InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Lekkere zoete toetjes

Lekkere zoete toetjes

Lekkere zoete toetjes Nederland is wel een toetjes land, je kunt het zo gek niet bedenken of het is er wel. Zelf maken kan ook een optie zijn en vaak niet eens zo veel werk. Probeer eens wat uit met zuivelproducten.

Warm toetje met vruchten

Ingrediënten

  • 300 ml halfvolle melk
  • 300 gram slagroom
  • 4 eieren
  • 2 passievruchten
  • 2 kiwi’s
  • 80 gram kristalsuiker

Bereiding

Breng de melk en room in de pan tegen het kookpunt aan (net niet laten koken). Doe dit op laag vuur en neem er even de tijd voor. Klop de eieren met de suiker tot het een goed mengsel is en giet het dan door de melk en room in de pan. Maak een mengsel van de inhoud van de passievruchten en kiwi’s en doe dit daarna in de pan erbij.
Goed mengen en daarna op laag vuur enkele minuten (3 tot 4) laten staan. Doe het nu in een vuurvaste schaal die je in een ovenschaal met water zet (half gevuld). Daarna op zo’n 160 graden in de oven gedurende een half uur en nog zo’n 2 uur af laten koelen in de koelkast.

IJsje met vruchten

Ingrediënten

  • 300 gram volle yoghurt
  • 3 kleine rijpe bananen
  • 2 mango’s
  • 1 halve ananas

Bereiding

Maak de banaan, mango en ananas in kleine stukjes tot een grote massa kleine stukjes fruit en zet het zo’n 3 uur in de vriezer. Doe daarna het bevroren fruit in een blender en giet er de yoghurt bij tot het een gladde massa is. Serveer het met bijvoorbeeld een trosje rode besjes of wat verse aardbeien.

Romige choco

Ingrediënten

  • 300 gram slagroom
  • 2 eetlepels hazelnootlikeur
  • 100 gram hazelnootpasta (bij voorkeur donkere chocolade)
  • 1 handje hazelnoten
  • enkele blaadjes mint

Bereiding

Klop de room goed stevig en doe de likeur gemengd met de hazelnootpasta erbij en ga door tot het een moes wordt. Zet het een uur of wat in de koeling en serveer het met was gekruimelde hazelnoten en wat blaadjes mint.

Fruitig room

Ingrediënten

  • 300 gram slagroom
  • 2 eetlepels sinaasappellikeur
  • 1 sinaasappel
  • 2 kiwi’s
  • 60 gram gele vruchten jam

Bereiding

Klop de room goed stevig en doe daarna een mengsel van likeur, uitgeperste sinaasappel en kiwi’s vermengd met de jam bij de room. Kloppen tot het een stevige moes wordt en daarna een goed uur in de koeling. Serveer het met een pure bonbon (zonder vulling) of een vers gebakken volkoren koekje.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Lekkere zoete toetjes"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 25-08-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Zoetigheid
Schrijf mee!