InfoNu.nl > Eten en Drinken > Producten > Kitchenaid heeft uitgebreide apparatuur op culinair gebied

Kitchenaid heeft uitgebreide apparatuur op culinair gebied

Kitchenaid heeft uitgebreide apparatuur op culinair gebied Kitchenaid is bij ons bekend door haar kwalitatief hoge en goede producten op het gebied van keukenapparatuur. Het bedrijf bestaat al ongeveer negentig jaar en is gestart met de vaatwasser. Inmiddels is de keukenapparatuur van Kitchenaid over de gehele wereld te koop. We kiezen steeds meer voor gemakkelijke hulp in de keuken. De producten van Kitchenaid hebben prachtige kleuren zodat ze in iedere keuken passend zijn. Er is grote en kleine apparatuur beschikbaar en er zijn ook praktische kookaccessoires te koop.

Ontstaan van Kitchenaid

Het idee voor Kitchenaid is afkomstig van een dame genaamd Josephine Garis Cochrane. Zij kreeg in 1886 het patent op een uitvinding die later zou leiden tot onze huidige vaatwasser. Er werden in die tijd negen toestellen tentoongesteld en gebruikt o.a. in het Baltimore hotel in New York. De kosten bedroegen op dat moment al tussen de zevenhonderd en duizend dollar. In 1913 ontwikkelde Josephine een model wat gebruikt kon worden in de particuliere huishouding en deze kostte op dat moment drie honderd en vijftig dollar. Vervolgens zorgde in 1919 Herbert Johnson voor een keukenrevolutie door de ontwikkeling van de eierklopper voor thuisgebruik. Toen zijn echtgenote uitriep "dit is de beste keukenhulp die ik ooit heb gehad"was de naam Kitchenaid ontstaan. Niemand kon op dat moment vermoeden dat deze naam zou blijven bestaan voor producten voor fijnproevers en koks. In 1936 heeft Egmont Arens die uitgever was van het Creative arts magazine diverse ontwerpen gemaakt voor de keukenmixers. Deze hebben nu na zestig jaar nog bijna hetzelfde uiterlijk. In 1949 kwamen er nieuwe vaatwassers op de markt uitgevoerd in wit en roze en gebouwd volgens geheel nieuwe technologie. Dit zijn de K10 toestellen. Vanaf 1986 kwam Kitchenaid met een volledig assortiment aan grote huishoudtoestellen. In 1994 volgde een uitbreiding van het kleurenpalet met de kleuren:
  • Empire red
  • Cobalt blue
  • Onyx black
  • Apple green
  • Pastel yellow

Kitchenaid en de strijd tegen borstkanker

Vanaf 2003 ondersteunt Kitchenaid de strijd tegen borstkanker. Zo hebben zij een zacht roze mixer en keukenmachine ontworpen waarvan een deel van de winst een stichting gaat in Amerika die zich bezighoudt met het vroegtijdig opsporen van kanker.

Welke apparaten heeft Kitchenaid

We kunnen een onderscheid maken in:
  • Kleine huishoudelijke apparaten
  • Grote huishoudelijke apparaten
  • Kookaccessoires

Kleine huishoudelijke apparatuur

Te denken valt aan:
  • mixers en blenders
  • keukenmachines
  • toasters
  • koffiezetapparaten
  • wafelmachine

Grote huishoudelijke apparaten

Hierbij kunnen we kiezen uit:
  • Kookplaten
  • Afzuig apparatuur
  • Barbecue
  • Koelkasten
  • Afwasautomaten
  • Inbouwkoffiemachines

Kookaccessoires

Dit zijn de kleine keukenhulpen zoals:
  • Vleesmes
  • Keukenschaar
  • Blikopener
  • IJslepel
  • Bokaalopener

Apparatuur met mooie uitstraling

We kunnen ons nauwelijks voorstellen welke verschillende artikelen er te koop zijn bij Kitchenaid die het koken gemakkelijk maken. Zo zijn er waterkokers, handmixers, staafmixers, bakvormen, keramische ovenschalen en ook eenvoudige koffiezetapparaten te koop. Alle artikelen hebben een mooie uitstraling.

Magnetische blender

Sedert 2015 is er ook een magnetische blender in het assortiment opgenomen. Regelmatig komen er nieuwe producten op de markt die het ons gemakkelijk maken. Ook heeft Kitchenaid een eigen kookboek uitgegeven onder de naam: Kitchenaid- Het Kookboek. Het is geschreven door Tony le Duc en Veerle de Pooter. Dit boek bevat 130 traditionele en internationale gerechten.

Artisan Cookprocessor

Kitchenaid heeft een apparaat op de markt gebracht wat meerdere functies tegelijk kan. Zo kan men stomen, maar ook pureren, koken en bakken in één en hetzelfde apparaat. Het apparaat bevat zes verschillende functies en wordt geleverd met receptenboekje.

Kitchenaid Keukenrobot

Kitchenaid heeft een keukenrobot ontworpen waarmee men diverse werkzaamheden uit handen kan geven aan de robot. Met diverse hulpstukken kan het apparaat pasta bereiden, maar ook vlees verwerken, sappen persen en snijden.

Kitchenaid is succesvol

Kitchenaid dankt haar succes aan de vele restaurants die deze keukenapparatuur graag gebruiken. De koks hebben veel reclame gemaakt en promoten het merk regelmatig. Kitchenaid heeft een eigen consumenten service lijn. Het telefoonnummer is 0800- 0200151. Dit is een gratis nummer waar je met al je vragen op het gebied van de producten terecht kunt. Ook kan men de website Kitchenaid bezoeken. Het is alleen al leuk om rond te kijken en te bezien waarmee je een begin kunt maken als je je keuken wilt uitbreiden of aan vervanging van de apparaten toe bent. Immers koken met goede en volwaardige apparaten maakt het werk wel gemakkelijker.
Gerelateerde artikelen
Welke blender heb je nodig?Welke blender heb je nodig?Er zijn nogal wat blenders op de markt en allemaal pretenderen ze de beste te zijn, maar is dat ook zo? Er zijn immers v…
Blender: handig keukenmachientje voor mixen en purerenBlender: handig keukenmachientje voor mixen en purerenDe naam passe-vite zegt velen waarschijnlijk niet veel. Misschien is de term roerzeef bekender. Een roerzeef is een oude…
Magnetische PVC vloerenMagnetische PVC vloerenEen magnetische PVC vloer bestaat uit magneetfolie waar magnetische PVC stroken op worden gelegd. De magnetische PVC str…
Kopen van een keukenmixer, handmixer of staafmixerKopen van een keukenmixer, handmixer of staafmixerMet een elektrische keukenmixer kun je allerlei ingrediënten gemakkelijk en snel pureren, roeren, kneden of mixen en hoe…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Onlynoodle, Pixabay
  • Kitchenaid website

Reageer op het artikel "Kitchenaid heeft uitgebreide apparatuur op culinair gebied"

Infoteur: Celientje1
Laatste update: 01-07-2018
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!