InfoNu.nl > Eten en Drinken > Cocktails > Zomerse cocktails

Zomerse cocktails

Het is zomer de zon schijnt en u bent vrij van u werk. U zou nu natuurlijk een heerlijk koud biertje kunnen pakken of een roze wijntje, maar heeft u er wel eens aan gedacht om u eigen cocktail te maken en dan heerlijk in de zon te gaan genieten? Een coctail maken is helemaal niet zo moeilijk als men denkt. Met een paar simpele attributen kunt u al snel de heerlijkste cocktails maken. Hier vind u een paar recepten om al vast een beetje op weg te helpen.

De belangrijkste punten bij het mixen

Probeer zo veel mogelijk de merkdranken te gebruiken omdat deze toch vaak beter smaken dan de huismerken. Daarnaast zou u ook zo veel mogelijk vers fruit moeten gebruiken omdat dit toch vaak meer smaak heeft. Let er ook op dat als u een mix wil maken met koolzuur u dit nooit gaat schudden, dan heeft u echt de hele keuken er onder zitten en u wou nog wel genieten in de tuin in plaats van de keuken schoon te maken.

Apricot Fever

Verfrissende, droge longdrink
  • 30 ml brandy
  • 20 ml apricot brandy
  • 20 ml vers citroensap
  • 10 ml aardbeiensiroop
  • 80 ml sinaasappelsap

De ingrediënten met 5-6 ijsblokjes door elkaar schudden in de shaker en dan door de barzeef in een longdrinkglas met drie ijsblokjes schenken. u kunt het garneren met ananas, kers en munt.

Calvados Fizz

Verfrissende longdrink
  • 40 ml calvados
  • 20 ml citroensap
  • 10 ml suikersiroop
  • 50 ml sodawater om aan te vullen

De ingrediënten met ijsblokjes door elkaar schudden in een shaker en uitschenken in een whisky glas waar ijsblokjes in zitten. Vervolgens het glas aanvullen met sodawater en garneren met een schijfje citroen.

Campari Bitter Lemon

Verfrissende aperitief cocktail
Deze cocktail is eigen heel erg simpel, je schenkt 40 ml Campari in een longdrinkglas en je vult het aan met wat bitter lemon. garneer het glas vervolgens met een schijfje sinaasappel.

Pink lady

Fruitige, droge shortdrink
  • 40 ml gin
  • 20 ml vers citroensap
  • 10 ml grenadine
  • 1/2 eiwit

Doe de ingrediënten met ijs in een shaker en schud het geheel goed door elkaar, vervolgens uitschenken in een cocktailglas.
De naam gin stamt net als het Nederlandse jenever van het Franse 'genièvre' (jeneverbes). De basis wordt gevormd door gerste en roggemout en jeneverbessen.

Swimming Pool

Fruitige zoete longdrink
  • 20 ml witte rum
  • 20 ml wodka
  • 20 ml room
  • 20 ml kokossiroop
  • 80 ml ananas
  • 10 ml Blue Curaçao

Voeg alle ingrediënten behalve de Blue Curaçao in een shaker met ijs en schud het geheel goed door elkaar. vervolgens het geheel uitschenken in een longdrinkglas en er Blue Curaçao aan toevoegen. garneer het glas met wat ananas en kersen.

Sangria
  • 10 schijfjes sinaasappel (geschild en in vieren gedeeld)
  • 10 schijfjes citroen (geschild en in vieren gesneden)
  • 2 perziken, klein gesneden
  • 50 ml Maraschino
  • 50 ml Cointreau
  • 50 ml brandy
  • 1,5 l rode wijn
  • 5 dl mineraalwater

Alle ingrediënten 1 uur in de koelkast laten trekken in de alcohol die u samen hebt gevoegd en voor het serveren aanlengen met mineraalwater.
© 2009 - 2019 Ray14125, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Zomerse cocktails"

Infoteur: Ray14125
Gepubliceerd: 19-06-2009
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Cocktails
Schrijf mee!