InfoNu.nl > Eten en Drinken > Diversen > Met Snackeez drinken en snacks in één beker: Ideaal of niet?

Met Snackeez drinken en snacks in één beker: Ideaal of niet?

Snackeez moet een nieuwe rage worden. Tenminste, als het aan de makers ligt. Met deze slim ontworpen beker met geïntegreerd snack-compartiment, proberen ze vooral de jeugd aan te spreken. Hoe handig is dit nieuwe product, hoe werkt het, wat kost het en is het degelijk? En bovenal: is dit nieuwe fenomeen de moeite waard of is het alleen maar een overdreven gimmick?

Wat is Snackeez

De slogan die in Nederland gebruikt wordt is: "De multifunctionele oplossing om je tussendoortje overal mee naar toe te nemen." Het idee is dat je er zowel drinken als eten in kunt bewaren. En daarbij blijft het geheel beter bewaard, knoeit niet en je heb maar één hand nodig om te gebruiken. De naam Snackeez is rechtstreeks overgenomen uit Amerika, waar het product al langer op de markt is. Je spreekt het uit als Snekkies. De bekers zijn in een aantal verschillende kleuren te verkrijgen.

Hoe werkt Snackeez?

In een Snackeez kun je dus zowel drinken als eten bewaren. De beker bestaat uit twee compartimenten. Als je de beker uit elkaar haalt, kun je je drankje erin gieten. Er past maximaal 450 ml vocht in de beker. Dat is bijna een halve liter. Ter vergelijking: in een typisch blikje zit 330 ml. Vervolgens kun je het snack-compartiment er boven op plaatsen en vastschroeven. Dan kun je daar je snacks in doen en deze vervolgens weer afsluiten met een klepje. In dit snack-compartiment past een zakje chips, volgens de maker.

Gebruik van Snackeez

Wil je op een gegeven moment iets eten, dan open je het klepje boven op de beker en kun je er zo bij. In het snack-compartiment is een rietje geïntegreerd. Daardoor kun je ook zonder enige moeite iets drinken. Zonder dat je knoeit, of je bakje met snacks eerst ergens moet neerzetten. Je kunt de beker de hele tijd met één hand vasthouden. Zit het bovenste klepje dicht, dan is het geheel hermetisch afgesloten. Daardoor blijft ook het vaste eten vers. Echter is het rietje altijd open. In Amerika zit er een dopje op het rietje om het volledig af te sluiten. In Europa mag dat echter niet verkocht worden, vanwege verstikkingsgevaar met zo'n klein onderdeeltje. De kans op lekkage is dus niet volledig uitgesloten.

Slim ontwerp

Er is duidelijk nagedacht over het ontwerp van Snackeez. De bekers zijn praktisch in gebruik. Daarbij is er in het midden van de beker een soort rubber gebruikt voor een extra stevige grip. Het klepje om de snack af te sluiten, zit aan de beker vast, dus die raak je niet kwijt en kun je zo open flippen. Daarnaast kunnen alle onderdelen natuurlijk in de vaatwasser.

Hoeveel kost Snackeez en waar kun je ze kopen?

Een Snackeez kost €9,99. Het product is niet overal verkrijgbaar. Anno januari 2015 liggen ze in de schappen van Markskramer, Blokker, Bart Smit en Intertoys. Die laatste twee zijn speelgoedzaken. Daarmee wordt ook meteen duidelijk dat de marketing rondom het product ook vooral gericht is op kinderen en jonge pubers. Dat komt ook terug in de reclame en het promotiemateriaal: er worden veelal lekkere snacks getoond. Iets wat kinderen aanspreekt. Je kunt de bekers ook via de officiële website bestellen. Vanaf €25 vervallen de verzendkosten, daaronder kosten die €3,99.

De verschillende kleuren en design

Op dit moment zijn er een viertal verschillende kleuren op de markt. Alle snackbekers hebben een twee kleuren ontwerp. Er is een roze/blauw, blauw/groen, neon groen en neon oranje variant. Mogelijk komen daar in de toekomst nog meer bij. Ook in Amerika zijn alleen deze vier varianten te koop, dus voorlopig zal het hier vermoedelijk wel bij blijven.

Hoe degelijk is een Snackeez

De fabrikant geeft zelf aan dat de bekers niet onbreekbaar zijn. Dus denk niet voor een tientje een beker voor het leven in huis te halen. Het rietje is misschien wel het zwakste deel aan de beker. Je mag het niet buigen, daarvan kan het kapot gaan. Daarnaast is het ook niet altijd even gemakkelijk een rietje na herhaaldelijk gebruik goed schoon te krijgen.

Is Snackeez het geld waard?

