InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Drie maal scampi plezier

Drie maal scampi plezier

Drie maal scampi plezier Scampi zijn overheerlijk en helemaal niet moeilijk om klaar te maken. Een smakelijke pasta en/of wat brood erbij, vergezeld van een lekker sausje zorgt voor een gerecht om je vingers bij af te lekken. Makkelijk te bereiden en snel klaar!

Algemeen

Zorg er steeds voor dat scampi schoon zijn. Dit wil zeggen ontdarmd en gepeld. Bak ze kort aan beide zijden, zodat ze gaar zijn. Niet te lang, anders worden ze rubberig van textuur!

Scampi in look

Voor 2 personen

Ingediënten

  • 400g scampi
  • olijfolie
  • 50g kruidenboter
  • 2 teentjes look/lookkruiden
  • 2 tomaten
  • sap van 1/2 citroen
  • peterselie
  • peper
  • zout

Bereiding

Snijd de tomaten in kleine blokjes en pers de look of snijd deze in hele fijne stukjes. Verhit de olie in de pan en bak de scampi aan beide zijden. Kruid met peper, zout en peterselie. Eventueel kun je gedroogde knoflookkruiden toevoegen. Voeg de look en de tomaten toe samen met de kruidenboter. Even laten doorkoken en daarna blussen met het sap van de citroen. Lekker met brood!

Scampi in lookroom

Voor 2 personen

Ingediënten

  • 400g scampi
  • olijfolie
  • 100g kruidenboter
  • 1dl room
  • 2 teentjes look/lookkruiden
  • peper
  • zout

Bereiding

Snijd de lookteentjes in zeer fijne stukjes. Verhit de olie in de pan en bak de scampi, kruid met peper en zout. Voeg de kruidenboter toe samen met de versneden look. Laat de boter smelten en voeg hierna de room toe. Goed roeren, tot deze kookt. Hoe langer je laat doorkoken, des te dikker de saus. Gaat goed samen met zowel brood als pasta!

Scampi in tomatenroomsaus

Voor 2 personen

Ingediënten

  • 400g scampi
  • olijfolie
  • 1dl room
  • 1 blikje geconcentreerde tomatenpuree
  • 1 rode ui
  • 1 tomaat
  • 1 rode of gele paprika
  • peper
  • zout
  • paprikapoeder
  • Italiaanse kruiden (Bruchetta)

Bereiding

Was de groenten. Snijd de ui, tomaat en paprika hierna in fijne stukjes. Verhit de olie in de pan, bak de groenten bijna gaar. Voeg de scampi toe en kruid ze af met peper, zout en Italiaanse kruiden. Bak het geheel gaar en voeg hierna de room toe samen met de tomatenpuree. Als laatste voeg je het paprikapoeder toe. Goed roeren en laat het geheel even tot het kookpunt komen. Hoe langer je laat doorkoken, des te dikker de saus. Is heerlijk met pasta zoals tagliatelle!

Tagliatelle

Voor 2 personen

Ingediënten

  • 200g tagliatelle
  • zout

Bereiding

Breng twee liter water met wat zout aan de kook. Als het water kookt, voeg je de tagliatelle toe. Acht minuten laten koken, afgieten en serveren.

Smakelijk!
© 2011 - 2019 Vie87, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Drie maal scampi plezier"

Infoteur: Vie87
Gepubliceerd: 06-06-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!