InfoNu.nl > Eten en Drinken > Cocktails > 5 heerlijke cocktails met meloenlikeur

5 heerlijke cocktails met meloenlikeur

5 heerlijke cocktails met meloenlikeur In dit artikel komen verschillende lekkere cocktails aanbod met meloenlikeur. De recepten zijn allemaal erg verschillend en de meloenlikeur wordt gemixt met verschillende andere ingrediënten. Er wordt ook uitgelegd hoe de cocktail gemaakt moet worden en in wat voor glas de cocktail bij voorkeur geserveerd moet worden. Alle cocktails zijn voor 1 persoon.

Spuit waterval

Glas: longdrink glas

Ingrediënten:

  • 30 ml meloenlikeur
  • 10 ml bananenlikeur
  • 10 ml Blue Curaçao
  • 10 ml citroensap
  • Spa rood

Bereidingswijze:

Doe eerst was ijs in een longdrink glas. Vul het glas daarna op met de ingrediënten. Eerst de blauwe Curaçao, dan de bananen likeur, dan de meloenlikeur, vervolgens het citroensap en als laatste de rest van het glas opvullen met de spa rood. Maak het glas mooi af met een schijfje citroen en eventueel een roerstaafje.

White lady

Glas: tulpglas

Ingrediënten:

  • 45 ml meloenlikeur
  • 45 ml Frangelico
  • Twee scheppen vanille ijs

Bereidingswijze:

Doe alles samen in een blender. Mix het geheel goed totdat alle ingrediënten vermengd zijn en het een glad mengsel is. Schenk het geheel nu in het glas. Maak het af door een aardbei op de rand te doen en er eventueel wat cacao poeder over te strooien.

Tijdmachine

Glas: cocktail glas

Ingrediënten:

  • 20 ml meloenlikeur
  • 5 ml Blue Curaçao
  • 15 ml Malibu
  • 15 ml ananassap
  • 5 ml frambozensiroop

Bereidingswijze:

Shake meloenlikeur, Malibu en ananassap met wat ijs. Giet het mengsel door een zeefje in het cocktail glas als de shaker koud aanvoelt. Giet eerst de frambozensiroop en daarna de Blue Curaçao in het cocktail glas.

Melon slice

Glas: tulpglas

Ingrediënten:

  • 30 ml meloenlikeur
  • 15 ml Galliano
  • 15 ml kokoslikeur
  • 30 ml ananassap
  • 30 ml room

Bereidingswijze:

Doe alles samen met wat ijs in een blender. Schenk het mengsel in het glas. Garneer met wat fruit en een blaadje munt.

Pure melon

Glas: tulp glas

Ingrediënten:

  • 60 ml meloenlikeur
  • 60 gram meloen
  • 30 ml citroensap
  • 10 ml suikersiroop

Bereidingswijze:

Alles samen blenden en in het glas schenken. Garneren met een schijfje meloen en rietjes.

Lees verder

© 2012 - 2019 Eefjelienie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Spaanse cocktailsHeerlijke Spaanse cocktails die u doen wanen in Spanje. U vindt hier diverse recepten, alcohol bevattend of alcoholvrij.
5 heerlijke cocktails met Parfait amour5 heerlijke cocktails met Parfait amourParfait amour is een likeur die bij veel mensen nog onbekend is. De smaak van deze likeur is zeer bijzonder. De likeur h…
Zure en pittige cocktails, de ingrediëntenZure en pittige cocktails, de ingrediëntenIn alle kleuren en smaken, met of zonder alcohol, met honing, met fruit of met ijsblokjes, het gamma aan cocktails is en…
5 heerlijke cocktails met Malibu5 heerlijke cocktails met MalibuIn dit artikel komen verschillende lekkere cocktails aanbod met Malibu. De recepten zijn allemaal erg verschillend en de…
Alcoholvrije cocktails op basis van sinaasappelsapAlcoholvrije cocktails op basis van sinaasappelsapAlcoholvrije cocktails: ze zijn verfrissend tijdens de zomermaanden en uitermate geschikt voor wie BOB is of gewoon geen…

Reageer op het artikel "5 heerlijke cocktails met meloenlikeur"

Infoteur: Eefjelienie
Gepubliceerd: 17-10-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Cocktails
Special: Cocktails
Schrijf mee!