InfoNu.nl > Eten en Drinken > Buitenlands > De buitenlandse keukens

De buitenlandse keukens

De buitenlandse keukens Ieder land heeft zijn eigen eetgewoontes. Maar als u kijkt naar hun producten en ons eten, maakt het een groot verschil al kleiner. Zie hieronder enkele bekende gerechten, buitelandse eten, maar die ook regelmatig op onze tafel liggen De komst van buitenlanders in ons land heeft meer variatie, smaak en kleur toegevoegd aan het eten uit de Nederlandse keuken. Vele buitenlandse producten zijn niet verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkt, maar gelukkig wel in de toko`s, en in winkels met buitenlandse specialiteiten. Iedere keer leren wij nieuwe gerechten kennen, dankzij hun.

De Spaanse keuken

In Spaanse gerechten vind je voornamelijk producten zoals: tomaten, paprika, knoflook, uien en olijfolie. Ook op het gebied van vlees en wild is de Spaanse gastronomie van alle markten thuis, rund, lam, varken, geit, kip, eend en konijn behoren tot de basis. Ook heeft de Spaanse keuken een aparte en andere bereidswijze van bepaalde producten dan ons. Enkele Spaanse gerechten zijn: Paella, Zarzuela, zwarte rijst, geroosterd brood met garnalen en ansjovis.

De Surinaamse keuken

Het hoofdproduct in Suriname is rijst. Alles wat ze daar maken met vis, kip of wat voor vlees ook, moet extra goed gaar zijn. Dingen zoals biefstuk zijn daar dan ook taboe. De Madam Jeannette peper is de lievelingspeper vanwege de milde smaak en de lekkere geur. Enkele producten uit de Surinaamse keuken zijn: Nasi, witte kool met masousarijst, kippenbouten, Bami en zoetzure vis.

De Chinese keuken

In de Chinese keuken worden dagelijks veel verse groentes en fruit gebruikt. Hun bereidingswijzes is koken, stomen, smoren en roerbakken. Roerbakken worden het meest toegepast om de natuurlijke smaak te behouden. Enkele Chinese gerechten zijn: Babi Pangang, Tjap Tjoy, Heldere kippensoep, Kroepoek en Loempia.

De Italiaanse keuken

De hoofdproducten die in Italië gebruikt worden voor het eten zijn, pasta, ravioli en gefrituurde vis en vlees gerechten. Daarnaast gebruiken ze veel oregano, tijm en basilicum. Enkele producten die wij uit deze keuken kennen zijn: spaghetti, pizza, Pesto en Risotto.

De Turkse keuken

Over het algemeen is de Turkse keuken gebaseerd op vers fruit en groente, gegrild vlees en vele soorten salade. De diverse schotels worden vaak begeleid door yoghurt-sausen. Ze eten daar kleurrijk en voedingsrijk voedsel.
Enkele gerechten uit de Turkse keuken zijn: Gevulde paprika, Kebab en kip hachee.

De Marokkaanse keuken

De Marokkaanse keuken is zeer uitgebreid. Voor iedereen daar gaat eten, beginnen ze met muntthee. Koriander, olijven, olijfolie, Lams- en schapenvlees en pepers worden veel gebruikt tijdens het koken. Enkele Marokkaanse gerechten zijn: lamsbout, Lamsvlees, uit fes, Hariri, Courgette, Couscous, Djibna, maqli en Tajin.

Iedere keer, als wij van hun leren, gaan we dingen uitproberen. Dankzij hun zijn er meer dan 1000enden variaties en recepten mogelijk gemaakt.
© 2008 - 2017 Antrax, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Eetcultuur: MarokkoDe Marokkaanse keuken raakte in Nederland bekend door de invloed van de vele Marokkaanse migranten. Opeens werden cousco…
Spaarrekening met hogere spaarrente: sparen in 't buitenlandSpaarrekening met hogere spaarrente: sparen in 't buitenlandWie de spaarrente bij de Nederlandse banken te laag vindt kan overwegen om zijn spaargeld bij een buitenlandse bank te p…
Gastarbeiders in NederlandNa de Tweede Wereldoorlog wilde de Nederlandse regering een moderne economie met meer industrie. Ook moest de arbeidspro…
Waar moet men aan denken bij een buitenlandse stage?Voor sommige een ramp, en voor sommige is het een droom die uitkomt: een buitenlandse stage! Behalve de pret die men era…
Het land MarokkoHet land MarokkoMarokko, het land dat in het Noord-Westen van Afrika ligt. Het grenst aan de Middellandse zee, de Atlantische oceaan, Al…

Reageer op het artikel "De buitenlandse keukens"

Reactie

Betty, 03-12-2013 15:29 #1
Babi pangan en kroepoek zijn geen chinese, maar indonesische gerechten. De chinese restaurants in Nederland waren vroeger allemaal chinees-indonesische restaurants, vandaar dat Nederlandse chinezen deze gerechten ook zijn blijven maken. Foe jong hay en koe loe joek zijn wel originele chinese gerechten die hier veel gegeten worden. Van de Turkse keuken wordt hier in Nl ook lahmacun (turkse pizza) heel erg veel gegeten.

Infoteur: Antrax
Gepubliceerd: 14-05-2008
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Buitenlands
Reacties: 1
Schrijf mee!