InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Restaurants in Antwerpen: eetcafés

Restaurants in Antwerpen: eetcafés

Restaurants in Antwerpen: eetcafés De stad Antwerpen heeft veel te bieden op culinair niveau. Toch is het niet altijd makkelijk om het bos door de bomen te zien. Je kan er werkelijk alle soorten eten vinden voor elk budget. In dit artikel komen een paar van de gezellige eetcafés aan bod.

Shilling

Ligging

Dit restaurant bevindt zich vlak bij het Museum van Schone Kunsten op het bruisende Antwerpen-Zuid. Vanaf de Groenplaats 15 minuutjes wandelen maar er rijden ook trams en bussen.

Menu en sfeer

Shilling is nog maar geopend sinds januari 2010 maar je ziet dat het restaurant al vaak goed vol zit. Je stapt binnen in een heel gezellig bijna huiselijk restaurant waar je terecht kan voor een beperkte kaart met lekkere gerechten. Het interieur is warm, mede door de originele manier waarop ze laden en deuren van kasten hebben verwerkt in de bar en muren. Op de eerste verdieping kan je rustig in een zeteltje aan een tafel zitten en beneden staan er genoeg tafels waar je per vier iets kan eten. De kaart is beperkt maar niet zo dat er geen keuze is. Klassiekers als de signature hamburger, macaroni en croques kan je altijd krijgen. Leuk is dat er dagelijks drie dagschotels aangeboden worden tussen de 9 en de 13 euro. Ook heb je elke dag de keus uit twee nieuwe desserten. Het eten wordt snel gebracht en de lage prijs doet absoluut geen afbreuk aan de kwaliteit. Ook aan de vroege vogels is gedacht door vanaf 8u in de week ontbijt aan te bieden.

Conclusie

Gezellig restaurant waar je ook kan binnenstappen voor enkel koffie en dessert. Budgetvriendelijk, kindvriendelijk en lekker!

Bar 2

Ligging

Bar 2 kan je vinden in een hoekje van de gezellige vrijdagsmarkt. Vlak bij de Groenplaats dus midden in het oude stadscentrum.

Menu en sfeer

Het is een eerder kleine eetgelegenheid waar de bar of de "toog" nog vrij belangrijk is. Nadeel is dat er soms toch nog gerookt wordt, wat stoort als je aan het eten bent. Laat je echter niet afschrikken door het iets hogere "café" gehalte want de gerechten op de menu zijn zeker de moeite waard! De hamburgers van Bar 2 zijn niet alleen heel vers maar ook gigantisch. Verwacht hier een echte, verse hamburger die ruim voldoet als volwaardige maaltijd. Voor de pastaliefhebbers staat er ook lasagne en pasta carbonara op het menu. Ook visliefhebbers en vegetariërs kunnen hier een keuze maken. Daarnaast zijn er ook de wisselende suggesties maar jammer genoeg zijn deze vaak uitverkocht (zeker de desserts).

Conclusie

Klein maar gezellig om met vrienden gemoedelijk te tafelen. Prijzen variëren rond de 14 euro voor een hoofdschotel. Iets te klein om kindvriendelijk te zijn. Wel een terras in de zomer met zicht op de Vrijdagsmarkt. Zeker reserveren is de boodschap!

Het Neuzeke

Ligging

Tussen de Groenplaats en het Zuid kan je vlakbij het Sint-Andriesplein dit klein, huiselijk restaurantje vinden.

Menu en sfeer

Wie op zoek is naar een modern, chique of extreem gezellig restaurantje is aan het foute adres. Het Neuzeke is klein, beetje ouderwets en doet eigenlijk dienst al lokaal eethuis voor de oudere bewoners van Sint-Andries. Toch kan je er terecht voor lekker eten aan heel schappelijke prijzen. Hoewel het vaak kan rekenen op de vaste bezoeker zal een toevallige passant ook kunnen rekenen op de vriendelijke lach van de jonge uitbaatsters. Wie hier bijvoorbeeld een videe of koninginnenhapje bestelt krijgt voor 10 euro niet één maar twee gevulde videekoekjes op zijn bord! Vergezeld van verse frietjes en sla. Dagelijks is er ook een driegangen menu aan 10 euro verkrijgbaar. Het eten is huiselijk en basis maar goed. Verwacht geen culinaire hoogstandjes maar wel lekker eten aan een lage prijs.

Conclusie

Ideaal om alleen met een krant van lekker eten te genieten of 's middags even te pauzeren tijdens het shoppen. NIet geschikt voor lange avonden tafelen met vrienden. Gezinnetjes zijn ook welkom!

Lees verder

© 2011 - 2019 Slls1984, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kerstshoppen? Winkelstad Antwerpen!Antwerpen aan de Schelde is de Vlaamse winkelstad. Antwerpen kent enkele zeer gezellige winkelwijken, vol bekende modeza…
Antwerpen: Gouden Eeuw 1490-1530 eerste groeifaseDe ontwikkleing van de stad Antwerpen in de 16e Eeuw was grandioos. Na Parijs was Antwerpen de grootste stad ten noorden…
Antwerpen: Gouden Eeuw, 2de groeifase: 1535-1565De stad Antwerpen gaat rond 1535 voor de tweede keer groeien na de groeivertraging rond 1520 van de Gouden Eeuw van Antw…
De 5 beste bezienswaardigheden van AntwerpenDe historische havenstad aan de Schelde is de plaats bij uitstek voor een dagje of weekendje genieten. Antwerpen heeft v…
Antwerpen, een stad om van te houden!Antwerpen, een stad om van te houden!Antwerpen, zonder twijfel de leukste stad van België! Er is voor iedereen wat wils, musea, mooie gebouwen, leuke winkels…
Bronnen en referenties
  • www.bar2.be

Reageer op het artikel "Restaurants in Antwerpen: eetcafés"

Infoteur: Slls1984
Gepubliceerd: 31-01-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Special: Restaurants Antwerpen
Schrijf mee!