InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Eenvoudige vruchtentaart recepten

Eenvoudige vruchtentaart recepten

Eenvoudige vruchtentaart recepten Niet altijd even goed voor het figuur, maar af en toe een stukje taart vinden de meeste mensen erg lekker en zolang je alles met mate doet is er nog niet zoveel aan de hand. De een koopt dan liever een taart en de ander wil graag zelf aan de slag. Bijgaand enkele recepten van taarten die allemaal relatief eenvoudig te maken zijn, met basisvormen die je al geprepareerd kunt kopen. Verschillend van smaak, zodat er voor iedereen wat bij zit.

Aardbeientaart

ingrediënten

  • 1kg verse aardbeien
  • 150g basterdsuiker
  • 50 eetlepels aardbeienjam
  • enkele blokjes pure chocolade
  • 225ml water
  • 4 eetlepels maïzena
  • 1 taartbodem (kant-en-klaar)

Bereiding

Meng suiker, water, jam en maïzena samen in een pannetje en kook het gedurende ongeveer één minuut. Neem het pannetje vervolgens van het vuur. Snij de gewassen verse aardbeien in plakjes en roer die door het mengsel.
Leg de kant-en-klare taartbodem (is gemakkelijker dan zelf maken, maar mag natuurlijk ook) in de taartvorm, giet het mengsel er overheen en zet te taart in de koeling. Laat deze een paar uur staan (zeker 2 tot 3 uur), totdat deze relatief hard van substantie wordt. Leg er ter afwerking nog een paar gehalveerde aardbeien op en schaaf er wat pure chocolade overheen. Voor de liefhebbers van slagroom kan er een stukje aardbeientaart geserveerd worden met een dot slagroom.

Bananenvlaai

Ingrediënten

  • 4 grote rijpe bananen
  • 1 citroen
  • 3 eetlepels abrikozenjam
  • Kruimeldeeg (kant-en-klaar)
  • 1 pakje vanillepudding

Bereiding

De basisvorm maak je klaar conform de verpakking van het kruimeldeeg en bak deze in de oven. Maak nu de pudding (in poedervorm) aan met de hoeveelheid melk volgens de verpakking en giet deze in de afgekoelde kruimeldeegvorm.
Pel de bananen en snijd deze in schijfjes, besprenkel ze met citroensap en bedek de pudding in de taartvorm met de schijfjes. Warm de jam een beetje op en verdeel de jam over de banaan als een soort glazuur. Een stukje van deze taart smaakt goed met een bolletje vanille- of citroenijs.

Vers fruit taart

Ingrediënten

  • aardbeiensaus
  • 1 nectarine
  • 1 zure appel
  • 150 g aardbeien
  • 150 g bosbessen
  • 2 kiwi’s
  • 450 ml halfvolle melk
  • 1 zakje vanillesuiker
  • citroensap
  • cakemix
  • mix voor banketbakkersroom

Bereiding

Bak de cake volgens de aanwijzingen op de verpakking, maar in plaats van de normale cakevorm, leg je het deeg in een springvorm. Als de cakevorm klaar is haal je deze uit vorm en bestrijk de vorm met opgewarmde aardbeiensaus.
Maak nu het fruit schoon, snij het in kleine blokjes en meng het met de inhoud van één zakje vanillesuiker en het citroensap van ruim 1/2 citroen. Doe het vervolgens in de cakevorm. Nu kan de banketbakkersroom gemaakt worden volgens de opgave op de verpakking en vervang alleen het water door melk. Als het room gereed is, deze over het fruit te gieten en de bovenkant zo glad mogelijk afstrijken. Zet het geheel enkele uren (zeker 2 uur) in de koeling. Als je een waar verschillende stukje fruit bewaard, kan je deze later op de taart leggen, maar een mengsel van poedersuiker en wat schaafsel van pure chocolade kan ook lekker zijn.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Eenvoudige vruchtentaart recepten"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 09-01-2013
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Zoetigheid
Schrijf mee!