InfoNu.nl > Eten en Drinken > Cocktails > Zelf de lekkerste cocktails maken!

Zelf de lekkerste cocktails maken!

Zelf de lekkerste cocktails maken! Cocktails zelf maken moeilijk? Nee, helemaal niet. Veel mensen denk dat het maken van een cocktail alleen terrein voor de bar man is, maar niets is minder waar. De enige belangrijke factoren van een goede cocktail zijn de juiste hoeveelheden en goed mixen. Dus geen tijd meer te verspillen en aan de slag!

Eenvoudige cocktail recepten

De hoeveelheden van alle recepten zijn voor één drankje.

Margarita (met tequila)

Benodigdheden
  • 4 cl witte tequila
  • 2 cl sinaasappellikeur
  • 2 cl vers geperst citroen- of limoensap

Doe alle ingrediënten samen met 4 ijsblokjes in een shaker. Schud een paar keer krachtig en schenk het in een cocktailglas.

Strawberry Margarita (met tequila)

Benodigdheden
  • 4 cl witte tequila
  • 2 cl vers geperst citroensap
  • 2 cl aardbeiensiroop
  • 3 à 5 schoongemaakte aardbeien

Doe alle ingrediënten met 4 ijsblokjes in een elektrische mixer en mix het goed door elkaar. Geniet vervolgens van een heerlijke Strawberry Margarita.

Om een cocktail met tequila helemaal af te maken, kan je de rand van het glas nat maken met citroen- of limoensap en vervolgens over een bord met zout halen. Het overtollige zout verwijder je door tegen het glas te tikken. Hierna heb je niet alleen een echte cocktail met tequila, maar ook nog eens een mooie decoratie.

Mojito (met rum)

Benodigdheden
  • 4 cl verse limoensap
  • 6 muntblaadjes
  • 2 tl rietsuiker
  • 1 cl suikersiroop
  • 6 cl witte rum
  • 1 scheutje mineraalwater
  • Vergruisd ijs

Vergruis de ijsblokjes met een deegrol of met een ijsmolen. Doe de limoensap, munt, suiker en de suikersiroop in een glas. Giet de rum erover heen en vul de rest van het glas met het vergruisde ijs. Als laatste doe je er het scheutje mineraalwater er door en roer er een keer goed met een rietje door heen.

Cuba Libre (met rum)

Benodigdheden
  • 1 à 2 limoenen
  • 4 - 6 cl witte rum
  • koude cola

Was de limoen goed met warm water. Zorg er voor dat je een onbespoten limoen hebt. Maak de limoen droog en snij de helften in vier stukken. Doe er 2 à 3 ijsblokjes in een longdrinkglas en doe daar de rum overheen. Pers de limoenstukjes boven het glas uit en doe ze daarna in het glas. Vul de rest van het glas met cola bij.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Zelf de lekkerste cocktails maken!"

Infoteur: Leveen
Laatste update: 04-06-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Cocktails
Schrijf mee!