InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Warme dranken met kaneel

Warme dranken met kaneel

Warme dranken met kaneel Kaneel staat bekend als een krachtige antioxidant. Bovendien zou het suiker in het bloed verlagen waardoor het vaak wordt aangeraden aan diabetici. In de volgende recepten voor warme dranken zit keer op keer kaneel vermengd. Ideaal om regenachtige herfstdagen en koude winteravonden aangenaam warm te maken.

Warm appelsap met kaneel

Heerlijk om te ontspannen na een lange werkdag. Met deze warme combinatie van appelsap, kruidnagels, kaneel en sinaasappel loopt de stress gegarandeerd van je af.

Doe alle ingrediënten in een melkpan en verwarm gedurende 30 minuten op hoog vuur. Verwijder net voor het opdienen de kruidnagels, de kaneelstokjes en de sneetjes sinaasappel.

  • 250 ml appelsap
  • 2 kruidnagels
  • 2 kaneelstokjes
  • 2 sneetjes sinaasappel

Thee met kaneel

Maak je kopje thee extra speciaal door de toegevoegde smaken van kardamom, anijs, kruidnagel en kaneel. Lekker en gezond. Maak de groene thee zoals gewoon lijk, maar doe deze keer ook kardamompeulen, anijszaadjes, kruidnagels in de theefilter en twee kaneelstokjes in het kopje.

  • 1 kopje groene thee
  • 5 kardamompeulen
  • ¼ theelepel anijszaadjes
  • 2 kruidnagels
  • 2 kaneelstokjes

Warme chocolademelk met kaneel

Maak de melk langzaam warm, maar let erop dat het niet begint te koken. Haal de melk van het vuur en meng er het cacaopoeder, de ruwe rietsuiker, het vanille extract en de kaneel onder. Ook heerlijk met enkel vanille extract.

  • 250 ml melk
  • 1 soeplepel cacaopoeder
  • 1 theelepel ruwe rietsuiker
  • ½ theelepel vanille extract
  • ¼ theelepel kaneel

Thee met sinaasappelsap en kaneel

Deze thee is fantastisch om herfstavonden een aangename sfeer te geven. De aanwezigheid van sinaasappelsap en citroensap verbetert bovendien de immuniteitsversterkende werking van de thee zodat je de herfst en de winter gegarandeerd zonder verkoudheden doorkomt.

Breng in een melkpan het water aan de kook samen met de ruwe rietsuiker, de kruidnagels en de kaneelstokjes. Haal van het vuur en laat de zwarte thee 4 minuten lang trekken. Voeg net voor het opdienen het vers sinaasappelsap en het citroensap toe.

  • 1 zakje zwarte thee
  • 20 ml vers sinaasappelsap
  • ¼ theelepel citroensap
  • 2 kruidnagels
  • 2 kaneelstokjes
  • 1 theelepel ruwe rietsuiker

Warme wijn met kaneel

Warme wijn is een echte klassieker in de kerstperiode. Maak hem extra lekker door er ook kaneel, kruidnagel en suiker aan toe te voegen. Heel gemakkelijk te maken. Doe alle ingrediënten in een melkpan en laat alles op een laag vuur intrekken zonder te laten koken. Warm serveren.

  • 1 fles rode wijn
  • 250 ml water
  • 2 kaneelstokjes
  • 2 kruidnagels
  • 100 gram ruwe rietsuiker
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Warme dranken met kaneel"

Reactie

Annie, 24-07-2016 11:31 #1
Bij een glas thee, hoeveel kaneel moet ik toevoegen, en is dat goed om mijn cholesterol naar beneden te brengen?

groetjes mevr v/d Pol

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 22-09-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Reacties: 1
Schrijf mee!