InfoNu.nl > Eten en Drinken > Dranken overig > Zelf smoothies maken

Zelf smoothies maken

Zelf smoothies maken Je kunt zelf de lekkerste smoothies maken, met vers fruit, ijs, koffie of andere ingrediënten. Het enige dat je nodig hebt is een goede blender en veel lekkere ingrediënten. Hier een aantal ideeën voor lekkere, gezonde smoothies.

Strawberry Banana Smoothie

Neem 1 glas jus d’orange en doe dit in de blender. Voeg hier een hand aardbeien, 1 banaan en ijsblokjes aan toe. Zet de blender aan en binnen no-time heb je een lekkere smoothie!

Vruchten Smoothie

Gooi een handje rood fruit (bosbessen, bramen, frambozen, etc) samen met een half glaasje jus d’orange en een banaan in de blender. Een gezonde oppepper. Voor een extra vitamine – bom doe je er rijpe kiwi bij.

Yoghurt Aardbei Smoothie

Neem een glas yoghurt en doe dit in de blender. Meng dit met een hand aardbeien en wat rood fruit, tot je een geweldig lekkere smoothie hebt.

Fruit IJs Smoothie

Om een lekkere, verfrissende smoothie te maken voor in de zomer, doe je 250 gram fruit en een bolletje ijs in je blender en blender je dit. Heerlijk, romig en fris!

Verdere tips

Om je smoothies een extra smaakje te geven kun je het volgende proberen;
  • Honing en siroop, zoals gember- of ahornsiroop, zullen smoothies zoeter maken. Roer de honing/siropen na het mixen door de smoothie.
  • Aromatische specerijen, zoals gember, kaneel, vanille kunnen erg lekker zijn als toevoeging aan fruitige smoothies. Voeg een mespuntje gemalen specerijen toe aan de smoothie. Je kunt ook een kruidige siroop maken door hele specerijen, zoals kaneel- of vanillestokjes, te laten weken in wat water met suiker.
  • Verse specerijen, zoals gemberwortel, die dienen dan eerst geraspt te worden, voor je ze toevoegt (en mee mixt).
  • Verse kruiden, zoals muntblaadjes of citroenmelisse. Je kunt de blaadjes in het geheel toevoegen of ze eerst versnipperen.
  • Likeur en alcohol geven smoothies een oppepper, en maken van de smoothie dan eigenlijk een cocktail. Je kunt hiervoor bijvoorbeeld vruchtenlikeuren gebruiken.
  • Roomijs. Je kunt de smoothie romiger van smaak maken door een deel van de yoghurt met roomijs te vervangen, bijvoorbeeld een paar scheppen vanilleijs.
© 2007 - 2014 Lobke, gepubliceerd in Dranken overig (Eten en Drinken) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Heerlijke smoothies makenHeerlijke smoothies makenZie je wel eens die heerlijke smoothies liggen bij restaurants? Die kun je nu ook zelf maken! Lees in dit artikel hoe je…
Afvallen met behulp van groene smoothiesAfvallen met behulp van groene smoothiesSmoothies zijn heerlijke verkoelende drankjes, waarbij fruit wordt gepureerd in de blender en veelal wordt aangelengd me…
Zelf zomerse smoothies maken, heerlijke smoothie receptenZelf zomerse smoothies maken, heerlijke smoothie receptenSmoothies zijn heerlijke verkoelende drankjes op basis van gepureerd fruit die boordevol vitaminen zitten. Ze zijn dan o…
Smoothies, lekker, snel en gezond ontbijtenSmoothies, lekker, snel en gezond ontbijtenHeb jij ook een hekel aan brood in de ochtend en ben je op zoek naar een gezond en snel alternatief? Met Smoothies maak…

Reageer op het artikel "Zelf smoothies maken"

Reacties

Sam, 13-03-2013 15:53 #14
Wil je een lekkere smoothie? Volg dan mijn advies op! Gooi 5 lekkere aardbeien erin. Doe er ook nog een theelepel schepje suiker erbij. Doe er dan 400 milliliter melk erbij. En als laatste 3 bolletjes vanille roomijs. Zo krijg je de beste smoothie ever!

Nienke, 05-09-2011 14:40 #13
Hmmm lekker hoor! Vers geperste sinasappels, ingevroren rood fruit van de AH (even in de magnetron op ondooistand en klaar:D) + 4 grote aardbeien en mixen maar! Kom maar op met die vitamintjes

Priscilla, 22-09-2010 12:21 #12
Wat een uitvinding dit. Mijn vriendin moet een maagverkleining ondergaan en mag daarna alleen maar vloeibaar eten en ik wil haar via de smoothies ondersteunen. Dus voorlopig voor mij smoothies… mmmm… Thanks!

Lieke, 04-07-2010 12:54 #11
Lekker maar ik heb geen bosbessen enzo… :-(

maar ik heb de aardbeien smoothie gemaakt, en die is super!:-p

groetjes lieke

Martha Sturm, 21-06-2010 13:04 #10
Is het noodzakelijk een blender te gebruken om smoothies te mixen of kan dit evengoed met een staafmixer in een smalle beker?

Diana, 03-10-2009 14:13 #9
Hoi
Een vraagje: hoe lang blijven de vitamines bewaard als je de smoothie bereid hebt (gewoon in koelkast, niet in diepvries)?
Groetjes Diana

Anne Kramer, 31-05-2009 19:01 #8
Ik heb net Starwberry Banana Smoothie klaar gemaakt. :-) Deze zag er heerlijk uit, en had een heerlijke gezonde fruitsmaak! Ik ben nu al dol op smoothies maken!

Jet, 15-01-2009 20:49 #7
Ik heb er al een paar groentensmooty`s gemaakt en zij zijn heerlijk en vullend :-) Een groente smooty met vochtafdrijvende werking :-( Ik ga er zeker mijn ontbijt van maken in plaats van brood met kaas en ham :-) Mijn complimenten voor deze website en die is erg leerzaam. Vriendelijke groetjes van Jet

Hennie, 06-07-2008 09:48 #6
Lekker die smoothies
Ik ga ze zeker vaker maken
Groetjes Hennie :-) :-p

Rowena, 09-05-2008 11:06 #5
Hallo de smoothies ga ik echt een keer uit probere zo snel mogelijk
en misschien dat ik ze wel voor moederdag maak :D
maar. heb een vraag nou 2 eigelijk :D
1: hoe lang moet je de blender late blendere :?
2: hoe maak je (gezonde) slush puppies :?

groetjess rowenaa

Willian, 18-04-2008 15:30 #4
Hallo kan iemand mij vertellen hoelang je zelfgemaakte smoothie's kunt bewaren?
groetjes willian

M. Brand, 16-04-2008 15:20 #3
Heerlijk, hier ga ik echt van genieten, en het is nog gezond ook.

Nadia Boomsma, 26-02-2008 19:37 #2
Ik ga smoothie's verkopen, bedankt voor de tips!

Dorry (infoteur), 25-09-2007 14:26 #1
Lekker recepten, ziet er goed uit!

Infoteur: Lobke
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Dranken overig
Reacties: 14
Schrijf mee!