InfoNu.nl > Eten en Drinken > Producten > Soya Macchiato van Alpro Soya

Soya Macchiato van Alpro Soya

Soya Macchiato van Alpro Soya Alpro is de Europese pionier in de ontwikkeling van honderd procent plantaardige drinks en voedingsproducten op basis van soja. Men maakt bij Alpro ook drinks die gemaakt zijn van amandelen en hazelnoten. Alpro brengt al meer dan dertig jaar producten op de markt. Eén van die producten is Soya Macchiato.

Inhoud artikel

ALPRO

Elke letter van het woord ALPRO staat voor een waarde die de organisatie hoog in het vaandel voert:
  • A: Ambition (de doelstellingen zijn ambitieus maar realistisch)
  • L: Leadership (Alpro wil zijn leiderschap in zijn categorie handhaven)
  • P: Professionalism (mensen inspireren, coachen en helpen ontwikkelen)
  • R: Respect (voor consumenten, klanten, leveranciers en natuurlijk ook voor de medewerkers)
  • O: Ownership (passie voor creatieve oplossingen, verantwoordelijkheidszin, initiatieven willen nemen)

De bereiding van Alproproducten

De sojabonen worden gewassen en mechanisch gepeld, hierdoor valt de boon in twee helften uiteen. Daarna worden de bonen geweekt in (zuiver) water. De bonen worden vervolgens onder verhitting fijngemalen en gemengd tot een vloeibare massa. De onoplosbare deeltjes worden verwijderd door filtering en dan is de basis sojadrink klaar. Het vormt de basis voor alle sojaproducten.

Beloftes over Soya Macchiato

  • 100 % plantaardig, voedzaam en bron van plantaardige eiwitten
  • Bron van calcium en vitaminen: B2, B12 en D2
  • Bevat geen kunstmatige zoet- en kleurstoffen, bewaarmiddelen of dierlijke vetten
  • Licht verteerbaar, want van nature lactosevrij

Soya Macchiato beschreven door de producent

  • Sojabereiding met koffie-extract, verrijkt met calcium en vitaminen.
  • Heerlijk fris met de lekkere smaak van macchiato.
  • Een verwennerij voor elke dag.
  • Heerlijk om zorgeloos van te genieten.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

De verpakking van Soya Macchiato

Het drinken is verpakt in een tetraverpakking in de kleuren blauw en bruin. Afmetingen: 19,5 centimeter hoog, 9 centimeter breed en 6 centimeter diep. Bovenop een wit klepje. Bij het eerste gebruik die je een stukje folie weg te halen. Op de voorkant het logo van Alpro soja, daaronder de tekst: New -15% suikers, 100% plantaardig, Soya Macchiato smaak, + calcium, vitamines B2, B12 en D. 200 ml bevat 126 kcal. Op de zijkanten vind je korte informatie over al het goede van soja, dat er bij de productie gedacht wordt aan onze planeet, verder telefoonnummers in verschillende landen, adressen (adres met antwoordnummer in Nederland) en de website staat vermeld. Aan de achterkant van het pak vind je de ingrediënten, een tabel met voedingswaarde, dat het product geschikt is voor vegetariërs, het FSC keurmerk. Bovenop vind je een bewaaradvies, dat de inhoud 1 liter is en de uiterste houdbaarheidsdatum.

Hoe oogt, ruikt en smaakt Soya Macchiato?

  • Het product heeft de kleur van koffie.
  • Het ruikt naar koffie met een vleugje caramel.
  • Soya Macchiato smaakt heel romig. Een koffiesmaak maar met een vleugje caramel net als bij de geur.

Ingrediënten

Water, gepelde sojabonen (5,7 %), suiker, maltodextrine, gecarameliseerde ruwe rietsuiker, koffie-extract (0,5%), calciumcarbonaat, aroma’s, zeezout, zuurteregelaar (monokaliumfosfaat), stabilisator (gellan gom), vitaminen (riboflavine, B12, D2)

Voedingswaarde per 200 ml

  • Energie: 126 kcal
  • Suikers: 14,6 g
  • Vet: 3,4 g
  • Verzadigde vetzuren: 0,06 g
  • Natrium: 0,12 g

Bewaren van het pak Soya Macchiato

Heb je het pak nog niet geopend dan kun je het gewoon in de kast bewaren tot de datum die genoemd staat op de bovenkant van de verpakking (op mijn pak 16-01-2013). Na openen blijft het product ongeveer vijf dagen in de koelkast houdbaar, bij een temperatuur van maximaal 7 graden Celsius. Schud dit product goed voor gebruik.

