InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Horecava 2019: kaartverkoop en openingstijden

Horecava 2019: kaartverkoop en openingstijden

Horecava 2019: kaartverkoop en openingstijden Voor de horeca is de vakbeurs Horecava al vele decennia een begrip. Op de Horecava vind je alles op het gebied van onder andere uitgaan, hotels en voedsel. De laatste trends en ontwikkelingen worden gepresenteerd aan de bezoekers door aansprekende exposanten. Om het evenement te bezoeken is het verplicht dat je werkzaam bent in de horeca. De volgende editie van de Horecava vindt plaats van 7 tot en met 10 januari 2019.

Horecava

De vakbeurs voor de horeca en horecaprofessionals is de Horecava. De naam Horecava is een afkorting van horecavakbeurs. De Horecava bestaat sinds 1957. Door een grote groei van het aantal bezoekers is in 1995 besloten dat er alleen nog maar horecaprofessionals het evenement kunnen bezoeken. Dit wil zeggen dat je werkzaam in de horeca moet zijn. Ieder jaar wordt de Horecava bezocht door ruim 50.000 bezoekers. Het programma krijgt vorm door honderden deelnemers en exposanten die onder te verdelen zijn in de volgende categorieën:
  • Duurzame producten: ambachtelijke, fairtrade en biologische producten
  • Uitgaanshoreca: focus op bars, cafés, discotheken, enzovoorts
  • Fastservice: lunchrooms, snackbars, enzovoorts
  • Hotels: focus op de hotellerie
  • Innovatie: de laatste trends op horecagebied

Verder staat de Horecava bol van de praktijkcases, lezingen en voorstellingen. Er worden zelfs nationale kampioenschappen voor koks georganiseerd.

Tickets en kaartverkoop

De kosten voor een entreebewijs bedragen 55 per persoon. Vroege boekers betalen voor 1 januari slechts 25 per kaartje. Het is voor personen jonger dan 18 jaar niet mogelijk om de vakbeurs te bezoeken; zelfs onder begeleiding is dit niet toegestaan. Kaarten kunnen worden besteld via de website van Horecava. Het is alleen mogelijk de Horecava te bezoeken wanneer je in de horeca werkzaam bent. Om kaarten te kunnen laten registreren is wel een Kamer van Koophandelnummer nodig. Wanneer je vragen hebt over de kaartverkoop kan je contact opnemen met het telefoonnummer 020-5491333 of stuur een e-mail naar registreer@rai.nl.

Bereikbaarheid Horecava

De Horecava vindt plaats in de Amsterdam RAI.

Adresgegevens RAI

Het adres van de RAI is:
  • Adres: Europaplein 22
  • Postcode: 1078 GZ Amsterdam

Ligging Horecava

Auto en parkeren

Via de Ringweg A10 kan de RAI worden bereikt via de afslag S109. Volg vervolgens de borden richting de RAI. Parkeren in één van de parkeergarages van de RAI kost 17,50 per dag. Motoren hoeven geen parkeerkosten te betalen. De openingstijden van de parkeergarages zijn van 7.00 tot 24.00 uur. Houd rekening met een maximale doorrijhoogte van 1,90 meter. Parkeerkaarten zijn verkrijgbaar in de parkeerautomaten in de parkeergarages of aan de kassa van de RAI.

Openbaar vervoer

Bezoekers kunnen het eenvoudigst reizen met de trein. Op slechts vijf minuten lopen van de RAI is het treinstation Amsterdam RAI gelegen. Het is mogelijk om met korting per trein naar Horecava te reizen. Tijdens de bestelling van je kaarten kan je een dagretour bijbestellen. Dit treinticket is te gebruiken vanaf elk NS-station in Nederland. Ook reizigers met de tram, bus en metro vinden een halte (Europaplein) nabij de RAI. Onder andere tramlijn 4 heeft een goede verbinding met de Amsterdamse binnenstad.

Openingstijden

De Horecava in 2019 heeft de volgende openingstijden:
  • Maandag 7 januari: 10.00 - 18.00 uur
  • Dinsdag 8 januari: 10.00 - 18.00 uur
  • Woensdag 9 januari: 10.00 - 18.00 uur
  • Donderdag 10 januari: 10.00 - 18.00 uur

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Huishoudbeurs: 17 - 25 februari 2018Huishoudbeurs: 17 - 25 februari 2018Van 17 tot en met 25 februari 2018 vindt de Huishoudbeurs weer plaats in de RAI te Amsterdam. Het is de grootste beurs o…
KunstRAI Amsterdam 2018De KunstRAI in Amsterdam is één van de grootste kunstbeurzen van Nederland. De KunstRAI richt zich geheel op Nederlandse…
Bronnen en referenties
  • www.horecava.nl

Reageer op het artikel "Horecava 2019: kaartverkoop en openingstijden"

Reactie

Lambertus(Bart) Cales, 10-01-2016 19:48 #1
Beste,
Welke papieren heb ik nodig om als Belg binnen te komen op de horecava.
Mvg

Infoteur: Advies-eb
Laatste update: 29-10-2018
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Special: Grote evenementen
Reacties: 1
Schrijf mee!