InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Dronken mensen kunnen rare dingen doen

Dronken mensen kunnen rare dingen doen

Je leest het af en toe weleens in de krant. Van die absurde situaties waar dronken mensen in terecht kunnen komen. En iedere keer denken we bij onszelf: dat zou mij nooit overkomen! Droom maar lekker verder, het overkomt je namelijk wel. Als je maar genoeg op hebt. Misschien niet extreem, en je zult het zelf ook niet door hebben. Maar voor schut ga je! En vervolgens ben je het lachertje van alle omstanders. Want dat is namelijk wat de drank met de mens doet.

De kluns

De kluns zal nooit ongezien naar buiten gaan met zijn dronken hoofd. De kluns stoot namelijk minstens een tafel om, vier stoelen en slaat bij een mevrouw met een dure jurk de rode wijn uit haar hand over de jurk. Dit soort dingen gaan nooit geruisloos. De kluns moet ook heel erg oppassen in de winter. Van de warme broeierige kroeg naar de koude vrieslucht levert een klap in het gezicht op. Een klap waardoor mensen ineens op de grond liggen of tegen de muur of deur aanlopen. Het is wel een klap die voor de kluns net wat harder is.

De grapjas

Sommige mensen hebben een soort van schijfje in hun lijf. Bij een bepaald promillage gaat dit schijfje draaien. Tot zover niet zo erg. Het jammere is alleen dat dit schijfje altijd hetzelfde afspeelt. Altijd diezelfde grappen. Altijd diezelfde opmerkingen. En een lol dat de grapjas zelf heeft! Ongelooflijk. Als je het voor de eerste of tweede keer hoort is het niet zo erg, maar als je toevallig wekelijks in dezelfde kroeg komt kun je dat schijfje uiteindelijk dromen! Advies aan de grapjas: werk aan uw repertoire en zet dat op schijf!

De schoonheid

Een bekende uitspraak: 'Mooi binnenkomen is niet zo moeilijk, mooi weg gaan is een tweede. En dat is de waarheid! Dit geldt vooral voor vrouwen, want die tutten zichzelf op als ze een avondje uit gaan. Dames, gebruik niet teveel make-up. Ook make-up kan namelijk op half zeven gaan hangen en daar wordt niemand mooier van. Vooral de ongecontroleerde bewegingen die een dronken vrouw kan maken zijn funest voor het uiterlijk. De hand gaat niet meer zachtjes door het haar, nee, de hand gaat zo ruw door het haar dat de kunstnagel in het haar blijft hangen. Ook het bijwerken van de make-up met een flinke borrel op is geen aanrader. Pandabeertjes zijn best schattig, maar niet in een jurk.

De patser

Dat door drank het zelfvertrouwen groeit weten we. Dat je daardoor meer durft weten we ook. Maar er zijn altijd van die mensen die dat overdrijven. Hoe meer drank erin, hoe roder hun ogen, hoe meer de dranklucht uit de mond, hoe meer slap geouwehoer en hoe minder aantrekkelijk. En er dan toch van overtuigd blijven dat je de mooiste en meeste begeerde persoon op aarde bent is wel knap hoor! Ook het huis is ineens twee keer zo groot en de auto drie keer zo duur. En de partner vergeten we even voor het gemak te vermelden. Het mooie van dit verhaal is alleen dat ze het zich nooit kunnen herinneren. Als je ze er de week daarop ermee confronteert wordt je aangekeken alsof je eigen fantasie op hol geslagen is.

Kun je dit voorkomen?

Het antwoord hierop is: ja. Geniet, maar drink met mate. Een bekende zin. Maar het is wel de waarheid. Blijf jezelf. Als er drank in de man/vrouw is verandert de persoonlijkheid. En meestal niet ten goede van de mens... Drink een paar drankjes minder, neem eens een water tussendoor. Het scheelt voor jezelf, en ook voor de mensen om je heen.
© 2009 - 2019 Zelda, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Dronken mensen kunnen rare dingen doen"

Infoteur: Zelda
Gepubliceerd: 18-08-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Schrijf mee!