InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > De Nationale Dinercheque

De Nationale Dinercheque

De Nationale Dinercheque In meer dan 1700 restaurants en cafés in Nederland en België wordt tegenwoordig de Nationale Dinercheque geaccepteerd. Met deze cheque kunt u betalen in alle deelnemende restaurants en eetcafés van verschillende klassen. Leuk om te krijgen dus, of om weg te geven!

De cheque

De Nationale Dinercheque is het ideale geschenk om iemand mee te verrassen! In alle grote plaatsen in Nederland zijn restaurants en eetcafés aangesloten waar u de cheque kunt inleveren. De cheque is verkrijgbaar in drie waarden: 25 euro, 35 euro of 50 euro. Zo kunt u de waarde van uw geschenk zelf bepalen door bijvoorbeeld twee verschillende bonnen te combineren. Daarnaast is het niet nodig om het gehele diner met dinercheques te betalen, het is ook gewoon toegestaan om naast de cheque moet gewoon geld bij te betalen!

De dinercheque wordt verpakt in een mooie envelop met daarin ook het gratis boekje met aangesloten restaurants. In het boekje staat, op alfabet, de plaatsnaam met daaronder de restaurants in die plaats die de cheque accepteren. De cheques worden ontvangen door meer dan 1700 restaurants in Nederland en zelfs een aantal in België. Omdat de cheque onbeperkt geldig is (tenminste als er een bedrag in euro’s op staat) kunt u dus altijd een gezellig avondje uit plannen, waar en wanneer u maar wilt.

Kopen en besteden

De dinercheques zijn in verschillende winkels te koop:
  • De VVV
  • De ANWB
  • De Postkantoren
  • De TNT Postkantoren
De cheque zelf is niet online te bestellen, dit is alleen mogelijk voor bedrijven! Bedrijven kunnen de cheque via het Business Center bestellen.

De deelnemende restaurants staan in de bijgesloten gids, echter kunt u ook op internet kijken welke restaurants zijn aangesloten. Daarnaast hebben de meeste restaurants een sticker van de Nationale Dinercheque bij de deur of bij de kassa zitten. Bent u de gids kwijt en beschikt u niet over internet? Ga dan naar een plaatselijke VVV, daar geven ze de gids met deelnemende restaurants uit.

Denk er bij het uit zoeken van een Nationale Dinercheque wel aan dat deze in één keer moet worden besteed, er wordt geen geld terug gegeven. Heeft u bijvoorbeeld een cheque van 50 euro en eet u maar voor 40 euro? Dan doet u er verstandig aan om nog voor 10 euro (of meer natuurlijk) uit te geven aan eten of drinken in het desbetreffende restaurant.

De top tien aangesloten restaurants

De tien beste en tevens aangesloten restaurants van de Nationale Dinercheque:
  • Restaurant De Waal in Heerjansdam (Internationaal)
  • Groninger Museum Café en Restaurant in Groningen (Italiaans)
  • ’t Veerhuys in Leerdam (Pannenkoeken)
  • L’Atelier in Gulpen (Frans)
  • Brasserie het Wapen van Rhoon in Rhoon (Frans)
  • De Dorps Herberg in Veldhoven (Eigentijds)
  • De Verborgen Parel in Huizen (Frans en Italiaans)
  • Restaurant Hollands Venetië in Giethoorn (Nederlands)
  • Grand Café Carré in Utrecht (Internationaal)
  • Restaurant de Nachtegaal in Lisse (Internationaal)
© 2010 - 2017 Maria_louise91, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Dinercheque: waar te koop en bij welke restaurants besteden?Dinercheque: waar te koop en bij welke restaurants besteden?De Nationale Dinercheque wint snel aan populariteit. Het is een prima cadeau voor mensen die houden van lekker eten en d…
De Bloemencadeaubon en Nationale BloemenbonDe Bloemencadeaubon en Nationale BloemenbonDe Bloemencadeaubon en Nationale Bloemenbon zijn cadeaubonnen die je iemand cadeau kan geven. Deze cadeaubonnen kun je b…
Cadeautips - Geschenkbon of Cadeaubon - Leuk CadeautjeCadeautips - Geschenkbon of Cadeaubon - Leuk CadeautjeCadeautip - Leuk Cadeau idee. Een cadeaubon of geschenkbon is een populair cadeautje. Leuk voor een verjaardag, feestdag…
Cadeaubonnen; alle mogelijkheden op een rijCadeaubonnen; alle mogelijkheden op een rijCadeaubonnen, leuk om te geven? De één vindt van wel, de ander geeft liever een echt cadeau. Cadeaubon, leuk om te krijg…
Bioscoop Cadeau & Nationale BioscoopbonBioscoop Cadeau & Nationale BioscoopbonBioscoop Cadeau en de Nationale Bioscoopbon zijn twee Nederlandse cadeaubonnen waarmee je naar een film toe kunt gaan. D…
Bronnen en referenties
  • De Nationale Dinercheque

Reageer op het artikel "De Nationale Dinercheque"

Reacties

Khen, 17-01-2017 23:59 #18
Ik heb een oudere "nationale dinercheque" die onbeperkt geldig is, maar ik kan geen deelnemende restaurants vinden. Heeft u een lijst van restaurants in Rotterdam?

