InfoNu.nl > Eten en Drinken > Bereiding > Super gezond tussendoortje: Smoothies

Super gezond tussendoortje: Smoothies

Super gezond tussendoortje: Smoothies Een makkelijke, supergezonde en smakelijke oplossing voor tussendoortjes. De smoothie. Alle basisingredienten van een smoothie zijn gezond en lekker en je kunt er eindeloos mee varieren. Lees snel hoe je makkelijk dit heerlijke tussendoortje kan maken.

Supertussendoortje

3 Hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes is een goede basis voor je dieet. Of je nu af wilt slanken of juist wat meer vlees op je botten wilt. Met de regel van 3:3 zit je altijd goed. Het resultaat wat je wilt bereiken bepaalt de hoeveelheid en de samenstelling van je maaltijden. 6x eten per dag is voor veel mensen een hele opgave, in dit artikel zal ik je wat recepten geven voor een super-tussendoortje dat gezond, snel en lekker is.

Basisrecept

  • 1 kleine banaan
  • 1,5 dl magere yoghurt
  • 2 dl magere melk
  • enkele druppels vanille-extract

Pureer en mix alle ingredienten in een blender en je hebt een tussendoortje met een zeer lage glycemische index (GI).

Voedingswaarde:

  • 226 Kcal
  • 15 gram eiwit
  • 40 gram koolhydraten
  • 2 gram vet

Variatie:

Natuurlijk kun je variaties maken, dat zorgt ervoor dat de smoothies je niet snel zullen vervelen.

Smoothie van tropisch fruit

Pureer het vruchtvlees van een halve rijpe mango en voeg dit aan het basisrecept toe voor dat je alles mixt in de blender. Roer er het vruchtvlees van een passievrucht door en je hebt een heerlijke tropische variant.

Voedingswaarde:

  • 276 Kcal
  • 16 gram eiwit
  • 51 gram koolhydraten
  • 2 gram vet

Zomervruchten smoothie

Voeg 75 gram gemengde zomervruchten toe aan het basisrecept en mix het geheel in de blender voor een frisse zomersmoothie.

Voedingswaarde:

  • 247 Kcal
  • 16 gram eiwit
  • 43 gram koolhydraten
  • 2 gram vet

Powersmoothie

Voor de grote eters onder ons het recept voor de powersmoothie. Heerlijk na een zware training of als je wat extra's kunt gebruiken.

Snijd een appel in stukjes, 2 TL echte honing, 2 EL meusli of havermout, 1 EL olijfolie toevoegen aan het basisrecept en het geheel mixen in de blender.

Voedingswaarde:

  • 415 Kcal
  • 19 gram eiwit
  • 80 gram koolhydraten
  • 4 gram vet

De bodybuilders onder ons kunnen er nog een schepje Whey-eiwit aan toevoegen.
© 2010 - 2017 Chris_r, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Super gezond tussendoortje: Smoothies"

Infoteur: Chris_r
Laatste update: 09-04-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Bereiding
Schrijf mee!