InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Montignac-recepten: mietaart met krab, kaaskletskoppen enz.

Montignac-recepten: mietaart met krab, kaaskletskoppen enz.

Montignac-recepten: mietaart met krab, kaaskletskoppen enz. In dit artikel een aantal lekkere recepten geschikt voor de methode Montignac. De methode Motignac is geen dieet maar een andere manier van eten. Voeding met een lage GI (Glycmische Index) is het uitgangspunt.

Pittige mietaart met krab

Ingrediënten

  • 100 gram mungobonenmie
  • 1/5 theelepel sambal
  • 125 gram taugé
  • 2 blikjes extra fancy krab
  • 5 eieren
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 300 gram roerbak-groentemix
  • peper en zout
  • 2 eetlepels kikoman sojasaus

Bereiding

Laat de mie wellen in heet water en laat vervolgens goed uitlekken. Verwarm de oven voor op 200 graden en bekleed een springvorm met bakpapier of vet hem in met olie. Krab afgieten. Eieren loskloppen en peper en zout toevoegen naar smaak. In wok of hapjespan olie verhitten. Groenten, kikoman sojasaus en sambal toevoegen en gedurende 5 minuten bakken. In de laatste minuut de krab en taugé erdoor mengen. Haal de pan van het vuur en roer de mie en de eieren erdoor. Het geheel in de taartvorm scheppen. Mietaart in het midden van de oven in circa 30-40 minuten laten garen.

Kaaskletskoppen

Ingrediënten

  • 2 x 100 gram geraspte soorten kaas die je zelf lekker vindt (bijvoorbeeld geitenkaas en parmezaanse)
  • 1 theelepel gedroogde oregano
  • Bakpapier

Bereiding

Verwarm de oven voor op 175 graden. Meng in een kom de kaas met de oregano en leg het bakpapier op een bakplaat. Maak met wat afstand van elkaar steeds kleine hoopjes kaas (ongeveer eetlepel). Bak zon 10 tot 15 minuten tot krokant en goudgeel zijn. Wel erbij blijven; ineens gaat het snel.

Kipfilet met dragonsaus

Ingrediënten

  • 4 kipfilets
  • 12 plakjes (gerookt) ontbijtspek
  • 2 eetlepels olijfolie
  • 2 sjalotjes, gesnipperd
  • 2 theelepels gedroogde dragon
  • half blik tomatenblokjes
  • 125 ml (soja)room
  • aluminiumfolie

Bereiding

Bestrooi de kipfilets met peper en wikkel om elke kipfilet 3 plakjes ontbijtspek. Verhit 1 eetlepel olie in een koekenpan en bak hierin de kip op matig vuur gaar (zon 20 minuten). Neem de kipfilets uit de pan en wikkel ze in aluminiumfolie. Verhit in de pan nog 1 eetlepel olie en bak de sjalotjes en de dragon al omscheppend tot de sjalotjes glazig zijn. Voeg de tomatenblokjes toe en roer er de slagroom door. Laat dit zachtjes doorwarmen en breng op smaak met peper en zout. Serveer de kip met de dragonsaus.
© 2009 - 2019 Humanvalue, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Montignac-recepten: mietaart met krab, kaaskletskoppen enz."

Infoteur: Humanvalue
Gepubliceerd: 27-07-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!