InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Ingepakte borrelhapjes, feestelijk, lekker en gezond

Ingepakte borrelhapjes, feestelijk, lekker en gezond

Ingepakte borrelhapjes, feestelijk, lekker en gezond De borrelhapjes blijven mateloos populair, maar dat neemt niet weg dat de vette frituurhap langzaam terrein aan het verliezen is. De gezonde borrelhapjes nemen in populariteit toe. Als we nog frituurspullen kopen, nemen al steeds vaker de biofrituur. Gelukkig daarnaast bedenken we steeds meer lekkere en gezonde hapjes met soms vernieuwende ingrediënten. We kunnen deze hapjes ook feestelijk inpakken. Hierbij enkele voorbeelden waar desgewenst ook op gevarieerd kan worden.

Rauwe ham met mozzarella

Ingrediënten

  • enkele plakken rauwe ham
  • mozzarella
  • enkele lange stengels bieslook
  • zwarte olijven
  • enkele trostomaatjes

Bereiding

Leg een plak rauwe ham op een plat bord, leg er een halve trostomaat en een gehalveerde olijf op. Verdeel er dan wat mozzarella over en vouw de plak ham goed dicht. Doe er een spriet bieslook omheen, leg er een knoopje in serveer een pakketje.

Kip met veldsla en sojasaus

Ingrediënten

  • gekookte kip
  • sojasaus
  • veldsla
  • verse koriander
  • enkele rijstvellen

Bereiding

Kook de kip in heet water, laat deze afkoelen en week de rijstvellen in de tussentijd net zolang tot ze zacht zijn. Als de kip koud is in kleine stukjes verdelen en meng het in wat sojasaus en doe daar wat koriander bij. Leg de rijstvellen nu op een glad vlak en leg hier wat sla en kip (in de sojasaus gemarineerd) op en vouw het tenslotte goed dicht.

Ei met tonijn

Ingrediënten

  • enkele eieren
  • halvanaise
  • tonijn op waterbasis
  • rode pepersaus
  • bieslook

Bereiding

Kook enkele grote eieren hard en laat ze afkoelen. Snij het kapje eraf en haal het eigeel eruit. Maar een sausje van het eigeel met wat halvanaise, rode pepersaus en uitgelekte tonijn. Vul het ei met het mengsel en leg er wat stukjes bieslook op. Als laatste het kapje weer op het ei zetten.

Tomaat met rundertartaar en spinazie

Ingrediënten

  • rundertartaar
  • middelgrote tomaten
  • olijfolie
  • ei
  • peper
  • spinazie

Bereiding

Kook de spinazie en laat deze goed uitlekken en tegelijkertijd het rundertartaar rul bakken in wat olijfolie en af laten koelen. Vervolgens het kapje van de tomaat snijden en de vulling uit de tomaat halen. Als zowel de spinazie als het tartaar afgekoeldis, deze met peper naar smaak goed mengen en de tomaat vullen met het mengsel. Een plakje hardgekookt ei kan het dakje van de tomaat vormen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Ingepakte borrelhapjes, feestelijk, lekker en gezond"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 06-12-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Snacks
Schrijf mee!