Of Snackeez een geschikte aanschaf voor jou of je kind is, moet je zelf bepalen. Er is zeker goed over het product nagedacht en het doet wat je ervan mag verwachten. Voor kinderen kan het zeker handig zijn. Aan de andere kant is het de vraag of je echt zo nodig drinken en snacks bij je moet kunnen hebben. Ongetwijfeld hopen de makers een ware rage te ontketenen, waarbij half Nederland de loop naar de winkel zal maken voor een Snackeez. De tijd zal leren of hun wens waarheid wordt. Eigenlijk is er niets echt mis met Snackeez, maar is het vooral de vraag of je er een nodig hebt.
© 2015 - 2019 Manniel, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Tips voor gezonde tussendoortjes op school en op het werkTips voor gezonde tussendoortjes op school en op het werkHet is belangrijk om gezonde tussendoortjes op school en op het werk te eten. Als je kinderen naar school gaan moeten ze…
Aantal calorieën in snacks uit de frituurAantal calorieën in snacks uit de frituurLekker, een snack nemen uit de frituur, zoals een bitterbal, frikadel of kroket. Hoeveel calorieën zitten er eigenlijk i…
Wat kost een kind?Wat kost een kind?Kinderen: veel mensen kiezen bewust voor een of meerdere kinderen. Maar niet iedereen weet van te voren wat hem of haar…
Babyvoeding bewaarbakjesBabyvoeding bewaarbakjesWaarom zou je speciale babyvoeding bewaarbakjes kopen voor het bewaren van borstvoeding en zelfgemaakte babyvoeding, in…
Wat is beter: een gewone beker, rietjesbeker of tuitbeker?Wat is beter: een gewone beker, rietjesbeker of tuitbeker?Je wilt je baby de borst of de fles ontwennen. Wat is er dan het beste voor de ontwikkeling van je kindje: een gewone dr…
Bronnen en referenties
  • http://www.snackeez.nl/
  • https://www.getsnackeez.com/

Reageer op het artikel "Met Snackeez drinken en snacks in één beker: Ideaal of niet?"

Reacties

Sophie, 05-07-2016 20:04 #15
Dat ding is enkel en alleen volgens mij goed om voor de tv te zitten, het zwembad of in de tuin. Niet om mee te nemen. Die goedkope uit de action moet ik nog uittesten.

Ivo, 22-03-2016 14:08 #14
Mijn jongste zoontje heeft na het kliederleed met de "Kleen"kanteen (met de mors- ik bedoel sportdop) van zijn rapportcenten en eerste zakgeld ook zo'n ding gekocht… Ding kan helemaal niet dicht, moet dus rechtop mee naar school, wat in de auto nog lukt, maar ga er maar aan staan op de fiets. Nee, dopjes mogen in de EU niet verkocht worden, i.v.m. verstikkingsgevaar (in de VS wel?!) het dekseltje van het snackbakje komt na 3 weken al makkelijker uit zijn scharnier dan dat het open gaat. Wàt een prul, en helemaal voor dat geld!

Marianne, 18-01-2016 00:11 #13
Als juf van gr.4 vind ik dit waardeloze bekers. Ze nemen veel meer ruimte in beslag in de drinkbak dan de andere bekers en ze vallen geregeld om en lekken dan. Alles in de bak kleeft daardoor.

Anneke, 01-12-2015 17:42 #12
Een grote flop deze (zeer dure) beker.
Er gaat bijna een halve liter drinken in de beker en die halve liter vind je terug in je tas.
De fabrikant vindt dat er over dit produkt goed is nagedacht.
Ik denk dat bijna niemand die de beker heeft aangeschaft het hiermee eens is.
Hier is absoluut NIET over nagedacht.
Gat waar het rietje in steekt sluit niet af en ook het rietje is open. Resultaat: een enorme troep in je tas.
Deze beker is bedoelt om mee te nemen (bijvoorbeeld naar school) en zou dus zeker lekvrij moeten zijn.
Ergerlijk dat dit produkt gewoon op de markt gebracht mag worden en nog wel voor zo'n absurde prijs.
Nu wordt er alleen maar gekeken naar veiligheid en niet naar functionaliteit en degelijkheid.
De fabrikant geeft al aan dat de beker niet onbreekbaar is en ook kan lekken.
Bij zoveel waarschuwingen zouden eigenlijk alle alarmbellen al moeten gaan rinkelen.
Maar zoals in veel reacties is te lezen, zijn het vooral kinderen die de beker (vaak van hun eigen zakgeld) aanschaffen.
Ook mijn kleinzoons van 6 en 7 jaar hebben deze beker van hun spaargeld gekocht.
Verder valt het mij op dat de mensen die vragen waar je een onderdeel van de beker kan kopen een reactie terug krijgen.
Op alle negatieve reacties zie ik geen antwoord. Erg jammer.
Massaal boycotten dit produkt en mocht u het nog niet gedaan hebben: zo snel mogelijk de prullenbak in die beker.

