InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Fruitcocktails lekker en gezond

Fruitcocktails lekker en gezond

Fruitcocktails lekker en gezond De fruitcocktails kunnen het hele jaar en toch zijn we er in het voorjaar en zomer actiever mee dan in de koude(re) maanden. Onterecht, want fruitcocktails kunnen altijd. Enkele voorbeelden van heerlijke fruitcocktails als drankje of als voorgerecht.

Fruitcocktail mix zonder alcohol

Ingrediënten

  • 1/2 appel
  • 1 banaan
  • 3 mandarijnen
  • 1 dikke plak ananas
  • 2 aardbeien
  • citroensap
  • 1/2 eetlepel poedersuiker

Bereiding

Schil de appel en haal het klokhuis er uit. De appel daarna in stukjes snijden. Vervolgens de banaan pellen en in plakjes snijden en doe een halve appel en de hele banaan in een bakje en knijp voorzichtig wat citroensap er overheen. Doe nu de mandarijnen gepeld en in partjes bij de appel en banaan, de aardbeien gehalveerd erbij en tenslotte de ananasschijf (in stukjes gesneden) bij de rest gooien. Meng het goed en als laatste wat poedersuiker er overheen.

Fruitcocktail mix met alcohol

Ingrediënten

  • 3/4 meloen
  • 6 frambozen of aardbeien
  • citroensap
  • 2 eetlepels suiker (max.)
  • 1 dl witte rum

Bereiding

Maak de meloen schoon en er maak kleine stukjes van, maak de frambozen of aardbeien schoon en halveer deze. Knijp een halve citroen uit en voeg dit sap toe en wat suiker (max. 2 eetlepels). Doe de rum er bij en laat de blender zijn werk doen. Even laten koelen en daarna uitschenken.

Grapefruitcocktail (als voorgerecht)

Ingrediënten

  • 2 rode grapefruits
  • 1 kleine wortel
  • 125 gram oude kaas
  • 1/2 dl slagroom
  • 2 eetlepels yogonaise
  • munt
  • 2 kiwi’s
  • sla

Bereiding

Schil de grapefruits, verwijder de vliesjes (om de partjes) en snijd de partjes in kleine stukjes. Rasp de wortel fijn, snijd de oude kaas in blokjes en schil de kiwi en maak er ook kleine stukjes van. Klop aansluitend de slagroom stijf en meng deze met yogonaise en wat munt. Schep de grapefruitstukjes, wortel, kaas en kiwi door dit sausje.
Om het geheel aan te kleden wat blaadjes sla in een cocktailglas doen en het mengsel er in gieten.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Fruitcocktails lekker en gezond"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 20-04-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Magere maaltijden
Schrijf mee!