InfoNu.nl > Eten en Drinken > Diversen > Hoe kies je de beste slowjuicer of blender?

Hoe kies je de beste slowjuicer of blender?

Hoe kies je de beste slowjuicer of blender? Als gezondheidsfreak stel je ongetwijfeld hoge eisen aan je voeding en hou je zeker van gezonde en zelf gemaakte sapjes en groene smoothies. In dat geval kan je niet zonder een slowjuicer of blender voor het gemakkelijk en vlug persen van allerlei groenten, fruit en vruchten. Producenten van deze slowjuicers spelen hier uiteraard wat graag op in en brengen dan ook regelmatig nieuwe toestellen met steeds meer en meer mogelijkheden op de markt. Kiezen is ook hier niet gemakkelijk. Op wat moet je dan precies letten voor de aankoop van de beste slowjuicer of blender?

Grote keuze

Het kiezen van de meest geschikte slowjuicer hangt van verschillende factoren af, en is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Belangrijk bij je keuze van de slowjuicer met de beste prijs/kwaliteitsverhouding is ongetwijfeld wat je met je toekomstig apparaat van plan bent en wat je ervan verwacht. Wat zal je er vooral mee persen en hoe frequent zal je het gebruiken? Goed een betrouwbare informatie is dan ook hier erg belangrijk.

Persen, mengen en pureren

Met een slowjuicer snij je gemakkelijk en vlug alle mogelijke soorten groenten en fruit. Hij is echter ook geschikt voor het maken van gezonde babyvoeding, van milkshakes, verrassende ijskoffies of lekkere cocktails. Overweeg je de aankoop van een slowjuicer, dan moet je zeker ook met andere zaken rekening houden om een miskoop te vermijden!
  • Maat- en mengbeker: haast alle slowjuicers beschikken vandaag over een mengbeker met maatverdeling en een schenktuit. Dat maakt je toestel nog gebruiksvriendelijker. Kies voor een afneembare maat- en mengbeker dat is extra handig
  • Materiaal maat- en/of mengbeker: een glazen mengbeker is bestand tegen hitte, is hygiënischer en krasbestendiger maar duurder dan een beker uit kunststof maar die weegt dan weer minder
  • Veilige vulopening: een mengbeker met een vulopening is beslist een aanrader. Dat lijkt de logica zelf, maar er zijn niettemin nog altijd slowjuicers zonder zon vulopening op de markt.
  • Kraantje: de nieuwste en beste slowjuicers beschikken over een handig tapkraantje.

Vele mogelijkheden

De jongste generatie slowjuicers kunnen steeds meer en maken het werk in de keuken lichter én aangenamer!
  • Smoothie: met de nieuwste en slowjuicers maak je gemakkelijk en vlug je eigen gezonde smoothies met niet alleen je favoriete groenten en (bevroren) fruit maar even goed met melk, yoghurt of alle soorten ijs gecombineerd met vruchtensappen, siropen, en ijsblokjes
  • IJs crushen: met je slowjuicer is kinderspel. Zo zijn de nieuwste toestellen uitgerust met speciale mesjes voor het fijnmaken van ijs. Toestellen met een glazen mengbeker zijn meestal geschikt om ijs te crushen
  • Reinigen: De huidige slowjuicers zijn bijzonder onderhoudsvriendelijk. De meeste onderdelen zijn immers vaatwasbestendig. De voet met motor reinig je bij voorkeur met een vochtige doek. De voet van het apparaat mag in geen geval in je vaatwasser.
  • Anti- slip: de nieuwste slowjuicers beschikken over anti- slip voetjes. Zij zorgen er voor dat het toestel niet kan weg glijden.
  • Aarding: uit veiligheidsoverwegingen gebruik je zon sapmachine steeds in combinatie met een stopcontact met aarding
Gerelateerde artikelen
De slowjuicer: persen met behoud van voedingsstoffenDe slowjuicer: persen met behoud van voedingsstoffenZelf je sapjes persen om de nodige vitaminen binnen te krijgen: een goede zaak. Het gebruik van een sapcentrifuge is daa…
Slowjuice: gezond, levend sapSlowjuice: gezond, levend sapGroenten en fruit zijn een onmisbare bron van waardevolle voedingsstoffen en vitamines. Groente en fruit kun je eten, je…
Blender 3D, Waar te beginnen?Blender 3D, Waar te beginnen?Blender 3D is een fascinerend programma om 3D tekeningen en animaties te maken. Maar hoe te beginnen met Blender 3D? Er…
Welke blender heb je nodig?Welke blender heb je nodig?Er zijn nogal wat blenders op de markt en allemaal pretenderen ze de beste te zijn, maar is dat ook zo? Er zijn immers v…

Reageer op het artikel "Hoe kies je de beste slowjuicer of blender?"

Infoteur: Frantan
Gepubliceerd: 10-11-2013
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!