InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Belegde toastjes voor bij de borrel

Belegde toastjes voor bij de borrel

Belegde toastjes voor bij de borrel Toastjes zijn niet meer weg te denken bij de borrel. Gegarandeerd dat met kerst de toast ook weer veelvuldig geserveerd zal worden. Een opsomming van mogelijkheden traditioneel of minder traditioneel.

Andere toast

Natuurlijk zijn er in de winkel tal van soorten en maten te koop, maar bedenk dat je met geroosterd brood ook heerlijke toastjes kunt maken. Voordat ze geroosterd worden, kan je er nog wat kruiden opdoen voor wat extra smaak. Wissel (grof) volkorenbrood af met donkerbruin brood of sesambrood.

Beleggen van de toast

Hartig

  • Paté in diverse smaken, eventueel mengen met wat stokjes rode ui of wat peperkorreltjes.
  • Meng wat filet american met pesto, rode ui of knoflook, besmeer de toast ermee en leg er een in de lengte doorgesneden augurk op.
  • Beleg toast met zalmpaté en snipper er wat ui overheen en beleg het met een dwars doorgesneden augurk, snipper er wat strooikaas overheen.
  • Meng wat hüttenkäse met rode pesto en leg op het besmeerde toastje een gehalveerd sherrytomaatje.
  • Meng wat Philadelphia (light) soorten met kleine stukjesrode en groene paprika en leg daarna op het besmeerde broodje een gehalveerd sherrytomaatje.
  • Maak wat radijsjes schoon, snij het top eraf en leng wat gemalen peper met een hüttenkase. Drapeer dit op de radijsjes en strooi er daarna nog wat fijngehakte bieslook overheen.
  • Maak een mix van tonijn op waterbasis met wat kruidenkaas en een snufje peper. Smeer het op volkorentoast.
  • Beleg at toast met dunne plakjes zalm en leg er afwisselend wat hartigs op. Variërend van eens tukje augurk, komkommer, sherrytomaatje, kleingemaakte ui, aroma en dillesaus.
  • Beleg wat toast met stukjes haring, wat ui en sprenkel er wat dille overheen.

Zoet

  • Verwarm wat pure chocolade en mix het met wat stukjes hazelnoot en pecannoten. Laat de chocolade niet helemaal stroperig worden. Als het toch stroperig wordt, kan het als zoete dip gebruikt worden. Lekker met donderbruin brood.
  • Dippen met zelfgemaakte toast kan ook in kleine potjes marmelade in verschillende smaken. Maak ze een beetje lauw om goed te kunnen dippen.
  • Beleg donkere toast met schijfjes banaan en zet er een toefje slagroom op. Desgewenst nog wat poedersuiker overheen strooien.

Pittig

  • Meng wat paté met wat kleingemaakte spaanse peper of peperkorrels.
  • Beleg de toast met een stukje jonge, belegen en oude kaas en besmeer deze met grove pittige mosterd (verschillende smaken te koop).
  • Meng wat filet american met kleingemaakte spaanse peper of peperkorrels, besmeer de toast en strooi er wat oude kaas overheen.
  • Beleg toast met zalmpaté en mix het met wat spaanse peper en strooi er wat pittige strooikaas overheen.
  • Maak gehaktballen (bij voorkeur runder) met als extra toevoeging wat knoflook en tabasco. Bak in wat olijfolie of kokosolie en snij plakjes voor op de toast. Bij voorkeur donderbruine toast of zelf geroosterd donkerbruin brood.
  • Maak een mengsel van wat feta met zwarte peper, beetje olijfolie, knoflook en wat spaanse peper uit een tube. Moet goed smeerbare substantie worden voor op toast. Maak het af met wat gesnipperde augurk.
  • Bak wat rundertartaar rul en voeg er wat bosui, tabasco en peper aan toe. Beleg toast met het mengsel en strooi er wat pittige strooikaas overheen.
Gerelateerde artikelen
Recepten borrelhapjesRecepten borrelhapjesBorrelhapjes kunnen heel complex zijn en veel tijd vergen om klaar te maken, maar ju kunt ook kijken wat je allemaal in…
Lekkere hapjes voor bij de borrelBij een zwoele avond met een goed glas wijn of lekker koud biertje hoort ook een lekker hapje. Niet de worst, kaas of ko…
Lekkere toastjes met alledaagse etenswarenLekkere toastjes met alledaagse etenswarenJe kunt ook zonder dure etenswaren die je speciaal haalt voor de feestdagen, toastjes lekker beleggen. Wat creativiteit…
Caloriearme borrelhapjes, hapjes voor een gezond dieetCaloriearme borrelhapjes, hapjes voor een gezond dieetHet kan zo gezellig zijn. Op een mooie zomeravond gezellig in de tuin of in de winter bij de open haard, het drinken van…
Gezonde toastjes op tafelGezonde toastjes op tafelGeen feestje of gezellige avond onderling gaat voorbij zonder een toastje op tafel. Toch kwakken de meeste mensen zonder…

Reageer op het artikel "Belegde toastjes voor bij de borrel"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 21-09-2016
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!