InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > De 'Minder Dan 20 Calorieën' Milkshake

De 'Minder Dan 20 Calorieën' Milkshake

Schrikt u ook zo van de calorieënteller op menig milkshake en smoothie? Zelfs home-made is het soms nog oppassen, want u gooit voor u het weet honderden calorieën in de blender, om het alsmaar zoeter te maken. De oplossing is simpel: de Minder Dan 20 Calorieën Milkshake!! Lees hoe u nu een goedkope zomershake maakt!

Aarbeienmilkshake

Aardbeien zijn heerlijk zomerfruit, maar barsten van de calorieën. Om dat op te lossen maken we een shake die wel naar aardbeien smaakt, maar veel minder calorieën bevat!

Benodigdheden per shake 230 ml:

  • 150 ml magere yoghurt (Melkan)
  • 1/2 tot 1 banaan (afhankelijk van de gewenste dikheid van de shake)
  • 30 ml Aardbeiensiroop Light (NB: Aardbeiensiroop dient van het merk Limo te zijn om aan de calorieën te voldoen!)
  • 10 ijsblokjes
  • 1 blender

Bereidingswijze

Snij de banaan in stukjes en hou de ijsblokjes klein. Check vantevoren wel of uw blender het hakken van ijsblokjes aankan, anders is de calorieënpret van korte duur. Gooi alles bij elkaar in de blender en geniet van een zomerse shake!

Frambozenmilkshake

Vind u de frambozen ook zo duur? Nu de oplossing om een zomershake met frambozensmaak voor de kids te maken!

Benodigdheden per shake 230 ml:

  • 150 ml magere yoghurt (Melkan)
  • 1/3 tot 1/2 Galia Meloen (afhankelijk van de gewenste dikheid van de shake)
  • 30 ml Frambozensiroop (NB: Aardbeiensiroop dient van het merk Limo te zijn om aan de calorieën te voldoen!)
  • 10 ijsblokjes
  • 1 blender

Bereidingswijze

Schil de meloen en verwijder de pitten. Snij hem in stukjesn. Check vantevoren wel of uw blender het hakken van ijsblokjes aankan, anders is de calorieënpret van korte duur. Gooi alles bij elkaar in de blender en geniet van een zomerse shake!

Variatietip

Bent u niet tevreden over de smaak, dan kunt u altijd nog in plaats van gewone ijsblokjes de siroopijsjes uit een plastic koker/zakje gebruiken die we als kind veel snoepten. Zit net even iets meer smaak aan dan aan gewoon ijs.

Houdbaarheidstip

Maak de shakes nooit de avond van tevoren, maar slechts enkele minuten voor consumeren. Sommige vloeistoffen concentreren zich en zijn zwaarder dan anderen, waardoor het onderste gedeelte van de shake soms heel anders kan smaken dan het bovenste gedeelte, doordat een bepaald deel naar onderen is gezonken. Lekkerst binnen een half uur te consumeren.

Enjoy the Summer!
© 2008 - 2018 Taxie8888, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De 'Minder Dan 20 Calorieën' Milkshake"

Reactie

Lin, 11-07-2008 15:49 #1

Infoteur: Taxie8888
Gepubliceerd: 04-07-2008
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Reacties: 1
Schrijf mee!