InfoNu.nl > Eten en Drinken > Dranken overig > Maak nu zelf de lekkerste milkshakes uit Marokko

Maak nu zelf de lekkerste milkshakes uit Marokko

Maak nu zelf de lekkerste milkshakes uit Marokko Milkshakes zijn international bekend en geliefd, zo ook in Marokko. In Marokko heeft de milkshake, beter bekend als asir, echter een extra dimensie gekregen. Dit immens populaire drankje doet heel wat Marokkanen en toeristen smullen. Wil je dus zelf wat variatie aanbrengen in je repertoire van Milkshakes, dan vind je hieronder de ingrediënten van de twee populairste milkshakes van Marokko.

Op zoek naar asir, oftewel de milkshake van Marokko

Om een voorbeeld te geven van de diversiteit en de populariteit van het drankje asir nemen we een kijkje in één van de koningssteden Meknes. De milkshakes zijn onder andere te bestellen in vrijwel alle cafeetjes, daar waar ook de populaire Marokkaanse thee en koffie te bestellen zijn. Wie een goede bakker vindt met een patisseriegedeelte kan ook daar binnenstappen en plaatsnemen voor een overheerlijke milkshake met een heerlijk gebakje toe.

Als we verder langs de bekende stadsmuren lopen van Meknes en de Bab(poort) Mansour passeren, komen we aan de grens van de oude stad nog net voor de nieuwe stad die aan de overzijde bij de plaatselijke McDonald’s begint. We vinden hier een twee verdiepingen tellende asir zaak. Het zaakje verkoopt maar liefst 250 verschillende smaken. Met de één na andere exotische smaak, maar ook de wat bekendere ingrediënten vinden we terug. [Update] Helaas is deze Asir zaak niet meer op deze locatie te vinden.

De populaire smaken

Twee van de populairste milkshakes zijn de asir du amandes en de asir avocate. De milkshake met amandelen is niet geheel vreemd in onze contreien, maar de milkshake met avocado is toch wat vreemder. De avocado wordt in Nederland gebruikt voor het opvrolijken van salades. Wie had kunnen bedenken, dat het de belangrijkste ingrediënt is, van de lekkerste milkshake die je tot nu toe geproefd hebt. Hieronder het recept van de twee zomerse milkshakes zodat je zelf ook kan gaan smullen.

Marokkaanse amandel milkshake

Ingrediënten

  • 1/2 kopje amandelen, geblancheerd en gepeld
  • 1 1/2 glas koude melk
  • 3 tot 4 eetlepels suiker
  • een scheutje sinaasappelboezemwater
  • 4 of 5 ijs klontjes (hoeft niet)

Bereiding

Doe de geblancheerde amandelen in de blender en maal ze tot poeder. Voeg melk, suiker en het sinaasappelboezemwater toe. Mix het geheel op de snelle stand en zorg dat het goed mengt. Je zou nog wat ijsklontjes kunnen toevoegen. Vervolgens schenk je het in een glas en dien je het direct op.

Marokkaanse avocado milkshake

Ingrediënten

  • 2 tot 3 glazen koude melk
  • 1 rijpe avocado (Als de avocado nog hard is, dan is hij niet rijp)
  • 3 eetlepels suiker
  • 4 ijsklontjes

Bereiding

Schil of pel de zachte avocado en snij hem doormidden. Verwijder de pit. Doe de advocaat en het suiker in de blender met één glas melk. Mix het tot een glad en crèmig geheel. Voeg geleidelijk één a twee glazen melk toe, om de shake de dikte te geven die je zelf wil. Dit hangt ook af van de grootte van de avocado. Voeg nog wat ijsklontjes toe als je dat wil en schenk het na een minuutje in.

Smullen maar met deze nieuwe zomerse, overheerlijke milkshake.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Maak nu zelf de lekkerste milkshakes uit Marokko"

Reactie

Marokaans Meisje, 29-07-2012 18:12 #1
Ik ben zelf marokaans en ken deze milkshakes ook, ze zijn egt lekker! tip: bij de milkshake van advocado kun je wat vanillesuiker toevoegen dan smaakt hij nog lekkerder

Infoteur: Emen
Laatste update: 17-08-2016
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Dranken overig
Reacties: 1
Schrijf mee!