InfoNu.nl > Eten en Drinken > Buitenlands > De Cubaanse Cocktails

De Cubaanse Cocktails

De Cubaanse Cocktails Hier in Florida is de Cubaanse Keuken niet meer weg te denken. Er is een ruime keuze aan Cubaanse restaurants, sommige uitgebaat door bekende personen zoal Gloria en Emilio Estefan. De Cubaanse keuken is een mix van Spaanse, Afrikaanse en Caraibbean invloeden. De Cubaanse keuken is zeer verschillende van de Mexicaanse. Vooral in trek zijn de cocktails dus ga ik dit artikel wijden aan de cocktails, Later zal ik de meest populaire gerechten beschrijven. Hier volgen authentieke recepten.
In Europa is de meest populaire Cubaanse cocktail ongetwijfeld de Cuba Libre. Het is erg gemakkelijk om te maken maar voor een echte Cubaan mag het absoluut niet met Bacardi rum gemaakt worden.

Cuba Libre

  • 60 ml goede rum zoals Havana Club of een andere witte rum
  • Sap van 1/2 limoen
  • coca cola

Mix de rum met het limoensap en ijsblokjes. Giet het in een longdrink glas en vul bij met de Coca Cola.

De populairste Cubaanse cocktail in Florida is ongetwijfeld de Mojito.

Mojito

  • 1 koffielepel poedersuiker
  • 60 ml vers limoensap
  • 1 takje munt en 4 muntblaadjes
  • 60 ml witte rum
  • 60 ml spuitwater

Leg de 4 muntblaadjes op de bodem van een longdrink cocktailglas,en voeg de 60 ml vers geperst limoen sap toe,voeg de poedersuiker toe. Maak nu met een stamper(lange houten stok met afgeronde onderkant) een moes van bovengenoemde ingrediënten. Zo breng je de muntsmaak in de drank. Voeg verbrijzeld ijs toe, daarna de rum en vul bij met het spuitwater. Garnier met het munt takje.

Cubaanse Pina Colada

  • 60 ml kokosnoot room (dit is de witte pasta dat meestal in blik verkocht wordt)
  • 90 ml witte rum
  • 120 ml ananas sap
  • glas met verbrijzeld ijs

Mix alle bovengenoemde ingrediënten minstens gedurende 30 seconden, serveer in een rond bol cocktail glas en garnier met een stuk ananas en een kers.

Cubaanse Punch

  • 60 ml amber kleurige rum
  • scheutje grenadine
  • jus d'orange
  • ananas sap
  • 7up limonade

Vul een hoog glas met ijsblokjes,giet de rum over het ijs,daarna gelijke delen jus d'orange en ananas sap, een goede scheut 7 up en een klein beetje grenadine,mix alles goed in een shaker.

Daiquiri

  • 60 ml witte rum
  • 30 ml vers geperst limoensap
  • 1 koffielepel sap van de marashino kersjes
  • 30 ml suikersiroop (dit kan je zelf maken door gelijke hoeveelheden water en suiker gedurende een 15 tal minuten zachtjes te koken en dan af te koelen)
  • verbrijzeld ijs

Voeg alle ingrediënten in een coctailshaker en mix goed. Zeef het drankje in een coctailglas en garnier met een partje limoen.
© 2009 - 2019 Joie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De Cubaanse Cocktails"

Infoteur: Joie
Gepubliceerd: 30-10-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Buitenlands
Schrijf mee!