Albert Heijn Bonuskaart: hoe kom je aan Persoonlijke Bonus?

Albert Heijn Bonuskaart: hoe kom je aan Persoonlijke Bonus? De Bonuskaart van de Albert Heijn is al sinds jaar en dag een begrip. Waar elders producten in de aanbieding zijn, zijn ze bij de Albert Heijn 'in de bonus'. Het pasje waarmee je korting krijgt op diverse producten onderging in 2013 een metamorfose. De oude Bonuskaart werd onbruikbaar en moest vervangen worden door een nieuw fris exemplaar. Sinds 2016 is het mogelijk je Bonuskaart online te registreren. Als je Albert Heijn toestemming geeft om je koopgedrag te analyseren dan ontvang je een Persoonlijke Bonus. Op producten die bij jou passen ontvang je dan extra voordeel.

Bonuskaart en Persoonlijke Bonus


De AH Bonuskaart

Doe je soms of misschien zelfs altijd je boodschappen bij de Albert Heijn? Dan kan het bestaan van de Bonuskaart je niet ontgaan zijn. Wekelijks zijn diverse producten in de aanbieding. Je krijgt dan bijvoorbeeld 25% korting, drie producten voor de prijs van twee, of het tweede product is gratis. Periodiek zijn er ook steeds terugkerende kortingsacties zoals de Hamsterweken en de A-merkexpress. Wil je gebruik maken van zo'n aanbieding dan kan dit alleen op vertoon van een Bonuskaart. Deze is gratis aan te vragen bij de counter in de winkel zelf of via internet.

De vernieuwde bonuskaart

Er was al enige tijd sprake van maar in oktober 2013 was het dan zo ver: de introductie van de nieuwe Bonuskaart. Erg fijn dat het maandverband en de tomatensoep in de aanbieding zijn, maar als je deze producten nooit gebruikt, heb je daar natuurlijk niet zo veel aan. Omdat Albert Heijn zoveel mogelijk wil inspelen op de wensen van de klanten gaan ze daarom gebruik maken van gepersonaliseerde aanbiedingen. Een deel van de aanbiedingen wordt dan gebaseerd op jouw koopgedrag. Koop je veel kauwgom en pastasaus, dan is de kans groot dat je hiervoor in de toekomst een speciale aanbieding ontvangt. Daarnaast worden je ook producten geadviseerd die aansluiten bij je koopgedrag. Hou je bijvoorbeeld van jus d'organge en is er een nieuw product op de markt dat hierop lijkt, dan kan de Albert Heijn je dit zo maar aanraden. Kijk ook niet gek op als de aanbiedingen producten betreffen die vooral goed combineren met andere producten van de Albert Heijn zodat je verleid wordt deze er ook bij aan te schaffen. Anno 2017 is er geen enkele andere Nederlandse supermarkt die gepersonaliseerd voordeel op producten biedt.

Persoonlijke Bonus

De gepersonaliseerde aanbiedingen worden Persoonlijke Bonus genoemd. Worden aan de kassa je producten gescand dan zie je onder het Bonusvoordeel ook een lijn staan met Persoonlijk Voordeel. Hier kun je in één oogopslag zien hoeveel je bespaard hebt op je boodschappen op basis van je persoonlijke aanbiedingen.

Hoe kom je er dan achter wat jouw persoonlijke aanbiedingen zijn? Albert Heijn houd je hier per mail van op de hoogte. Nadat je je Bonuskaart via de website geregistreerd hebt analyseert de AH eerst gedurende zes weken je koopgedrag. In de eerste zes weken krijg je alvast een voorproefje middels mails die producten bevatten die voor jou persoonlijk voordeel hebben maar die nog niet geselecteerd zijn op basis van je koopgedrag. Na zes weken ontvang je de eerste gepersonaliseerde aanbiedingen. Wanneer je in de winkel je Bonuskaart laat scannen wordt de korting direct toegepast. Hoe meer producten je koopt, des te beter zullen de aanbiedingen aansluiten bij je voorkeuren.

Privacy

Toen geruchten over de introductie van de nieuwe kaart de ronde begonnen te doen was er direct veel kritiek. Het ongevraagd verzamelen van klantgegevens is niet onomstreden. Een sterk tegenargument was bijvoorbeeld dat het eenvoudig zou zijn informatie over het koopgedrag van anderen in te winnen. Wie namelijk iemands kaartnummer op de site of de app van Albert Heijn invoert kan heel gemakkelijk achterhalen welke producten diegene koopt. Wie de kaart niet activeert hoeft zich echter geen zorgen te maken: er worden dan geen persoonlijk gegevens verzameld. Klanten die hun gegevens niet willen invullen, kunnen er altijd voor kiezen om hun kaart niet te registeren. Je kunt dan wel gewoon gebruik blijven maken van de reguliere bonusaanbiedingen.

Hoe vraag ik een Bonuskaart aan?

Heb je nog geen Bonuskaart? Nieuwe gebruikers kunnen de kaart aan de counter of via de website aanvragen. Je bent niet verplicht de kaart te activeren, maar dat is wel noodzakelijk voor de persoonlijke aanbiedingen. Dit kun je doen via de website van Albert Heijn.
© 2013 - 2021 Dessal, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming is vermenigvuldiging verboden. Per 2021 gaat InfoNu verder als archief, artikelen worden nog maar beperkt geactualiseerd.
Gerelateerde artikelen
Jumbo & Albert Heijn: prijsstrategieën en aanbiedingenJumbo & Albert Heijn: prijsstrategieën en aanbiedingenAlle supermarkten hebben elke week weer verschillende producten in de aanbieding. Dit doen ze voornamelijk om extra klan…
Albert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn vacatures: werken bij AHAlbert Heijn, ook wel bekend onder de afkorting AH, is de grootste supermarktketen van Nederland met bijna duizend winke…
Air Miles, spaar voor leuke uitjes en extraatjesAir Miles, spaar voor leuke uitjes en extraatjesJe hebt vast wel eens van Air Miles gehoord. Door aankopen bij bepaalde winkels te doen kun je Air Miles sparen. Als je…

Toch melk(producten) kunnen gebruiken ondanks intolerantieToch melk(producten) kunnen gebruiken ondanks intolerantieMelk zit werkelijk in heel veel producten, maar helaas hebben nogal wat mensen last van melk, ook wel melkintolerantie g…
Welke tussendoortjes geef ik mijn kind?Naast de drie hoofdmaaltijden op een dag heeft een kind misschien nog trek of zin in iets lekkers. Na school moet een ki…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Kpgolfpro, Pixabay
  • Albert Heijn
  • Telegraaf
  • Nu.nl
Dessal (1.119 artikelen)
Laatste update: 02-06-2020
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Diversen
Bronnen en referenties: 4
Per 2021 gaat InfoNu verder als archief. Het grote aanbod van artikelen blijft beschikbaar maar er worden geen nieuwe artikelen meer gepubliceerd en nog maar beperkt geactualiseerd, daardoor kunnen artikelen op bepaalde punten verouderd zijn. Reacties plaatsen bij artikelen is niet meer mogelijk.