InfoNu.nl > Eten en Drinken > Diversen > High Tea, maar dan anders!

High Tea, maar dan anders!

High Tea, maar dan anders! Gezellig een dagje bijkletsen met vrienden? Maak dan eens een High Tea met lekkere hapjes! Met de volgende hapjes heb ik altijd veel succes... De hapjes die ik serveer behoren lang niet allemaal tot de traditionele High Tea, die bestaat uit sandwiches en scones, geserveerd met een grote pot thee. De hapjes zijn onderverdeeld in de categorieën hartig en zoet, en het is allemaal "finger food," er komt dus geen bestek aan te pas, wat bijdraagt aan een ongedwongen sfeer.

Eet smakelijk!

Hartige hapjes

Zalmrolletjes
Snij de randen van een snee witbrood af en maak de snee plat met bijvoorbeeld een deegroller. Beleg het brood met gerookte zalm en rol het op tot een rolletje. Rol dit strak in aluminiumfolie en leg het in de koelkast. Snij de rol vlak voor het opdienen in kleine plakjes

Italiaans Stokbrood
Voor dit recept snijd je een stokbrood in plakjes. De plakken besmeer je met groene pesto. Hierop leg je een stukje mozzarella, een stukje tomaat en een basilicumblaadje. Zet in de oven (ca. 160 graden) tot het stokbrood bruine randjes heeft en de mozzarella is gesmolten. Serveer warm.

Italiaanse Saté
Variant op bovenstaand gerecht. Steek op een cocktailprikker een stuk mozzarella, tomaat en een blaadje basilicum waarop je een beetje pesto hebt gesmeerd.

Kipfilet/Mon Chourolletjes
Heel simpel en snel klaar! Besmeer een plakje gerookte kipfilet met een beetje Mon Chou. Rol de plak op en snijdt in stukjes, steek er een cocktailprikker in.

Zoete hapjes

Brownies
Hiervoor gebruik ik altijd een mix voor brownies, hiermee zet je in een half uurtje heerlijke brownies op tafel. Serveer de brownie in kleine stukjes.

Chocoladefruit
Zorg voor verschillende soorten fruit. Het lekkerst zijn aardbeien, banaan en perzik. Smelt melkchocolade heel zachtjes in een pannetje (au bain marie) Doop hier het fruit in en laat drogen.

Pannenkoekrolletjes
Gebruik hiervoor eventueel kant-en-klare pannenkoeken. Beleg een pannenkoek met gerookte zalm en rol deze op. Wikkel de rol in folie tot gebruik en snij hem dan in plakken. Je kunt de pannenkoek ook beleggen met jam, marmelade, vruchten, ijs, gesmolten chocolade enzovoort.

Soesjes
Koop kant-en-klare soesjes of maak ze zelf en vul ze met een zoete (slagroom, banketbakkersroom) of een hartige vullig (ragout)

Carrot cake
Carrot cake of worteltaart is mijn favoriete taart.

Bananenbrood
Ook een lekker bijgerechtje is bananenbrood, het vult wel dus snijd wel kleine blokjes!
Gerelateerde artikelen
Een High Tea organiserenEen High Tea organiserenWil je eens wat leuks organiseren voor familie, vrienden of collega's, organiseer dan een High Tea. Een High Tea is over…
Kerst high tea organiseren, tipsKerst high tea organiseren, tipsHigh tea met kerst, raakt steeds meer in opkomst. Het is gezellig, lekker en niet zo tijdrovend en stressy als het organ…
Pasen, de Paas High TeaPasen, de Paas High TeaSoms wil je voor de Pasen wat anders dan een brunch organiseren. Met Pasen is eten en een feestelijk gedekte tafel steed…
Een High Tea is een leuke manier om gasten te ontvangenEen High Tea is een leuke manier om gasten te ontvangenEen High Tea is een Engels gebruik en heeft dan ook een Engelse naam. Een “High Tea” betekent gewoon een uitgebreid of r…
Pasen, organiseer een gezellige Paas High TeaPasen, organiseer een gezellige Paas High TeaPasen is een prima gelegenheid om gezellig met het gezin of de familie te brunchen. In plaats van een paasbrunch kan er…

Reageer op het artikel "High Tea, maar dan anders!"

Infoteur: Funkyfish
Laatste update: 20-08-2013
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!