InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > Het Intratuin-ontbijt

Het Intratuin-ontbijt

Het Intratuin-ontbijt Bij Intratuin kun je net als in veel andere bekende winkels een ontbijtje bestellen. In een uitzending uit 2013 van het programma Kassa van VARA scoorden ze een 6,2 op het ontbijt van 2,95 euro. Maar waar bestaat dit ontbijt uit en waarom kwam er een 6,2 uit de test en hoe dacht Omroep Brabant over het ontbijt? Kun je bovendien zondag ontbijten bij de Intratuin? En waarom biedt Intratuin eigenlijk een ontbijt aan?

Over Intratuin

Intratuin is een tuincentrum oorspronkelijk uit Nederland. In Nederland hebben ze in 2016 al 51 vestigingen. Ook zijn ze uitgegroeid naar België met vijf vestigingen en Duitsland met twee. Intratuin is een bekende naam in Nederland aangezien 97% van de Nederlanders de naam kent. In Nederland is Intratuin met een marktaandeel van 30% marktleider binnen de tuincentra. Bovendien hebben ze een marktaandeel van 9% binnen de gehele tuinbranche. In vele vestigingen zit het tuincafé waar je naast een ontbijt ook kunt lunchen en een high tea kunt bestellen.

Hoe laat wordt het ontbijt geserveerd?

Je kunt bij Intratuin ontbijten tussen 9:00 en 10:30. Er zit wel een uitzondering op deze regel. Als er namelijk sprake van een feestdag is, dan geldt de tijd 10:00 t/m 11:00. Daarnaast zijn de Intratuin-winkels op zondag pas in de middag open. Hier kun je dan dus niet ontbijten. Bovendien kun je niet in iedere Intratuin-vestiging ontbijten.

Waaruit bestaat het Intratuin-ontbijt?

In de Intratuin zit je in het zogenaamde tuincafé te ontbijten. Je zit bij wijze van spreken tussen de planten te ontbijten. Dit geeft een bepaalde sfeer met zich mee. Het Intratuin-ontbijt bestaat in januari 2016 uit de volgende onderdelen:
  • pistolet
  • croissant
  • plak ham
  • plak kaas
  • gekookt ei
  • jam
  • kop koffie of thee
  • kuipjes Echte Boter

Hoe duur is het ontbijt bij Intratuin?

Voor het ontbijt bij Intratuin betaal je in januari 2016 2,95 euro. Bij het La Place-ontbijt kun je zelf samenstellingen maken. Dit is bij het Intratuin-ontbijt niet het geval. Je krijgt een vast ontbijt tegen een vaste prijs, het voordeel hiervan is dat het erg overzichtelijk is.

Een 6,2 in het programma Kassa van VARA

Het programma Kassa van VARA had op 9 februari 2013 een uitzending genaamd “Ontbijten voor een prikkie: waar doe je dat?” In deze uitzending werden verschillende ontbijtjes buiten huis getest door onder andere topkok Pierre Wind. De Intratuin werd in dit programma ook getest en werd uiteindelijk met een 6,2 als rapportcijfer beoordeeld. Pierre Wind vond dat het personeel de pistolet verkeerd had afgebakken, dit was namelijk een klef en slap broodje. De kaas noemde hij geen kaas, maar vond hij meer lijken op zeemlappen. De ham was volgens hem wel goed. Later bleek dat er per filiaal verschil zit tussen de kwaliteit betreffende de afbakbroodjes aangezien ze ook een Intratuin met goede afbakbroodjes gevonden hadden.

Test door Omroep Brabant

Omroep Brabant heeft het ontbijt ook getest. Ze hadden het in november 2014 getest en op het moment van testen betaalden ze 1,50 euro voor een ontbijt. Als eindoordeel waren ze positiever dan de test uit het programma ‘Kassa’. Ze gaven het ontbijt van Intratuin namelijk een 8+ als rapportcijfer. Ze waren tevreden over de ruimte bij Intratuin en dat er veel keuze in dranken was. Bovendien vonden ze het een gezellig restaurant. Als negatief punt gaven ze aan dat de jus d’orange met 2,50 euro prijzig was om extra te bestellen. Daarnaast vonden ze de roombotercroissant erg vet.

Waarom biedt Intratuin een relatief goedkoop ontbijt aan?

Voor de bezoekers van Intratuin kan een ontbijt een extra stimulans zijn om daar aankopen te doen. Als je namelijk het ontbijt en de producten kunt kopen heb je meteen twee vliegen in één klap. Bovendien doet Intratuin mee met de buitenhuisontbijtjes om in de daluren te zorgen voor meer mensen. De ontbijtjes buiten huis zijn naast Intratuin ook verkrijgbaar bij HEMA, La Place, McDonald’s en Bakker Bart.
© 2016 - 2017 Freshprince, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: CrazyPhunk, Wikimedia Commons (CC BY-3.0)
  • https://www.youtube.com/watch?v=_BNa3Ks4GAk
  • http://www.intratuin.nl/
  • http://www.omroepbrabant.nl/?news/219426932/Ontbijttest+bij+Intratuin+buikje+vol,+genoeg+keuze.aspx

Reageer op het artikel "Het Intratuin-ontbijt"

Infoteur: Freshprince
Gepubliceerd: 15-01-2016
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Schrijf mee!