Akman, 02-01-2017 14:14 #17
Waar kan ik mijn dinercheques uitgeven in de regio Enschede?

M. Vera, 05-12-2016 15:13 #16
Ik zie dat het probleem van de lijst van deelnemende restaurants niet alleen door mij niet te vinden is. Misschien een goede servicetip naar de Nationale Dinercheque om deze lijst online te plaatsen. Zodat de klanten weten waar de cheque's verzilverd kunnen worden

Rezie, 26-11-2016 14:20 #15
Ik heb een dinnercheque van €50 maar kan geen lijst vinden waar ik deze kan inleveren

J. Scholte, 08-11-2016 12:58 #14
Zeer moeilijk om een lijst met deelnemende restaurants te vinden. slechte service.

Chris, 06-10-2016 19:11 #13
Ik heb een dinerbon a.d.35 euro gekregen zonder deelnemende restaurants. Kan nergens een lijst vinden op de site?

Linda, 21-09-2016 18:14 #12
Graag de locaties waar ik de nationale dinercheque in Almere en Flevoland kan besteden.

G. Boonk, 20-07-2016 16:39 #11
Idem dito. Wel een dinercheque maar geen idee waar ik m kan besteden.
Geen boekje met deelnemende restaurants erbij en hier op de site? waardeloos.

J. Starmans, 06-07-2016 20:35 #10
Ik heb een dinerbon gekregen zonder deelnemende restaurants. Kan nergens een lijst vinden op de site? Slecht

Colinde, 23-06-2016 19:29 #9
Op de site www.dinercheque.nl zouden de restaurants waar je de bon kunt besteden, staan. Nou ik kan erg geen vinden. Ik zoek in Amsterdam. Lijkt me toch heel raar als er geen één restaurant in Amsterdam is waar je terecht kunt met de bonnen. Of in de rest van Nederland. Waar zijn die 2000 restaurants die aangesloten zouden zijn?

Anita Bakker-Peters, 22-05-2016 13:00 #8
Ik word ook niet wijzer van de info. Als je een cheque wilt kopen, prima. maar besteden en een lijst van deelnemende restaurants vinden: lukt van geen kant!
zeer slechte info!1

Hanny, 27-04-2016 23:35 #7
Waar kan ik de dinercheque besteden in de omgeving van Egmond aan zee?

Mvg.
Hanny

H. Plas, 08-04-2016 12:45 #6
Het is niet gemakkelijk om wijs te worden uit het aanbod. Er zijn VVV dinerbonnen (on line en papieren). Er is een etentje voor twee, er is een nationale cadeaubon. Sommige zijn 1 jaar geldig, andere 5 jaar, andere onbeperkt. En er zijn ook cadeaukaarten voor personen en bedrijven. Een overzicht op internet zou nuttig zijn.

M. Kocken, 04-02-2016 21:41 #5
Goedenavond,

Ik begrijp er helemaal niets meer van. Nu ik ze wil inwisselen krijg ik bij elk restaurant nul op rekest. Het is een bedrag van 150,00 euro als afscheidscadeau van mijn werk. En ik kan er helemaal niets mee. Zou u mij een beetje verder willen helpen, ik woon in de omgeving van Utrecht.
met vriendelijke groeten, maria

P. Teljeur, 16-12-2015 12:09 #4
Ik heb ook een nationale dinercheque. Waar kan ik de restaurantlijst vinden?

V. D. Sluijs, 23-11-2015 14:06 #3
Ik heb een wat oudere nationale dinercheque zonder boekje met adressen. Kan geen adressenlijst vinden. Kunt U mij helpen?

F. Schraa, 23-11-2015 11:01 #2
Ik heb een dinercheque maar kan deze nergens in debat omgeving van Oss besteden.
Dus ik zou nooit iemand zo'n cheque meer cadeau doen.

Paula Kuitert, 29-10-2015 13:05 #1
Waar kan ik in Zuid Holland met mijn vvv dinercheque eten? Kunt mij dat vertellen?
Met vriendelijke groeten Mw. P. Kuitert.

Infoteur: Maria_louise91
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Reacties: 18
Schrijf mee!