InfoNu.nl > Eten en Drinken > Cocktails > 5 heerlijke cocktails met Grand Marnier

5 heerlijke cocktails met Grand Marnier

5 heerlijke cocktails met Grand Marnier In dit artikel komen verschillende lekkere cocktails aanbod met Grand Marnier. De recepten zijn allemaal erg verschillend en de Grand Marnier wordt gemixt met verschillende andere ingrediënten. Er wordt ook uitgelegd hoe de cocktail gemaakt moet worden en in wat voor glas de cocktail bij voorkeur geserveerd moet worden. Alle cocktails zijn voor één persoon.

Nelson

Glas: borrelglas

Ingrediënten:

  • 20 ml Grand Marnier
  • 10 ml aardbeienlikeur
  • 15 ml Crème de Menthe

Bereidingswijze:

Begin met de Crème de Menthe. Schenk dit in het glas. Schenk hierna de aardbeienlikeur op de Crème de Menthe via de achterkant van een theelepeltje. Doe hetzelfde met de Grand Marnier. Het schenken via de achterkant van een theelepeltje is om te zorgen dat de laagjes mooi op elkaar komen te liggen en niet in elkaar over lopen. De bedoeling van dit drankje is dat je het in een keer achter over slaat.

K.G.B.

Glas: whiskey glas

Ingrediënten:

  • 30 ml Kahlua
  • 30 ml Grand Marnier
  • 30 ml Bailey’s Irish cream

Bereidingswijze:

Begin met de Kahlua. Schenk de Grand Marnier op de Kahlua via de achterkant van een theelepeltje. Schenk nu de Bailey’s weer via de achterkant van een theelepeltje op de Grand Marnier. Het schenken via de achterkant van een theelepeltje zorgt ervoor dat de laagjes mooi op elkaar komen te liggen en niet in elkaar gaan overlopen.

De snelweg

Glas: long drink glas

Ingrediënten:

  • 10 ml Bitter Lemon
  • 10 ml Grand Marnier
  • 20 ml gin
  • 20 ml sinaasappelsap

Bereidingswijze:

Schenk de Bitter Lemon in het long drink glas. Schenk de Grand Marnier via de achterkant van een lepeltje op de Bitter Lemon. Schenk de gin ook weer via het lepeltje op de Grand Marnier. Als laatste gaat het sinaasappelsap eveneens via het lepeltje op de gin. Het schenken via de achterkant van een theelepeltje zorgt ervoor dat de laagjes mooi op elkaar komen te liggen en niet in elkaar gaan overlopen.

Grand canyon

Glas: champagne coupe

Ingrediënten:

  • 45 ml Grand Marnier
  • 15 ml Amaretto
  • Room
  • Kaneel

Bereidingswijze:

Alles om beurten in het glas schenken. Het mag met elkaar vermengen. Als laatste een snufje kaneel er op.

Oranje leeuw

Glas: cocktail glas

Ingrediënten:

  • 30 ml gin
  • 60 ml Grand Marnier
  • 30 ml sinaasappelsap

Bereidingswijze:

Alles bij elkaar doen in een cocktailshaker met wat ijs. Shaken totdat de shaker koud aanvoelt. Het mengsel via een zeefje uitschenken in het glas.

Lees verder

© 2012 - 2018 Eefjelienie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "5 heerlijke cocktails met Grand Marnier"

Infoteur: Eefjelienie
Gepubliceerd: 17-10-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Cocktails
Special: Cocktails
Schrijf mee!