InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Hét recept voor een eenvoudige taart: De bokkenpootjestaart

Hét recept voor een eenvoudige taart: De bokkenpootjestaart

Hét recept voor een eenvoudige taart: De bokkenpootjestaart Een verjaardag houden is een hoop geregel. Echter vindt u het vaak ook gezellig om bij een ander op de verjaardag te komen, en voelt u zich dus verplicht om zelf ook uw verjaardag te houden. Natuurlijk wilt u wel goed voor de dag komen, lekkere hapjes hebben en natuurlijk moet u de taart niet vergeten! In dit artikel staat beschreven hoe u een lekkere bokkenpootjestaart maakt.

Wat is een bokkenpootjestaart?

Een bokkenpootjes taart is een taart met voornamelijk bokkenpootjes erin. Bokkenpootjes zijn koekjes die de vorm hebben van pootjes van een schaap of geit. Deze bokkenpootjestaart is eens wat heel anders dan de standaard appeltaarten, slagroomtaarten en kwark, maar wordt vaak wel als een lekkere taart ervaren als men hem eenmaal heeft geprobeerd.

Hoeveel tijd heeft u voor de bereiding van deze taart nodig?

De taart is erg snel te maken, als u alle spullen klaar heeft staan bent u binnen een half uur klaar, de taart moet dan echter nog wel opstijven in de koelkast dus kan nog niet gelijk gegeten worden. Als u voor weinig geld een aparte taart wil maken is deze taart ideaal.

Welke ingrediënten heeft u nodig voor een bokkenpootjestaart?

Ingrediënten

  • Kant en klaar bodem voor een taart
  • Pakje slagroom
  • Pakje bokkenpootjes
  • Zakje klopvast
  • Advocaat
  • Koffielikeur
  • Taartvorm
  • Suiker

Let op dat uw taartvorm groot genoeg is om de kant en klare bodem in de springvorm te krijgen, sommige springvormen zijn hier te klein voor en dan is de taart moeilijk te maken. Met de kant en klare bodem wordt een soort ronde cake bedoeld die al is gebakken en in veel supermarkten voor nog geen euro te koop is. Voor de koffielikeur heeft u niet veel nodig, u weekt hier namelijk alleen de bokkenpootjes in.

De bereiding van de bokkenpootjestaart

Begin met het snijden van de bokkenpootjes in 4 langwerpige stukken, u kunt het bokkenpootje vaak al in tweeën krijgen doordat één bokkenpootje bestaat uit 2 losse delen die met een zoete binding tot 1 koekje zijn gemaakt. Houdt 3 bokkenpootjes appart en snijdt de rest in 4 stukken. Doe al deze losse stukken in een bakje met koffielikeur, gebruik niet te veel likeur ze hoeven namenlijk maar net in de likeur te staan om ze wat zachter te maken.

Maak daarna de slagroom. Klop de slagroom op en doe hier wat suiker bij zodat deze zoet wordt, voeg ook de klopvast toe. Voeg ook tijdens het kloppen enkele lepels advocaat toe, dit kunt u naar eigen keuze invullen. Zorg dat de slagroom stijf geklopt is.

Doe nu de kant en klare taartbodem in de springvorm en smeer voorzichtig de slagroom met advocaat hier op. Gebruik niet alles, u hoeft maar een klein laagje te smeren zodat de stukjes van de bokkenpootjes hier in blijven plakken. Als u de slagroom dun heeft aangebracht op de taartvorm kunt u de gehele taart bedekken met de stukjes bokkenpootjes die u uit de koffielikeur heeft gehaald. Als alle bokkenpootjes (behalve de 3 die u niet heeft gesneden en in de likeur heeft gedaan) heeft verspreid over de taart, smeert u de rest van de slagroom uit tot een egale massa tot de slagroom op is. Verkruimel nu de 3 overgebleven bokkenpootjes door ze tegen elkaar te wrijven boven de taart. Strooi de taart vol met de verkruimelde bokkenpootjes en klaar is uw taart.

Bewaren en serveren van de taart

Zet de taart altijd een paar uur in de koelkast, de taart kan dan even opstijven en is dan steviger. Vervolgens kunt u de taart serveren. Snijdt de taart echter wel voorzichtig want dit is best moeilijk door de losse bokkenpootjes.
Gerelateerde artikelen
Goedkope gemakkelijke taarten: Monchou taartGoedkope gemakkelijke taarten: Monchou taartBij een verjaardag hoort natuurlijk taart. Taarten bij de bakker kunnen aardig in de kosten lopen, ze zijn namelijk vrij…
Taart decoreren: welke spullen heb je nodig voor de basis?Taarten decoreren is hot! Het taarten decoreren wordt doorgaans gedaan met fondant of marsepein. Wanneer je gaat beginne…
Taart decoreren: wat is het decoreren van taarten?Taart decoreren. Veel mensen houden zich ermee bezig. Ze maken de prachtigste ontwerpen op taarten. Dit doen ze voorname…
Taart decoreren: marsepein of fondant?Ga je taarten of cupcakes decoreren? Dan heb je de keuze uit marsepein en fondant. Hiermee kun je mooie kleurrijke lagen…
Zeven (prenten)boeken over taartenIn 2014 is een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat lezen onder middelbare scholieren populairder is dan het jaar e…

Reageer op het artikel "Hét recept voor een eenvoudige taart: De bokkenpootjestaart"

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: 20-07-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!