InfoNu.nl > Eten en Drinken > Dranken overig > Alternatieven voor dure alcoholische drank: lekkere mixdrank

Alternatieven voor dure alcoholische drank: lekkere mixdrank

Alternatieven voor dure alcoholische drank: lekkere mixdrank Veel mensen drinken in plaats van bier of wijn een cocktail of mixdrankje. Deze zijn vaak een stuk duurder, dit komt vaak omdat de drank veel duurder is dan een biertje of wijntje. Toch bestaan er manieren om goedkoper een mixdrankje te kunnen nuttigen. In dit artikel staan alternatieven voor dure alcoholische dranken beschreven. Zo kunt u wat drinken zonder dat dit teveel pijn doet in uw portemonee.

Mixdranken

Mixdranken zijn erg populair. Omdat ze lekker zijn, en er alcohol in zit worden ze veel gedronken in de weekenden. Niet alleen bij jonge meiden, zoals veel mensen denken, zijn de dranken populair, ook oudere mensen of jongens houden van mixdrank. Mixdranken zijn een combinatie van een of meerdere dranken aangevuld met fris of sap, zoals cola, sinas of sinasappelsap. Omdat de mixdranken worden verdunt met een non-alcoholische drank kan men deze drankjes vaak blijven drinken zonder dat ze hier erg dronken van worden.

Mixdranken zijn er in vele soorten, bekende merken zijn Passoa, Malibu, Pisang en Bacardi. Veel van deze merken zijn redelijk duur. Hierdoor gaat dus ook de prijs van een glas drank omhoog. Gemiddeld betaal je in Nederland ongeveer 5 euro voor een mixdrankje in een longdrinkglas. Dit kan goedkoper!

Baileys

Een bekend, maar duur, drankje is Baileys. Vaak wordt dit puur gedronken, on the rocks (met ijs) of door de koffie gemengd. De belangrijkste elementen van Baileys zijn wiskey en room. Het is een Ierse likeur. Baileys mag men nooit in combinatie met koolzuurhoudende dranken drinken (vooral seven-up), dit reageert op elkaar en er ontstaat een harde brok in de maag waar u erg ziek van kunt worden.

Een fles Baileys van 0,7 liter kost bij de Gall & Gall 17 euro. Dit is veel geld en dit kan goedkoper. Een goedkoop alternatief is te vinden bij de winkel Lidl. Hier kunt u flessen 'Whisky Cream' kopen van 0,7 liter voor ongeveer 4 euro. Dit scheelt u 13 euro.

Malibu

Malibu is ook een erg bekend drankje. Dit wordt vaak gemengd met cola. Malibu behoort tot de rumsoorten en smaakt exotisch naar kokos. Een fles Malibu van 1 liter kost u 18 euro. Een namaak versie van Malibu is El Picu, onder andere te koop bij de Albert Heijn. Een fles El Picu is verkrijgbaar in 0,7 liter en kost u dan 5,80 euro. Omgerekend naar een liter kost een liter El Picu u 8,27 euro. Dit scheelt u bijna 10 euro op een liter Malibu.

Passoa

Passoa is een van de meest gedronken drankjes. Het wordt vaak gecombineerd met sinasappelsap of sinas. Passoa heeft de smaak van exotische vruchten en behoort tot de likeuren. Een fles Passoa van 0,7 liter kost 13 euro. Een namaak versie van Passoa is Passie. Passie is bij veel supermarkten te koop. In dit artikel hebben we gekeken naar de passie van Siebrand, dit merk heeft meer 'nepvarianten' drank. Een fles Passie van 0,7 liter kost 4 euro. Dit scheelt u dus 9 euro.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Alternatieven voor dure alcoholische drank: lekkere mixdrank"

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: 23-09-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Dranken overig
Schrijf mee!