InfoNu.nl > Eten en Drinken > Cocktails > Lekkere cocktails

Lekkere cocktails

Lekkere cocktails Of de zomer nog een echte zomer wordt, is medio juli nog steeds niets duidelijk. Maar aan de bijbehorende drankjes zal het niet liggen. Een aantal bekende en minder bekende recepten voor heerlijke cocktails voor de late middag en vroege avonduren. Benodigdheden: een shaker, enkele mooie cocktailglazen de nodige ingrediënten. Proost!

Banana Bliss

Gooi 2 cognacborrels en 2 likeurborrels (Creme de Bananes) in de shaker en gooi er een handje vol ijsblokjes bij. Leg op de bodem van de glaasjes een schijfje banaan en uitschenken.

Gin ice tea

Verrassende combinatie. Vul glas met enkele kleine ijsblokjes. Daarna het volgende er overheen gieten: 1/4 met koude thee, 1/4 met wodka, 1/4 gin en 1/4 cola. Tenslotte een minuutje goed doorroeren.

Buck’s Fizz

Schenk vers geperst sinaasappelsap in een glas en voeg gekoelde champagne toe in de verhouding een deel sinaasappelsap op twee delen champagne.

Bessencitroen

Voeg het volgende bij elkaar in de shaker: 5 borrelglazen bessenjenever, 2 ½ glas wodka en het sap van 1 citroen. Vul de shaker vervolgens verder aan mij ijs. Schenk uit in lange smalle longdruk glazen en zet 2 halve citroenschijfjes op de rand van het glas tegenover elkaar.

Coconut Daiquiri

Schud een deel witte rum, twee delen kokoslikeur, vier delen vers limoensap met tenslotte een scheutje eiwit door elkaar.

Cuba Libre

Vul het glas voor de helft met ijsblokjes, voeg daarna een deel witte rum en het sap van een halve limoen toe. De limoenschil erbij doen en tenslotte cola naar smaak toevoegen. Serveren met kleurige rietjes.

Swimming pool

Voeg in een shaker een aantal stukjes verse ananas en een deel rum. Vervolgens 3 likeurborrels aan Blue Curaçao toevoegen en een beetje room. Een minuutje shaken en klaar.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Lekkere cocktails"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 16-07-2008
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Cocktails
Special: Drank
Schrijf mee!