InfoNu.nl > Eten en Drinken > Diversen > Wat is fastfood

Wat is fastfood

Wat is fastfood Fastfood, bijna iedereen eet het wel eens omdat het bijvoorbeeld lekker is, snel gaat of goedkoop lijkt. De fastfoodketens zorgen er dan ook voor dat ze veel mensen snel kunnen helpen op allerlei manieren. In dit artikel vindt u allerlei informatie over fastfoodketens.

'Fast' food

Het woord zegt het al, als we het vertalen betekent het 'snel eten'. Fastfood is voornamelijk eten wat tussendoor gauw genuttigd wordt vanwege weinig tijd of gewoon omdat men het lekker vindt. Alles wijst er dan ook op dat zij zoveel mogelijk klanten zo snel mogelijk aan eten willen helpen. Een feit is dat op plaatsen waar vele fastfoodketens zijn er ook meer mensen wonen met overgewicht. Vaak zijn het dan ook ongezonde maaltijden, echter valt sushi in China ook onder fastfood omdat dit snel langs de weg gekocht kan worden.

Inrichting restaurants

De fastfoodrestaurants zijn dan ook vaak ingericht zodat mensen er zo snel mogelijk na het eten weer weggaan zodat de volgende plaats kan nemen. Dit wordt onder andere gedaan door onaantrekkelijke kleuren te gebruiken. Ook worden er zoveel mogelijk plaatsen gemaakt waardoor de zitgelegenheden vaak niet erg ruim zijn maar zo kunnen ze wel veel mensen tegelijk laten eten.

Drive in

Hierdoor kunt u met de auto langs ramen rijden, uw bestelling plaatsen en deze in de auto nuttigen of meenemen ergens anders naar toe. Zo kunnen de fastfoodketens snel mensen helpen zonder dat zij in het restaurant hoeven te zitten. Voor veel mensen is dit ook aantrekkelijk aangezien men onderweg gauw eten kan halen zonder de auto uit te hoeven, zo kunt u snel weer op weg.

Waarom fastfood?

Fastfood wordt vaak gekozen omdat het simpelweg makkelijk is. Echter moet men soms zo lang in de rij wachten dat men net zo goed alsnog had kunnen koken. Fastfood werkt echter verslavend, het is zo samen gesteld dat de smaken een combinatie vormen waardoor u steeds meer wil. Het is daarom ook niet zo gek dat mensen met overgewicht door het fastfood zeer moeilijk kunnen afvallen. Uit onderzoek is gebleken dat fastfood net zo verslavend kan werken als drugs.

Kinderen

Kinderen zijn vaak gek op fastfood, dit komt niet alleen door het eten maar ook door de reclame's. Kinderen krijgen vaak een speeltje bij speciaal samengestelde menu's waar soms zoveel in zit dat een volwassene er zelfs genoeg aan kan hebben. De reclame's op de televisie spelen ook een belangrijke rol. Als kinderen op een reclame zien dat iets leuk is dan willen ze het ook. Vaak hebben fastfoodbedrijven ook een speelhoek voor de kinderen, het wordt gemaakt als een waar paradijs waardoor sommige ouders door hun kinderen over gehaald kunnen worden om een fastfoodketen te bezoeken.

Kosten

De prijzen voor eten in fastfoodrestaurants wordt vaak als laag aangezien. Uiteraard is het veel goedkoper dan wanneer men in een echt restaurant zou gaan eten maar aan de andere kant: als u boodschappen haalt voor een week bent u per dag voor het koken vaak veel minder geld kwijt.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Pexels, Pixabay

Reageer op het artikel "Wat is fastfood"

Infoteur: Bembi
Laatste update: 30-04-2013
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!