InfoNu.nl > Eten en Drinken > Producten > YEAU: de smaakmaker voor kraanwater

YEAU: de smaakmaker voor kraanwater

YEAU: de smaakmaker voor kraanwater Kraanwater saai? Niet wanneer je een knijpflesje van YEAU gebruikt. Dit uit Amerika overgewaaide en door twee Utrechtse ondernemers opgepakte product moet het drinken van kraanwater een boost geven. Door de toevoeging van een kneepje calorie-arme en suikervrije YEAU geef je je water namelijk een lekkere smaak en een leuk kleurtje. Tijdens het seizoen 2014-2015 was YEAU een van de nieuwe shirtsponsors van FC Utrecht.

YEAU

Wat is YEAU?

YEAU! is een nieuw trendy product dat sinds 2014 verkrijgbaar is in diverse supermarkten. Het is een knijpflesje waarmee je kraanwater een stuk minder saai maakt. Door een kneepje YEAU in je glas of drinkflesje te doen maak je van water drinken een hele nieuwe ervaring. Je opent simpelweg het dopje, houdt het flesje ondersteboven boven je glas of flesje en spuit wat YEAU in je water.

Naast kraanwater kun je het natuurlijk ook toevoegen aan een ander drankje zoals appelsap, Spa Blauw, Spa Groen of Spa Rood. Zo maak je er helemaal je eigen drankje van. Je kunt het zelfs toevoegen aan ijs of yoghurt of aan een energy drink zoals Red Bull om zo te variëren met de smaak. Aangeraden wordt om 0,8 ml per 100 ml water te gebruiken, maar je kunt er natuurlijk ook meer of juist wat minder in doen. Wanneer je je aan de voorgeschreven hoeveelheden houdt dan gaat een flesje YEAU wel 30 glazen kraanwater van 200 ml mee.

YEAU is lekker laag in calorieën: maar 1 per 0,8 ml. Het is gezoet met de zoetstoffen sucralose en kalium acesulfaam. Er zit geen cafeïne in. Het toevoegen van twee kneepjes aan je glas water levert 30% van de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid (ADH) aan vitamine B3, B6 en B12 op. Alhoewel altijd aangeraden wordt te overleggen met een arts, is YEAU in principe veilig voor gebruik door diabetici, zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven.

Shirtsponsor FC Utrecht

YEAU werd in Nederland geïntroduceerd door The Better Beverages Company uit Utrecht. Om het product meer bekendheid te geven prijkte de naam vanaf 19 januari 2014 op de mouw en rug van het shirt van voetbalclub FC Utrecht. Tevens waren in het stadion tijdens de opkomst bij de wedstrijden grote opblaasbare knijpflessen te zien. In het seizoen 2015-2016 keerden zij niet terug als shirtsponsor.

In welke smaken is YEAU verkrijgbaar?

YEAU is verkrijgbaar in vier frisse smaken, te weten:
  • Chill Blackcurrant (zwarte bes)
  • Smooth Apple (appel)
  • Stunning Oranges (sinaasappel)
  • Lazy Summer Fruit (zomerfruit)

Waar is YEAU verkrijgbaar?

Het product werd aanvankelijk regionaal gelanceerd in de regio Utrecht. Diverse Plus-supermarkten in onder meer Utrecht, Bunnik, IJsselstein en Nieuwegein waren de eersten die YEAU in de schappen hadden. Daarnaast was YEAU in de tijd dat het shirtsponsor van FC Utrecht was ook te koop via de webshop en in de fanshop van FC Utrecht bij Stadion Galgenwaard. Sinds 2015 is YEAU verkrijgbaar bij meer supermarktketens en door heel Nederland. Het concept van kleine knijpflesjes om water een smaakje te geven is sindsdien erg populair geworden waardoor ook andere merken een vergelijkbaar concept gelanceerd hebben. Zo kun je nu ook smaakmakers voor water kopen van merken als Karvan Cevitam en Body & Fitshop.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Yeau.com
  • http://www.yeau.com/

Reageer op het artikel "YEAU: de smaakmaker voor kraanwater"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 31-08-2019
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!