InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > De Beren Eetcafe's

De Beren Eetcafe's

De Beren Eetcafe's Gezellig, lekker en betaalbaar uit eten? Dat kan in een van de vele Beren-eetcafé's. Deze sfeervolle restaurants zijn gezellig ingericht met hout en beren, ook erg leuk voor kinderen. De menukaart biedt een ruime keuze aan gerechten, ook voor vegetariërs. Een echte aanrader om een keer te gaan eten. De Beren Eetcafé's zijn al ruim 30 jaar een begrip en de meeste mensen hebben er weleens gegeten. Het eerste eetcafé werd geopend in 1984 in Rotterdam en was zo'n succes dat er al snel meerdere vestigingen volgden. Het leuke is dat alle namen beginnen met een B en elke beer heeft zijn eigen eigenschappen, welke je ook weer terug vindt in de restaurants. Zo is er toch een klein onderscheid tussen alle restaurants. Er zijn inmiddels al 21 vestigingen en zelfs een Bezorgbeer, zodat je het eten thuis afgeleverd kan krijgen. Regelmatig zijn er leuke acties, meld je hiervoor aan voor de nieuwsbrief of vind je Facebook leuk.

Gerechten

De Beren restaurants zijn eigenlijk een eetcafé. De eetcafé's zijn vooral bekend om hun overheerlijke saté en lekker malse spareribs. Begin 2012 is de menukaart zelfs uitgebreid en kan je een 3-gangenmenu nuttigen voor 19,95. Je hebt per gang keuze uit 3 verschillende gerechten. Het driegangenmenu wisselt zo af en toe van keuzes.

Voorgerechten

Als voorgerecht heb je onder andere keuze uit gerookte zalm op toast, stokbrood met kruidenboter, meloen met rauwe ham of allerlei andere kleine voorafjes.

Vegetarisch

Als je vegetarisch bent is er ook voor genoeg keuze bij de Beren Eetcafé's. Je kan kiezen uit salades, camembert of een vegetarische lasagne.

Vis

Als je graag vis eet is er ook een uitgebreide keuze. Denk aan zalm, gamba's, mosselen, schol en een mixed fish schotel met verschillende soorten vis.

Vlees

Op het gebied van vlees zijn de spareribs en de saté toch wel het populairst. Je kan kiezen uit verschillende smaken spareribs en ook de grootte van het portie kan je kiezen. Voor iedere eter is er dus voldoende keuze. Bij de saté heb je keuze uit kip- of varkensvlees en ook met de sate kun je het aantal stokjes zelf bepalen. Naaste de saté en de spareribs kun je ook kiezen voor een varkenshaas, een bereburger, pittige kip, schnitzel, biefstuk, een mixed grill en nog vele andere soorten vlees.

Nagerechten

Als nagerecht kun je onder andere kiezen uit Dudok appeltaart met slagroom, crème brulee, een kinderijsje, bananasplit en veel andere soorten ijs. Heb je liever een lekkere koffie, ook dat kan. Je kan zelfs kiezen uit verschillende smaken en uiteraard kun je ook thee nemen.

Bijgerechten

Het voordeel van de Beren Eetcafé's is dat je zelf je bijgerechten kunt kiezen. Je kunt kiezen uit Franse frietjes, berefriet, een gepofte aardappel, gebakken aardappels, maar ook rijst is een optie. Wil je nog wat extra groente er bij? Ook dat is geen probleem, je kan extra salade bijbestellen, maar ook een hele maiskolf,

Kindermenu

Voor kinderen zijn er speciale kindermenu's die je ook zelf kun samenstellen. Kinderen eten niet zo veel als volwassenen en lusten vaak dingen niet, een kindermenu is daarom de ideale oplossing.

Reserveren

Vooral in het weekend kan het bij de restaurants nog wel eens druk zijn. Als je zeker wilt zijn van een plekje kun je het beste reserveren, zeker als je met een grotere groep uit eten wilt gaan.

De Bezorgbeer

Heb je geen zin om uit eten te gaan en wil je het liefste eten bestellen en dat thuis op eten? Dat kan met de Bezorgbeer. Je belt naar de Bezorgbeer, geeft je bestelling door en je bestelling wordt bezorgd aan je deur. Lekker makkelijk, net zoals een pizza bestellen, maar dan toch iets anders.

De Beren Boot

In Rotterdam, tegenover de Euromast, vind je De Beren Boot. De Beren Boot maakt een rondvaart van 2,5 uur door de grotere havens van Rotterdam, langs de S.S. Rotterdam en langs de skyline van Rotterdam. Tijdens de rondvaart kun je genieten van een heerlijk buffet.

Dinerbon

Ken je iemand die graag bij de Beren gaat eten? Dan kan je een dinerbon kopen, een cadeaubon voor een etentje bij de Beren. Erg leuk en het is zeker een origineel cadeau. De bonnen zijn er in 5, 10 en 25 euro.
Gerelateerde artikelen
Verschillende bruine berenVerschillende bruine berenDe bruine beer is een beer die in Europa, Azië en Amerika voorkomt. In Noord-Amerika komen drie ondersoorten voor, de Ko…
Beren kijken in de KarpatenBeren kijken in de KarpatenJe hoeft niet naar Noord-Amerika of Azië te reizen om bruine beren te zien. Je kunt ze al spotten in Zweden, Finland en…
Bruine beer (roofdier)Bruine beer (roofdier)Een bruine beer (Ursus arctos, familie: Ursidae) is een roofdier dat voornamelijk in Noord-Azië leeft, maar ook in Noord…
De kraagbeer, of Ursus thibetanusDe kraagbeer, of Ursus thibetanusDe kraagbeer is een helemaal zwarte beer met een witte kraag. Hij woont in Azië in de bossen. Overdag is hij alleen en o…
Beren in Bern en trotse BernersBeren in Bern en trotse BernersDe stad Bern heeft heel duidelijk met beren te maken. Het eigenlijke woord voor beren in het Duits is Bären. De naam Ber…
Bronnen en referenties
  • www.beren.nl

Reageer op het artikel "De Beren Eetcafe's"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 24-10-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Schrijf mee!