InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Restaurant De Pastinaek: Heerlijk Hollands genieten
recensie

Restaurant De Pastinaek: Heerlijk Hollands genieten

Restaurant De Pastinaek: Heerlijk Hollands genieten In het centrum van Amersfoort is restaurant 'De Pastinaek' gevestigd. Het restaurant is gelegen aan ‘De Hof’, een gezellig plein waar zich meerdere restaurants en cafés bevinden. 'De Pastinaek' serveert typisch Hollandse gerechten en op de kaart staan ook de zogenoemde ‘vergeten groenten’ zoals schorseneren en, hoe kan het ook anders, pastinaak.

Het restaurant

Bij binnenkomst word ik zeer vriendelijk ontvangen door de gastvrouw. De jassen worden netjes weggehangen en daarna word ik naar onze tafel gewezen. De algehele indruk van het restaurant is meteen al goed. Gezellige bar, verder houten tafels met daaraan met oranje stof beklede stoelen. Ook zie je in het restaurant veel typisch Nederlandse accenten zoals Delfts blauw en schilderijen van tulpen. Kortom, er is geen twijfel mogelijk; ‘De Pastinaek’ ziet eruit als een typisch Nederlands restaurant.

Het menu

Ook het menu is typisch Nederlands. Er staan groenten op zoals bietjes, zuurkool of spruiten. Verder kun je kiezen uit een lekker stukje vlees of vis en als toetje moet je denken aan stroopwafelijs, gestoofde peren of hangop. Voor elke gang heb je keuze uit circa vijf gerechten. Een beperkte keuze zal je misschien denken, maar als je het menu ziet dan weet je beter want alle gerechten zijn even goed. Bij het bestuderen van de menukaart wordt het ook al snel duidelijk dat er veel wordt gewerkt met seizoens- en streekgebonden producten waardoor je dus altijd iets vers op je bord krijgt gepresenteerd.

Bediening

De bediening is snel en vriendelijk. We kregen een korte, maar duidelijke uitleg over de gerechten (ook in het Engels daar wij een gemixte groep hadden) en wat er buiten de kaart nog te bestellen was. De sfeer in het restaurant is informeel en ongedwongen. Je voelt je al snel thuis in ‘De Pastinaek’.

Het eten

Na een korte tijd waarin wij heerlijk genoten van ons biertje of wijntje kregen wij de door ons bestelde gerechten opgediend. Werkelijk alles zag er top uit en ook de smaak was goed. Alle gerechten zijn compleet en er worden dus niet nog extra aardappels, frietjes of een salade toegevoegd. Wij waardeerden het zeer dat de gerechten zo uitgekiend zijn en dat je dus echt een persoonlijk gerecht krijgt voorgeschoteld. Het toetje was gewoon simpelweg een feestje!

Prijs en kwaliteit

Als ik een beoordeling moet geven qua prijs dan vind ik dat de voorgerechten redelijk prijzig zijn, zo richting de 10 euro. De hoofdgerechten zijn heel degelijk rond de 20 euro geprijsd. Een nagerecht kost tussen de 7 en de 10 euro. Voor een 3-gangen diner kom je dus uit rond 40 euro, exclusief drankjes. De kwaliteit van het eten is echt goed; vers en uit de streek. De smaak van de gerechten is voortreffelijk.

Oordeel

Als je van lekkere Hollandse pot houdt dan is het zeker een aanrader om eens lekker een avondje te gaan eten bij 'De Pastinaek'. Het eten en de goede service zijn hun geld zeker waard. Ik geef ‘De Pastinaek’ een 8.5!

Restaurantdetails

De Pastinaek
Hof 8
3811 CJ Amersfoort
Telefoon: 033 7370005
Maandag gesloten.
Dinsdag t/m zondag open van 11:00 - 00:00 uur

Lees verder

© 2013 - 2019 Eefk, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Amersfoort: uitgaan, attracties, musea, winkelenAmersfoort: uitgaan, attracties, musea, winkelenAmersfoort is een leuke stad waar van alles te zien en te doen is. Het oude centrum heeft vele historische gebouwen en m…
Amersfoort: stad voor jong en oudAmersfoort: stad voor jong en oudSinds het verkrijgen van stadsrechten in 1259, is de stad Amersfoort gestaag gegroeid tot de tweede stad van de provinci…
Museum Flehite in AmersfoortMuseum Flehite is te vinden in het historische centrum van Amersfoort aan de Westsingel 50. Het museum is gevestigd in d…
CultuurLint Amersfoort voor dagje uitAmersfoort is een stad met een rijke cultuurhistorie. Eenmaal de gracht overgestoken naar de oude binnenstad levert enke…

Reageer op het artikel "Restaurant De Pastinaek: Heerlijk Hollands genieten"

Infoteur: Eefk
Laatste update: 01-04-2013
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Recensies…
Schrijf mee!