InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Zelf de Bic Mac van Mcdonald's maken

Zelf de Bic Mac van Mcdonald's maken

Een van de meest favoriete hamburgers van McDonald's is toch wel de Bic Mac. Het recept van McDonald's is natuurlijk geheim, maar met dit recept kun je zelf thuis een Bic Mac maken die heel dicht bij de "echte" ligt.

De Big Mac

Een Bic Mac is een 3-dubbele hamburger, met smelkaas, verse sla, uitjes, augurk, en een speciale Bic Mac saus. Dit alles op een 3-delig sesambroodje. Voor een Bic Mac bij McDonald's betaal je 3,50 euro. Het kan zijn dat er geen McDonald's bij jou in de buurt zit, of dat je niet in de gelegenheid bent om er naar toe te kunnen. Dan is het heel goed mogelijk deze heerlijke hamburger zelf thuis te maken, en bovendien is het leuk om te doen.

De rundvleesburger

De rundvleesburger kan je zelf maken van rundergehakt, alleen is de structuur van gehakt minder fijn, dan die van de burgers van McDonald's. Een heel goed alternatief zijn de cheeseburgers van Albert Heijn. Deze zitten per 2 voorverpakt, op een broodje, met smeltkaas. Deze smaken praktisch hetzelfde als de burgers van McDonald's, en hebben ook de ietwat "zoetige"smaak. Deze cheeseburgers kunnen zo in de magnetron, en zijn dan ook erg lekker. Van 2 van deze cheesburgers kun je 1 Big Mac maken. De prijs voor deze cheesburgers is 1,20 euro per 2.

De sesambroodjes

Bij de supermarkt kun je kant en klare hamburgerbroodjes kopen, maar deze zijn niet "hoog" genoeg om er 3 lagen van te kunnen maken. De onderkant van de hamburger wordt dan zo dun dat deze niet voldoende ondersteuning voor de hamburger geeft. Als je van de 2 cheeseburgers één bovenkant gebruikt, en twee onderkanten, heb je een ideaal broodje voor je Bic Mac.

Hoe je de Bic Mac saus maakt

Je hebt nodig:
  • een halve ui, 3 augurken, 2 eetlepels mayonaise, 1/2 eetlepel ketchup, 1 theelepel mosterd, 1 eetlepel picallily,1/5 theelepel suiker, een paar druppels azijn, een snufje zout

Snipper de halve ui, en de 3 augurken heel fijn. Roer alle ingrediënten door elkaar, en proef geregeld. Is de saus te zoet, dan een paar druppels azijn toevoegen. Als de saus te zuur is, voeg dan wat suiker toe. De suiker heeft even tijd nodig om op te lossen, dus net zo lang blijven roeren tot er geen suikerkorrels meer te zien zijn.

Verdere benodigdheden

  • een krop ijsbergsla, een ui, een augurk
Snij de ijsbergsla in reepjes, snipper de ui en snij de augurk in dunne plakjes.

Het opbouwen van de Bic Mac

Neem de onderkant van het broodje en bedek deze met een laagje saus, reepjes ijsbergsla, en wat gesnipperde ui. Leg hierop een burger, met het plakje smeltkaas. Bedek ook deze met saus, sla en ui. Leg hierop de onderkant van het broodje van de andere cheeseburger. Ook deze bedek je weer met saus, sla en ui. Hier gaat de 2e burger op, en op deze burger leg je 3 dunne plakjes augurk. Dan doe je de bovenkant van het broodje, met de sesamzaadjes erop.

Nu kan de Bic Mac in de magnetron. Je kunt de tijd aanhouden die op de verpakking van de cheeseburgers staat aangegeven, en die verlengen met ongeveer 1 minuut. En dan...Smullen maar!
© 2014 - 2019 Tonny548, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Zelf de Bic Mac van Mcdonald's maken"

Infoteur: Tonny548
Gepubliceerd: 02-02-2014
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!