Interessant om te weten!

  • Alpro heeft een milieufilosofie, men zet zich in om producten op een milieuvriendelijke manier te produceren, op het gebied van het productieproces maar ook wordt gekeken naar de keuze van ingrediënten en verpakking. Alpro beschikt als enige sojaproducent in Europa over een waterzuiveringsinstallatie (in Wevelgem, België), zo komt er alleen zuiver water in het afvalwater terecht.
  • Ons lichaam kan acht essentiële aminozuren niet zelf maken, deze kunnen we uit soja-eiwitten halen.
  • Bijna alle Alpro producten (drinks, desserts en yoghurtvarianten) bevatten calcium.
  • Er zijn maar een paar producten van Alpro die gluten bevatten, het wordt op de verpakking aangegeven als dit het geval is (volgens de verpakkingsrichtlijnen van de Europese Unie).
  • De producten van Alpro zijn niet geschikt voor kinderen onder de zes maanden (zie website), baby’s hebben producten nodig die speciaal zijn afgestemd op hun behoefte.
  • Producten van Alpro zijn geschikt voor vegetariërs en veganisten, ze zijn namelijk 100% plantaardig en vrij van dierlijke ingrediënten.
  • In de sojaboon zit van nature veel calcium, namelijk 225 mg per 100 gram sojabonen. Daarnaast worden de producten nog verrijkt met calciumcarbonaat, calciumtrifosfaat en calciumlactaat.
  • Alpro haalt de bonen bij boerderijen uit het zuiden van Brazilië, China, Canada en Zuid-Europa, dus niet uit het Amazonewoud bijvoorbeeld. Geen enkele boerderij ligt op landbouwgrond die werd ontgonnen of ontbost.
  • Alpro gelooft sterk in een beleid van fair trade. Er worden lange termijnovereenkomsten gesloten met de boeren, zo zijn ze zeker van een eerlijke prijs. Alpro heeft ook in een aantal lokale projecten geïnvesteerd.
  • Alpro kiest voor Tetra verpakkingen omdat het vooral een gezonde en hygiënische verpakking is. Het product wordt beschermd tegen licht en lucht en zorgt voor een uitstekende bewaring van het vitaminegehalte en de kwaliteit van het product. Ook handig is dat er geen koeling vereist is voor het afgewerkte product. Het pak wordt gemaakt van milieuvriendelijke materialen en grondstoffen en is recyclebaar.
Gerelateerde artikelen
Alternatieven voor melk bij baby'sAlternatieven voor melk bij baby'sWelke alternatieven zijn er voor kinderen met een koemelkallergie? Koemelkallergie is de meest voorkomende vorm van voed…
Lekker en gezond met sojaLekker en gezond met sojaSoja is een product wat vervaardigd wordt uit de sojaboon, soja is volledig plantaardig en erg gezond. Er komen steeds m…
Dolce Gusto: Koffie om van te genietenDolce Gusto: Koffie om van te genietenDolce Gusto is koffie gemaakt om van te genieten, bestaande uit vele koffiespecialiteiten geschikt voor een 1 kops koffi…
Soya Cincau, ook bekend als de Michael Jackson drinkDe dood van Michael Jackson is overal ter wereld ingeslagen als een bom. Bij zijn miljoenen fans, jong en oud, heeft zij…
Hoe maak je latte macchiato, cappuccino en koffie verkeerd?Hoe maak je latte macchiato, cappuccino en koffie verkeerd?Latte macchiato, cappuccino en koffie verkeerd zijn allen koffievarianten die worden bereid met het gebruik van melk. Bi…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • www.alprosoya.com
  • Informatie op de verpakking
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Soya Macchiato van Alpro Soya"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 23-09-2018
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!