InfoNu.nl > Eten en Drinken > Dranken overig > Boswandeling (drank)

Boswandeling (drank)

Boswandeling (drank) Boswandeling is een romige, lichtgroene drank. Het staat ook wel bekend als een roomlikeur of cream likeur. Typisch is de witte fles met groene dop waarop de 'boswandeling' staat afgebeeld. Boswandeling staat aangegeven met de slogan ''n knap eigenwijs likeurtje!'. Lees meer over Boswandeling in dit artikel.

Ingrediënten

Boswandeling is een roomlikeur bestaande uit verschillende ingrediënten zoals banaan, kokos en verse room. Deze ingrediënten geven het likeurtje een tropische smaak. Ook de kleur van het drankje doet tropisch aan; Boswandeling heeft namelijk een lichte groene kleur. Het alcoholpercentage van Boswandeling is 15%.

Drinkwijze van Boswandeling

Boswandeling wordt vaak geserveerd met ijs. Soms wordt het gepresenteerd als een cocktail (maar dan alvast gemixt "premixed"), en soms als een shotje. Boswandeling zelf kan ook nog worden gemixt, maar dit is niet gebruikelijk.
  • Boswandeling puur
  • Boswandeling 'on the rocks': boswandeling geserveerd met ijsblokjes.
  • Boswandeling als shot
  • Boswandeling in de mix. De meest voorkomende mix is Boswandeling Orange, hierbij is Boswandeling gemixt met jus d'orange. Andere cocktails waarin je Boswandeling kunt vinden zijn bijvoorbeeld Bubblegum, Vlaflip en Smurfenbier.

Bubblegum

Bubblegum maak je met Boswandeling, Flügel en 7up. Gebruik ongeveer 40 ml Boswandeling en 20 ml Flügel (twee Flügeltjes).
  1. Vul een longdrinkglas met ijs.
  2. Voeg de Boswandeling en Flügel toe aan het ijs.
  3. Vul de rest van het glas op met 7up.

Vlaflip

Vlaflip maak je met Boswandeling, sinaasappelsap en Coebergh.
  1. Vul de helft van een shotglas met Boswandeling.
  2. Voeg jus d'orange toe, zodat het shotglas nèt niet vol zit.
  3. Als topping snel met Coebergh (bessen) over het shotglas heen.

Smurfenbier

Smurfenbier maak je met Boswandeling, Peach tree, Blue Curacao en een beetje 7up.
  1. Doe de ingrediënten Boswandeling, Peach tree en Blue Curacao in een mixer of cocktailshaker.
  2. Doe de mix in een cocktailglas nadat het goed is geschud.
  3. Voeg als topping een beetje 7up toe (en om het glas op te vullen).

Verpakkingen en prijs

Boswandeling wordt verkocht in flessen van 0,7 en 0,35 liter. De prijs van een fles van 700 ml is ongeveer 13 euro, de prijs van een fles van 350 ml ligt rond de 8 euro. Ook bestaan er cadeauverpakkingen van 50 milliliter.

Het bedrijf achter Boswandeling

Boswandeling is een drankje afkomstig van het bedrijf Flügel Nederland, gevestigd in Capelle aan den IJssel. Hier zijn onder andere ook de merken Flugel en Fireman van afkomstig.

Roomlikeur test 2012

Boswandeling heeft samen met een aantal andere roomlikeurtjes meegedaan aan de strijd om de beste roomlikeur van 2012 te worden. De wedstrijd werd gehouden door 100%NL magazine. De winnaar van deze verkiezing bleek Boswandeling te zijn, en daarom draagt Boswandeling nu de naam 'de beste cream likeur van 2012'!
© 2013 - 2017 Shiny, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Flügel (shot): het bedrijf, het product en meer!Wanneer je wel eens uitgaat in grotere clubs of kroegen heb je er vast wel eens van gehoord: Flügel. Je komt de flügelpo…
Laat de herfst maar komen!Laat de herfst maar komen!Na een mooie zomer van lange, warme en zwoele zomeravonden is de herfst aangebroken. De herfst neemt bezit van het bos.…
Vakantieziektes voorkomen en behandelenVakantie: voor een paar weken naar een land met tropische temperaturen. Maar vakantieziektes, zoals voedselvergiftiging…
Hoe en waar spreek je af met je minnaar of minnares?Hoe en waar spreek je af met je minnaar of minnares?Wanneer jij en je partner de afspraak hebben dat jullie een intiem contact met een ander mogen onderhouden naast jullie…
Gevulde tomatensoepGevulde tomatensoepDeze gevulde tomatensoep is ideaal voor een koude winterdag. Je maakt de soep klaar op de avond voordat deze op het menu…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Boswandeling (drank)"

Infoteur: Shiny
Laatste update: 26-04-2017
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Dranken overig
Schrijf mee!