InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Guacamole met kipfajita's

Guacamole met kipfajita's

Vaak zie je dit gerecht op tafel staan naast een bakje met maischips; Guacamole. Guacamole is een soort dipsaus afkomstig uit Mexico. Dit recept laat je kennis maken met een heel andere manier van het serveren van de avocadomousse. Guacamole wordt in de eerste plaats gemaakt van avocado, waaraan tomaat, ui, knoflook, citroensap, chilipeper en verschillende kruiden worden toegevoegd. Meestal eten we dit mengsel met maischips, maar Guacamole smaakt ook heerlijk wanneer je het toevoegt aan een mexicaans gerecht.

Een gerecht dat u geproefd moet hebben is guacamole met kipfajita's. Bovendien is het snel klaar te maken (zo'n 20 minuten)!

Guacamole met kipfajita's

Dit is een hoofdgerecht voor 2 personen.
Natuurlijk kun je guacamole kant en klaar kopen, maar het lekkerst is natuurlijk een eigengemaakte guacamole. Wat heb je daarvoor nodig?

Zelfgemaakte guacamole

  • Een geschilde, rijpe avocado
  • 1 eetlepel yoghurt
  • 1 eetlepel citroensap
  • Peper en zout
  • Verse kruiden
  • 2 Verse Tomaten
  • 1 ui
  • 1 teentje knoflook
  • 1 eetlepel jalapenopeper (vers of in reepjes uit een potje)

Pureer of prak de rijpe avacado samen met de yoghurt en het citroensap tot een groffe mouse. Voeg hieraan de tomaten en het ui, gesneden in kleine dobbelsteentjes, toe. Breng het mengsel op smaak met wat zout en peper en een geperst teentje knoflook. Snijd dan de jalapenopeper in kleine stukjes en voeg deze toe aan de guacamole.

Wat heb je nodig voor het gerecht guacamole en kipfajita's?

  • 150 gram guacamole
  • 1 eetlepel gehakte koriander
  • 1/4 van een ijsbersla
  • 300 gram kipfilet
  • 1 eetlepel olie
  • 2 theelepels oregano
  • 2 eetlepels citroensap
  • 3 lente-uitjes
  • 8 zachte taco's (of eventueel wraps)

Snijd als eerste de sla in repen. Snijd ook de kipfilet in reepjes en schep deze om in de olie. Hierna kunt u de kipfilet bestrooien met zout, peper en oregano. Was dan de lente-uitjes en snijd de stengels elk in drie stukken, ongeveer in dezelfde lengte als de kipfiletreepjes.
Verwarm de taco's volgens de gebruiksaanwijzing en houd ze warm in een afgedekte pan of in de oven. Verhit een koekepan (voeg geen olie o.i.d. toe!) tot deze heel heet is. Rooster de kipreepjes in de pan en blus ze wanneer ze klaar zijn met wat citroensap.

Nu kunt u de taco's vullen met de sla, kipfilet met lente-uitjes en natuurlijk de guacamole. Eet smakelijk!
© 2007 - 2019 Veron, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Guacamole met kipfajita's"

Infoteur: Veron
Gepubliceerd: 19-04-2007
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Schrijf mee!