InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Smoothies tegen slapeloosheid

Smoothies tegen slapeloosheid

Smoothies tegen slapeloosheid Researchers zijn het erover eens dat er een relatie bestaat tussen slapeloosheid en voeding. Sommige voedingsmiddelen (eiwitten, cafeïne) houden je wakker, terwijl andere spijzen (bananen, koolhydraten, magnesium) slaperigheid en rust bevorderen. Door deze smoothies ís avonds te drinken, bevorder je een goede nachtrust zonder gewenning te veroorzaken.

Smoothie met melk, banaan en cornflakes

Melk verbetert de kwaliteit en de duur van de slaap. Ons lichaam heeft de magnesium en vitamine B6 in bananen nodig voor een goede nachtrust en de koolhydraten uit cornflakes bevorderen de aanmaak van serotonine, een hormoon dat slaperigheid veroorzaakt.

  • 400 ml melk
  • 1 banaan
  • Een handjevol cornflakes

Smoothie met melk, banaan en tarwekiemen

De L-tryptofaan die in melk voorkomt, vermindert slapeloosheid en zorgt voor een slaperig gevoel. Bananen en tarwekiemen zijn rijk aan magnesium, waarvan bekend staat dat een tekort eraan resulteert in slapeloosheid en een slechte nachtrust.

  • 400 ml melk
  • 1 banaan
  • 1 soeplepel tarwekiemen

Smoothie met wortels en sla

Wortels en sla zijn rijk aan vitamine B6. Zonder deze vitamine kan ons lichaam geen serotonine aanmaken welke nodig is voor een goede nachtrust.

  • 300 gram wortelen
  • 10 blaadjes sla
  • 1 soeplepel gehakte peterselie

Smoothie met avocado, bananen, goji bessen, kardamom en notenmelk

Bananen en notenmelk zijn rijk aan magnesium dat slapeloosheid voorkomt. Avocado bevat veel vitamine B6 die noodzakelijk is voor de aanmaak van serotonine in het lichaam. Goji bessen doen je niet alleen sneller de slaap vatten, ze zorgen ook voor een betere slaapkwaliteit.

  • 1 banaan
  • ½ avocado
  • 2 theelepels goji bessen
  • Een mespuntje kardamom
  • Aanlengen met notenmelk

Smoothie met goji bessensap en bananen

Goji bessensap zorgt ervoor dat je sneller en dieper slaapt. Bananen zijn dankzij hun rijkdom aan magnesium, tryptofaan en vitamine B6 de beste remedie tegen slapeloosheid.

  • 1 glas goji bessensap
  • 1 banaan
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Smoothies tegen slapeloosheid"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 05-05-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!