InfoNu.nl > Eten en Drinken > Producten > Coca-Cola in alle soorten en maten

Coca-Cola in alle soorten en maten

Coca-Cola, wie kent het nog niet? Het merk Coca-Cola is het beroemdste merk cola. Ze hebben een groot asortiment aan dranken. De drank is zo bekend, omdat het een originele smaak heeft.

Geschiedenis

Het begon allemaal in het jaar 1886 toen de apotheker John Pamerton het drankje maakte. Eerst wat het bedoelt voor keelpijn, maar uiteindelijk bleek het een heerlijke uitvinding te zijn. De drank wordt gemaakt met koolzuur en dat was in die tijd moeilijk te bewaren. De naam van het product heeft Frank Robinson verzonnen. De drank werd in kruiken verkocht als dik siroop, die de barman moest vullen met water. De allereerste fabriek werd geopend in het jaar 1894 in Vickburg. De drank werd het eerste in Nederland gedronken tijdens de Olympische spelen in 1928. In het jaar 1945 werd de eerste fabriek in Nederland geopend.

De fles

De ontwerper van het flesje vond dat het zeer opvallend moest zijn en origineel. De fles is nagemaakt naar de coca plant. In het jaar 1915 werd de glazenfles gemaakt door Earl R. Dean, in hetzelfde jaar werd er patent op gevraagd. De blikjes verschenen een aantal jaar later, namelijk in het jaar 1955. Het logo van het merk werd aangepast op het blikje.

Een aantal soorten

naamverkoop jaarwaar te koop
Coca-Cola1886over in de wereld te koop
Coca-Cola light1983overal in de wereld te koop
Caffëine Free Coca-Cola1984over in de wereld te koop
Coca-Cola Cherry1985 België, Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Australië en Nieuw-Zeeland
Coca-Cola Lemon2001 Afghanistan, Amerikaans-Samoa, Oostenrijk, Australië, België, Brazilië, China, Denemarken, Bosnië en Herzegovina, Finland, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, IJsland, Zuid-Korea, Luxemburg, Macau, Maleisië, Mongolië, Nederland, Noorwegen, Réunion, Roemenië, Singapore, Zuid-Afrika, Spanje, Zwitserland, Taiwan, Tunesië, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook.
Coca-Cola Vanilla2001 Verenigde Staten, Oostenrijk, Australië, China, Duitsland, Hongkong, Zuid-Afrika, Maleisië, Zweden, Frankrijk en Rusland.
Coca-Cola C22007 Japan, Canada en de Verenigde Staten.
Coca-Cola Lime2005 België, Nederland en Singapore
Coca-Cola Raspberry2005Nieuw-Zeeland

Mythes

  • Coca-Cola zou vlekken op je kleding kunnen verwijderen.
  • Er zullen slechts 5 mensen in het bedrijf de formule weten.
  • Ooit zou er een man in een ketel vol Coca-Cola zijn gevallen en het enige dat ze terug vonden was zijn gebit.
© 2011 - 2017 Jurrian1998, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Zeldzame Coca-Cola spullen verzamelenZeldzame Coca-Cola spullen verzamelenAls een merk veel wordt verzameld dan is het wel van Coca-Cola! Als logisch gevolg daarvan kan je ervoor kiezen om spull…
Coca-Cola CompanyDe Coca-Cola Company is een van de grootste en waarschijnlijk de grootste leverancier van frisdrank over de hele wereld.
De Coca-Cola reclame en kerstDe Coca-Cola reclame en kerstCoca-Cola commercials zijn wereldwijd bekend. De frisdrank die per toeval gemaakt werd in 1886 is niet meer uit de winke…
Coca-Cola, een mysterieus drankje met bijwerkingen?Er gaan wilde verhalen de ronde over Coca-Cola. Elke verroeste schroef zou je ermee los kunnen krijgen, het zou werken a…
Coca Cola Life: Nieuw, groen, gezond en nog net zo lekker?Sinds januari 2015 is er een nieuwe Coca Cola smaak te koop: Coca Cola Life. Met het groene label, wordt de consument zo…
Bronnen en referenties
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "Coca-Cola in alle soorten en maten"

Infoteur: Jurrian1998
Laatste update: 28-06-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Producten
Schrijf mee!