InfoNu.nl > Eten en Drinken > Diversen > Ontbijt op bed voor je geliefde

Ontbijt op bed voor je geliefde

Ontbijt op bed: kan het romantischer? Alles hangt ervan af hoe je het doet en wat je je geliefde voorschotelt. Fijngevoeligheid en zin voor detail kunnen je hierbij een heleboel helpen. Een ontbijt bij een plaatselijke traiteur bestellen kan iedereen, zélf voor de verrassing zorgen is écht bijzonder. Enkele suggesties.

Stilletjes opstaan

Het hoeft niet per se Valentijn te zijn of de verjaardag van je geliefde, jullie huwelijksverjaardag of de dag dat jullie elkaar voor het eerst gezien hebben. Van een doordeweekse vrije dag of een verloren zondag kun je een dag maken zoals geen andere met een verzorgd ontbijt op bed met een persoonlijke touch. Laat je geliefde rustig verder slapen terwijl je stilletjes opstaat, je naar de keuken begeeft en in alle rust en stilte een heerlijke verrassing voor hem/haar klaarmaakt.

Wat houdt het ontbijt allemaal in?

Zorg voor verschillende soorten brood in functie van de smaak van je geliefde: wit, bruin, volkoren… Of croissants, chocoladebroodjes, beschuitjes… Heerlijk als ze nog warm zijn. Kies kleine kaasjes of sneetjes kaas en ook wat vleeswaren als ham of salami of kippenwit. Schik ze smaakvol op een bordje.

Een zoetebekje lust graag wat confituur of honig. Of is je geliefde een chocoladefreak en zorg je voor chocopasta of hagelslag? Vers sinaasappelsap mag zeker niet ontbreken en een heerlijk bakje koffie of een kopje thee. Yoghurt al dan niet met vruchten of enkel vruchten om af te sluiten. Wil je er een speciaal ontbijt van maken, schenk dan een glaasje champagne of cava.

Waar is de persoonlijke inbreng?

Je kan uiteraard je creativiteit botvieren door je ontbijt speciaal te maken.
  • Eieren of pannenkoekjes kun je in hartvorm bakken. Bakvormen vind je makkelijk in de winkel.
  • Fruit zoals aardbeien of kiwi’s kan je in hartvorm snijden.
  • Je kan ook vooraf koekjes in hartvorm bakken.
  • Versier het dienblad met rozenblaadjes of leg één roos tussen de eetwaren.
  • Een kaarsje is superromantisch.
  • Je kan ook een liefdesgedicht tussen het ontbijt verstoppen of om de steel van een roos wikkelen..

Een liefdesgedicht doet wonderen

Een van de mooiste liefdesgedichten in het Nederlandse taalgebied is ‘Voor een dag van morgen’ van Hans Andreus. Uiteraard staat het je vrij om zelf een gedicht te schrijven. Het hoeft geen poëzie van wereldniveau te zijn. Je hart geeft je de juiste woorden wel in en… wat van jou persoonlijk komt, wordt altijd en des te meer gewaardeerd.

Recept romantisch spiegeleitje

Neem een sneetje toastbrood en rooster het. Intussen doe je een klontje boter in een koekenpan, plaats er een hartvormige vorm in en bak er een spiegelei in op een laag vuurtje. Laat het een goede vijf minuten bakken. Leg het eitje op de toast en ziedaar een romantisch spiegeleitje. Naar smaak bestrooien met zout of/en peper. Wil je het perfect hebben kun je ook een uit een brood gesneden hartvormig stuk boterham roosteren, waarop je dan het spiegelei schikt.

Recept romantisch gekookt eitje

Kook een eitje hard. Ontdoe het van zijn schaal. Leg het op een dubbel gevouwen stevig stuk broodpapier. Druk een stokje op het midden van het ei en maak het vast met elastiekjes aan het broodpapier. Laat het vervolgens een tijdje inwerken zodat er een gleufje in het ei ontstaat. Snijd het ei middendoor en je hebt twee hartvormige helften.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.romantischcadeau.nl
  • http://www.nsmbl.nl

Reageer op het artikel "Ontbijt op bed voor je geliefde"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 13-04-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!