InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Ristorante San Giorgio: gerechten uit alle streken in Italië
recensie

Ristorante San Giorgio: gerechten uit alle streken in Italië

Ristorante San Giorgio: gerechten uit alle streken in Italië Ristorante San Giorgio is gevestigd in een fantastisch mooi historisch pand in het hartje van de stad Amersfoort. In het restaurant worden typische klassieke Italiaanse gerechten uit diverse streken van Italië geserveerd in een fijne atmosfeer.

Het restaurant

Bij binnenkomst ziet het restaurant er meteen al gezellig uit; klassiek gedekte tafels met lichtgekleurd tafellinnen. Het gebruik van de vele bordeauxrode en bruine kleuren in het interieur geven een warme sfeer aan het restaurant. Natuurlijk zijn er ook veel typisch Italiaanse accenten aanwezig in het restaurant; zo hangen er Italiaanse borden aan de wand en ook zijn er diverse muurschilderingen, waaronder van Venetië, te zien.

Bediening

Bij binnenkomst worden we warm verwelkomd en er wordt meteen een goede tafel voor ons gezocht. Uiteindelijk krijgen we een fijne tafel voor twee bij het raam. De bediening is vriendelijk en we worden goed geadviseerd, met name in de keuze qua wijn. Veel medewerkers van het restaurant zijn Italiaans en dus voelt ook de echte Italiaan zich hier thuis. Dit feit geeft het restaurant ook meteen een extra gezellige sfeer, haast alsof je heerlijk op vakantie bent.

Het menu

Op het menu staat echt voor elk wat wils. Zo kun je kiezen uit koude of warme voorgerechten, pasta’s, pizza’s en diverse vlees- en visgerechten. Echte klassiekers zoals de “Insalate Caprese”, de “Pizza Margherita” of de “huisgemaakte Tiramisu” ontbreken natuurlijk niet op het menu. Maar er staan ook zeker nog veel meer gerechten op de kaart die de moeite meer dan waard zijn. Het duurde dan ook even voordat wij eruit waren over wat we deze avond wilden proberen.

Het eten

Terwijl wij nog genoten van een stukje “Focaccia” en een glaasje “Cannonau di Sardegna” werd het voorgerecht al geserveerd. Wij kozen ervoor om licht te beginnen met een salade om zo genoeg ruimte over te laten voor het hoofdgerecht. Als hoofdgerecht kozen wij voor een overheerlijke pasta met pecorino (schapenkaas) en pittige stukjes worst. Als toetje gingen wij beide voor Italiaanse klassiekers: de tiramisu en de panna cotta. We sloten het diner af met een lekker glaasje "Mirto", om zo hopelijk deze behoorlijk rijke maaltijd beter te kunnen verteren. We waren uiteindelijk zeer content met de gemaakte keuzes en gingen voldaan weer naar huis toe.

Prijs en kwaliteit

De voorgerechten zijn anno 2013 behoorlijk prijzig en kosten tussen de €9.50 en €16.50. De hoofdgerechten daarentegen zijn heel redelijk geprijsd, zo rond de €22 voor een vlees- of visgerecht, de pasta’s en pizza’s zijn goedkoper. Voor een driegangenmenu kom je uit tussen de €30 en €45 euro, exclusief dranken. De kwaliteit van het eten is heel goed; er wordt gekookt met verse ingrediënten van goede kwaliteit.

Oordeel

Ristorante San Giorgio heeft een fijne atmosfeer en serveert heerlijke en kwalitatief zeer goede echte Italiaanse gerechten. Zeker weten dat je hier niet met honger weggaat. Dit restaurant is zeker een aanrader en daarom geef ik het een dikke 8.

Restaurantdetails

Ristorante San Giorgio
Krommestraat 44
3811 CD Amersfoort
tel: 033 461 5685

Ristorante San Giorgio is elke dag geopend van 17:00 tot 23:00 uur

Lees verder

© 2013 - 2019 Eefk, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Amersfoort: uitgaan, attracties, musea, winkelenAmersfoort: uitgaan, attracties, musea, winkelenAmersfoort is een leuke stad waar van alles te zien en te doen is. Het oude centrum heeft vele historische gebouwen en m…
Giorgio Armani, van medicijnen tot modeGiorgio Armani, van medicijnen tot modeGiorgio Armani werd op 11 juli 1934 te Piacenza in Italië geboren. Aanvankelijk wilde hij arts worden en studeerde daadw…
Amersfoort: stad voor jong en oudAmersfoort: stad voor jong en oudSinds het verkrijgen van stadsrechten in 1259, is de stad Amersfoort gestaag gegroeid tot de tweede stad van de provinci…
Dierenpark Amersfoort, meer dan alleen een dierentuinDierenpark Amersfoort, meer dan alleen een dierentuinAan de rand van Amersfoort bevindt zich Dierenpark Amersfoort. Deze dierentuin heeft bezoekers veel te bieden. Zo heeft…
Museum Flehite in AmersfoortMuseum Flehite is te vinden in het historische centrum van Amersfoort aan de Westsingel 50. Het museum is gevestigd in d…

Reageer op het artikel "Ristorante San Giorgio: gerechten uit alle streken in Italië"

Infoteur: Eefk
Laatste update: 25-07-2017
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Schrijf mee!