InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Restaurants in Antwerpen: thee- en koffiehuisjes

Restaurants in Antwerpen: thee- en koffiehuisjes

Restaurants in Antwerpen: thee- en koffiehuisjes Wie in Antwerpen na het vele shoppen even wil pauzeren voor een koffie of thee en een stukje taart heeft verschillende opties. Wie snel wil zijn kan bij Hema of La Place (in de mooie stadsfeestzaal) terecht. Voor wie iets meer tijd heeft zijn er deze suggesties voor gezellige theehuisjes.

De Lantaren

Ligging

Gelegen in een zijstraat van de Hoogstraat, vlakbij de grote markt. In de Hoogstraat zijn ook alle winkels open op zondag dus dat is een leuke bonus.

Menu en sfeer

In De Lantaren kan je terecht voor lekkere dingen die passen bij elk seizoen maar wel altijd verkrijgbaar zijn. In de winter kies je best voor één van de lekkere stukken taart. De klassiekers zoals chocolade -of fruittaart staan vaak op het menu maar ook de bavarois of warme appeltaart zijn de moeite waard. In de zomer kan je genieten van een lekkere milkshakes of diverse ijscoupes.
Om te drinken kan je kiezen uit een aantal lekkere en originele thees zoals jasmijnthee of verse muntthee. Ook de koffieliefhebbers komen aan hun trekken. Je kan bijvoorbeeld per twee genieten van een heel koffieritueel met perculator!

Conclusie

De Lantaren is niet groot maar wel heel gezellig. Het theehuis is speciaal ingericht en heeft als voordeel dat je er ook 's avonds terecht kan. Voor heel schappelijke prijzen kan je er rustig genieten van een lekker vieruurtje.

Salon de thé Claude

Ligging

Vlakbij het Zuid kan je in de Scheldestraat een piepklein maar gezellig theehuisje vinden. Makkelijk te voet vanaf de Groenplaats of met de tram te bereiken.

Menu en sfeer

Dit theesalon wordt uitgebaat door acteur Claude De Burie en de kleine ruimte is dan ook erg creatief gedecoreerd. Het ziet er allemaal heel authentiek en licht uit. Goud, roze en lichtblauw domineren. Je kan in dit theesalon terecht voor verse thee, ontbijt en lekkere broodjes. De prijzen zijn misschien aan de duurdere kant maar wat je krijgt is wel van goede kwaliteit. Omdat het een kleine ruimte is kan je er niet echt met kinderen terecht. Leuk is ook dat je de thee en bepaalde meubels en verlichting kan kopen!

Conclusie

Heel geschikt om met een vriendin een gezellige namiddag door te brengen en je onder te dompelen in de Britse afternoon tea sfeer. Omdat je iets meer betaalt trek je best ook iets meer tijd uit om er optimaal van te kunnen genieten!

De cafetaria

Ligging

De Cafetaria is geen plaats waar je makkelijk voorbij zal wandelen. Toch is het de omweg wel waard! Je kan dit eethuis in de Montignystraat, niet ver van het Zuid en het justitiepaleis.

Menu en sfeer

In De Cafetaria kan je een paar uur rustig vertoeven met een lekkere koffie of thee en een boekje. Tijdschriften kan je er gratis lezen zodat je er ook gezellig alleen kan lunchen of iets drinken. De chocolademelk wordt gemaakt met een reep echte côte d'or chocolade, een lekkernij op zich dus. We honger heeft kan kiezen voor een muffin, taart, verse soep of lekkere broodjes. De prijzen zijn heel democratisch dus je kan er gerust heel de middag vertoeven!

Conclusie

Heel gezellige en lichte ruime waar de kleur blauw domineert. Kinderen zijn welkom en je kan er ook terecht op zondag. Een aanrader voor een vieruurtje, ontbijt of lichte lunch.

Lees verder

© 2011 - 2019 Slls1984, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Antwerpen: Gouden Eeuw 1490-1530 eerste groeifaseDe ontwikkleing van de stad Antwerpen in de 16e Eeuw was grandioos. Na Parijs was Antwerpen de grootste stad ten noorden…
Antwerpen Koekenstad: proeven van gebak en chocoladeAntwerpen Koekenstad: proeven van gebak en chocoladeSinds 2014 biedt Antwerpen elk voorjaar het evenement Antwerpen Koekenstad aan. Tijdens dit project doet Antwerpen zijn…
De Vogeltjesmarkt in Antwerpen: leuk voor jong en oudHeeft u zin om op zondag eens iets anders te doen? Breng dan eens een bezoek aan de Vogeltjesmarkt in Antwerpen. Op deze…
Kerstshoppen? Winkelstad Antwerpen!Antwerpen aan de Schelde is de Vlaamse winkelstad. Antwerpen kent enkele zeer gezellige winkelwijken, vol bekende modeza…
Antwerpen: Gouden Eeuw, 2de groeifase: 1535-1565De stad Antwerpen gaat rond 1535 voor de tweede keer groeien na de groeivertraging rond 1520 van de Gouden Eeuw van Antw…
Bronnen en referenties
  • http://www.salondetheclaude.be/

Reageer op het artikel "Restaurants in Antwerpen: thee- en koffiehuisjes"

Infoteur: Slls1984
Gepubliceerd: 03-02-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Special: Restaurants Antwerpen
Schrijf mee!