InfoNu.nl > Eten en Drinken > Horeca > De Fenixloods in Rotterdam

De Fenixloods in Rotterdam

De Fenixloods in Rotterdam De Fenixloods, ofwel de Fenix food factory, is een verzamelplaats van verschillende ondernemers die verse producten aanbieden. Je vind er bijzondere concepten en er is altijd wat te doen. In de loods, welke zich in Katendrecht bevindt, kun je boodschappen doen, komen eten of een workshop volgen. Wat is er te doen in de Fenixloods?

De Fenix Food Factory

De Fenix Food Factory is een verbouwde havenloods op Katendrecht, in Rotterdam. Verschillende ondernemers met een liefde voor eten verkopen hier hun ambachtelijke producten. Het leuke aan de Fenix Loods is de bijzonder warme en gezellige sfeer. Je kunt hier verschillende verse producten kopen. Je kunt er voor kiezen om deze dan meteen op te eten op een van de gezellige zitjes in de loods zelf of aan het water. Maar je kunt ook vragen of de producten worden ingepakt zodat je deze mee kunt nemen naar huis.

De ondernemers in de Fenix Food Factory

Er zijn verschillende ondernemers in de loods welke hier een vaste plek hebben.

De Kaapse Brouwers

De Kaapse Brouwers is de jongste stadsbrouwerij van Rotterdam. De Kaapse Brouwers verkopen originele en stoere bieren geïnspireerd op de Haven. Ze kiezen voor gedurfde recepten, smaakexperimenten en ouderwetse bieren in een Rotterdams jasje.

Firma Bijten

Bij Firma Bijten kun je unieke patés verwachten en een veelzijdigheid in smaak ontdekken.

Rechtstreex

De naam van Rechtstreex zegt het eigenlijk al. Rechtstreex is een onderneming welke de tussenhandel passeert waardoor ze direct handelen met de boeren. De boeren krijgen daardoor betere marges op hun producten en Rechtstreex kan verkopen met een mooie prijs. Rechtstreex verkoopt groenten, fruit en zuivel.

Jordy’s Bakery

Een bakkerij opnieuw uitgevonden. Bij deze heerlijke bakker staat smaak centraal. Je kunt hier brood verwachten met desem, Franse tarwerassen en Italiaans zout.

CiderCider

Cidercider is de allereerste ciderwinkel van het land en heeft als ambitie om de Cider in Nederland op de kaart te zetten.

Stielman koffiebranders

Stielman koffiebranders levert kwalitatief hoogwaardige en verse koffie. Geur en smaak is daarbij zeer belangrijk.

Booij Kaasmakers

Booij Kaasmakers maken Boerenkaas op hun eigen kaasboerderij en verkopen dit in de Fenixloods. Naast eigengemaakte kazen bieden zij ook eieren en zuivelproducten aan.

Wat kun je nog meer doen in de Fenix Food Factory?

Naast een bezoekje brengen aan de vele ondernemers in de Fenix Food Factory, zijn er ook nog andere dingen te doen.

Een ruimte huren

Op de locatie zijn er verschillende ruimtes welke gebruikt kunnen worden om te vergaderen, workshops te houden, presentaties te geven of om als proeflokaal te gebruiken. De catering wordt gedaan door de ondernemers uit de Fenix Food Factory zelf.

Verschillende Foodtrucks

Aan de voorkant van de Fenix Factory, aan het water, zijn er elke week verschillende foodtrucks te vinden. Zo kun je hier ondernemers vinden gespecialiseerd in het maken van stoofpotjes of ovengebakken pizza's. Na een middag shoppen wordt de Fenix Foodcourt geopend met wekelijks wisselende foodtrucks. De wisselende ondernemers staan hier van woensdag tot en met vrijdag tussen 16.00 uur tot 22.00 en in het weekend van 13.00 uur tot 22.00 uur.

Fenix Food markt

De Fenix food markt vindt elke zaterdag plaats. Verschillende (locale) ondernemers doen mee aan deze markt. Eenmaal per maand, namelijk elke derde zaterdag van de maand, is de markt nog groter en komen er meerdere ondernemers hun producten verkopen.

De openingstijden

Er zijn verschillende openingstijden voor de winkels, het proeflokaal, Stielman koffiebranders en CiderCider.

Openingstijden van de winkels

  • Woensdag > 10.00-19.00
  • Donderdag > 10.00-19.00
  • Vrijdag > 10.00-19.00
  • Zaterdag > 10.00-18.00
  • Zondag > 12.00-18.00

Openingstijden van het proeflokaal

  • Woensdag > 15.00-23.00
  • Donderdag > 15.00-23.00
  • Vrijdag > 15.00-23.00
  • Zaterdag > 12.00-23.00
  • Zondag > 12.00-23.00

De locatie

Zowel met de auto als met het openbaar vervoer (metrostation Wilhelminapier of Rijnhaven) is de loods goed te bereiken. Let wel op, er zijn maar een aantal parkeerplaatsen beschikbaar dus houdt daar rekening mee.

Het adres

Fenix Food Factory
Veerlaan 19D
3072AN
Rotterdam
© 2015 - 2017 Christel-eke, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De Rotterdam – het grootste gebouw van NederlandDe Rotterdam – het grootste gebouw van NederlandIn 2013 is op de Kop van Zuid (Wilhelminapier) in Rotterdam één van de grootste gebouwen van Nederland opgeleverd: De Ro…
Fortis Marathon RotterdamDe Forthis Marathon Rotterdam is een groot hardloop evenement bekend over heel de wereld. Hardlopers uit alle windstreke…
Kleine, witte bultjes op de (boven)lipKleine, witte bultjes op de (boven)lipAls je je lip strak trekt, zijn er bij sommige mensen kleine, witte stipjes zichtbaar. Wat zijn dit voor stipjes en zijn…
Bronnen en referenties
  • http://www.fenixfoodfactory.nl

Reageer op het artikel "De Fenixloods in Rotterdam"

Infoteur: Christel-eke
Gepubliceerd: 02-01-2015
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Horeca
Schrijf mee!