Arnold, 22-11-2015 18:27 #11
Zeer slechte kwaliteit, mijn dochter heeft er 3 weken van kunnen genieten.
Een keer laten vallen en de beker is lek.

Jes, 19-11-2015 13:29 #10
De eerste beker die ik gekocht had, lekte als een gieter. De 2e beker lekte niet, maar daar ging de deksel van kapot. De rest van de beker was nog goed, maar helaas is het dekseltje niet apart te koop. Dat vind ik jammer. Nu € 9.99 weggooien vanwege zo'n lullig dekseltje.
Zou handig zijn als de verschillende onderdelen los verkrijgbaar zouden zijn. Rietjes zijn inmiddels wel apart te koop, maar daar heb ik niks aan als ik zo'n deksel nodig heb.

Frank, 02-11-2015 20:20 #9
Mijn zoon heeft ook deze beker. Niet geschikt voor een rugzak. In 2 weken is de deksel al afgebroken. Waarschijnlijk bij het neerzetten van de rugzak waar hij in zat. Snel kapot dus. Jammer

Wilma Ring, 15-10-2015 20:42 #8
Hoi onze dochter heeft een snackeesbeker.
ik heb er een vraag over als mijn dochter terug uit school komt is haar schooltas helemaal nat de beker mag toch niet lekken ze heeft de beker nog maar net een week of 3 Ze heeft hem gekregen als cadeau gekregen dus nooit een kassabon gehad. ze is zelf wel verdrietig omdat haar lievelings tas ook steeds nat wordt
groetjes wilma ring

Jeanet, 15-10-2015 07:13 #7
Vandaag de snackeez gekocht, kind blij. Bij het afwassen even testen of hij ook kan lekken, en jahoor dat doet ie zonder moeite! Niet via het rietje maar wel via de insteekopening. Dus mee naar school is niet handig, want ook het klepje van het fruit gaat zo makkelijk open dat er dan toch een flinke chaos in de tas ontstaat. Ik breng de beker dus terug.Echt makkelijk om een emailadres te vinden om je beklag te doen is ook lastig te vinden.

Willy, 13-10-2015 18:25 #6
Mijn dochter is gevallen met de beker en is de bovenste ring gebroken. Ze is hier nogal verdrietig over. Is het mogelijk om het snack compartiment apart te bestellen?

Laura, 11-10-2015 11:03 #5
Volgens mij zijn die snackees gewoon goed denk ik ik weet het niet goed maar ik denk van wel?

Habing, 05-10-2015 15:34 #4
Nou vreselijke beker :S weet iemand waar je contact kan opnemen met het hoofd van dit product?
Mijn dochtertje heeft hem zaterdag gekregen en de onderkant ligt er nu al uit. Hij is gevallen op de grond, ik dacht dat deze bekers wel een stootje konden hebben, weg 10 euro. Ik hoop dat iemand mij kan helpen want de intertoys wilt hier niks aan doen.

Gerda, 30-05-2015 12:10 #3
Komen deze bekers ook nog terug bij Blokker, aangezien ze het daar niet weten hoop ik hier een antwoord te krijgen. Reactie infoteur, 31-05-2015
Hallo Gerda,

Helaas weet ik dat ook niet. Je kunt in ieder geval een beker via de officiële website bestellen. Je betaalt dan echter wel €3,99 extra aan verzendkosten.
Succes!

Manniel

Nicky, 08-04-2015 21:32 #2
Is het ook mogelijk het rietje los te kopen? Reactie infoteur, 09-04-2015
Hallo Nicky,

Voor zover hier bekend, kun je de rietjes niet los bestellen of ergens kopen. Dat is jammer, want het lijkt er inderdaad op dat het breekbare rietje het grootste minpunt van de beker is. En zonder het rietje verliest de beker zijn meerwaarde. Hopelijk komt de fabrikant met een oplossing.

vr gr
Manniel

Vd Broek, 05-03-2015 20:21 #1
Op 4 februari 2 snackkeez gekocht bij UNA winkel,
beide bekers binnen ruilperiode geruild omdat de dekseltje niet goed sloot,
nu gisteren op en hele lullige manier kind heeft rugtasje vast met beker daarin en valt per ongeluk op deurmat in de gang toen wel op het punt stonden om naar school te gaan,
Nu ik weet ruilperiode is voorbij bij winkel, maar ben op zoek naar het Mailadres van de Snackeez beker zodat ik ze rechtstreeks kan aanschrijven, omdat het nu verdrietig is voor het kind,
kan mij iemand daar aan helpen? aan het mailadres dan, en dan niet van teleshop of zo maar rechtstreeks van fabrikant!,
B.v.D

Infoteur: Manniel
Gepubliceerd: 11-01-2015
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Diversen
Reacties: 15
Schrijf mee!