InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Recepten borrelhapjes

Recepten borrelhapjes

Recepten borrelhapjes Borrelhapjes kunnen heel complex zijn en veel tijd vergen om klaar te maken, maar ju kunt ook kijken wat je allemaal in huis hebt en beginnen met combineren. Begin, als je met toast werkt, met volkorentoast. Het is wat smaakvoller en gezonder, maar ook zonder toast is er van alles mogelijk. Enkele voorbeelden.

Gefrituurde geitenkaas

Ingrediënten

  • geitenkaas
  • paneermeel
  • vloeibaar frituurvet
  • chilisaus

Bereiding

Snij of koop kant-en-klaar kleine ronde geitenkaasjes (vers) en bedek ze met een laagje paneermeel. Bak ze heel even in de frituur en presenteer ze met wat chilisaus.

Gevuld ei

Ingrediënten

  • ei
  • basilicum
  • peper en zout
  • tomatenketchup
  • cayennepeper
  • yogonaise (of mayonaise)
  • olijven

Bereiding

Kook enkele eieren hard en laat ze afkoelen. Snij de hardgekookte eieren precies doormidden en haal de vulling eruit. Meng dit met wat yogonaise, basilicum, peper en zout naar smaak en wat tomatenketchup. Het smeuïge mengsel kan vervolgens weer in de gehalveerde eieren gedaan worden. Strooi er een klein beetje cayenne peper over en zet er een gehalveerde olijf op.

Mozzarella op toast

Ingrediënten

  • mozzarella
  • tomaten
  • peper en zout
  • basilicum
  • olijfolie

Bereiding

Snij een bolletje mozzarella in dunne plakjes en doe hetzelfde met een middengrote smeuïge tomaat. Leg een plakje mozzarella op een toastje en leg er een plakje tomaat op. Klein beetje peper en zou en druppel er heel voorzichtig een klein beetje olijfolie op. Hak verse basilicum klein en strooi deze over de belegde toastjes.

Pittig gehakt op toast

Ingrediënten

  • rundergehakt
  • peper en zout
  • paneermeel
  • spaans pepertje
  • ei
  • knoflook
  • augurk
  • vloeibare bakboter

Bereiding

Maak een mengsel van rundergehakt, fijngemaakt spaans pepertje, peper en zout naar smaak, ei en een fijngehakt teentje knoflook. Maak er een bol van die in plakken gesneden kan worden en strooi er wat paneermeel overheen. Bak de bol(len) in wat bakboter, zodat er een zacht korstje ontstaat. Snij het afgekoelde gehakt in plakken en beleg er de toastjes mee. Snij dunne plakjes augurk en beleg de toastjes met gehakt er mee.

Toastje vis

Ingrediënten

  • sardientjes uit blik
  • tonijn uit blik
  • garnalen uit blik
  • krab uit blik
  • kruidendressing
  • oude kaas

Bereiding

Beleg de verschillende toastjes met de verschillende vis uit blik, druppel er voorzichtig wat kruidendressing over (niet te veel, anders wordt de toast zacht) en strooi er ruim oude geraspte kaas over.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Recepten borrelhapjes"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 14-02-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Snacks
Schrijf mee!