InfoNu.nl > Eten en Drinken > Dranken overig > Jura koffiemachines

Jura koffiemachines

Jura koffiemachines Jura koffiemachines zijn kwalitatief hoogstaande, volautomatische koffieapparaten. Jura is een Zwitsers merk dat al geruime tijd een sterke positie inneemt in de markt van luxe, volautomatische koffieapparaten. Met een Jura ben je verzekerd van een prachtig designapparaat dat een leven lang meegaat en waarmee je de lekkerste koffiespecialiteiten kunt bereiden. Jura koffieapparaten zijn er voor zowel privégebruik als voor de zakelijke markt. Alle Jura koffiemachines zijn volautomatisch, wat betekent dat je met een druk op de knop een heerlijke verse koffie bereidt op basis van ongemalen koffiebonen. Met alle Jura koffieapparaten kun je behalve gewone koffie en espresso ook melkspecialiteiten zoals cappuccino en latte macchiato maken.

Welke Jura koffieapparaten zijn er

De koffiemachines van Jura kun je onderverdelen in apparaten voor thuisgebruik en voor de zakelijke markt, bijvoorbeeld voor in winkels en kantoren. De koffiemachines voor de zakelijke markt zijn over het algemeen groter, sneller en duurder dan de espressoapparaten voor thuis.

Jura Espresso-apparaten voor de zakelijke markt

De X-serie van Jura zijn de automaten voor de zakelijke markt. Hieronder vind je een overzicht van de koffiemachines uit Jura’s X-serie die in 2010 te koop zijn. De duurste apparaten hebben een adviesprijs tussen de € 2.000,- en 2.500,-. De XF modellen zijn er vanaf ongeveer € 1000,-.
  • Jura Impressa X9 win en platina – zeer luxe uitvoering met o.a. 3,5 inch kleurenscherm, 12 koffiespecialiteiten met 1 druk op de knop – twee bonenreservoirs voor grote hoeveelheden koffie
  • Jura Impressa X7-S – twee grote bonenreservoirs – ontworpen voor ongeveer 100 koppen per dag
  • Jura Impressa XS 95 one touch – 12 koffiespecialiteiten met 1 druk op de knop – energie spaar modus
  • Jura Impressa XS 90 (one touch) – 12 koffiespecialiteiten met 1 druk op de knop – energie spaar modus
  • Jura Impressa XF 70 – eenvoudige bediening – ontworpen voor ongeveer 30 koppen per dag
  • Jura Impressa XF 50 - eenvoudige bediening – ontworpen voor ongeveer 30 koppen per dag

Jura Espresso-apparaten voor thuis

De Jura koffiemachines voor thuis zijn beduidend kleiner van formaat en daardoor veel geschikter voor thuis in de keuken. Het kleinste apparaat van Jura, de ENA, is niet veel groter dan een Senseo of Nespresso. Ondanks het kleinere formaat kun je met de Jura espresso-apparaten voor thuis net zo goed en net zo gemakkelijk diverse koffiespecialiteiten maken zoals capuccino en latte macchiato. De Z7 is het topmodel en heeft een adviesprijs van ruim € 2.000,-. De ENA is vanaf ongeveer € 700,- verkrijgbaar.

  • Jura Impressa Z-serie – de Z7 is Jura’s topmodel voor thuisgebruik - one-touch cappuccino - 11 koffiespecialiteiten met 1 druk op de knop
  • Jura Impressa S-serie – de S9 is het topmodel uit de S-serie van Jura – one touch cappuccino
  • Jura Impressa J-serie – compacter dan de S en Z-serie – strak design
  • Jura Imprssa F-serie – melkspecialiteiten met 2 drukken op de knop
  • Jura Impressa C-serie – scherp geprijsde keuze voor uitstekende koffiespecialiteiten
  • Jura ENA serie – het kleinste en hipste model – ook in felle kleuren beschikbaar – met een breedte van 24 centimeter is het de slankste volautomaat ter wereld.

Waarom zou je kiezen voor een Jura volautomaat?

Met een aanschafprijs van € 700,- tot € 2500,- is een Jura zeker niet goedkoop. Als je echter eenmaal het apparaat hebt aangeschaft en een kopje koffie of cappuccino hebt geproefd, wil je nooit meer zonder. Koffiebonen zijn niet alleen in koffiewinkels maar bijvoorbeeld ook in supermarkten verkrijgbaar. De prijs van een kopje koffie op basis van ongemalen bonen is niet veel hoger is dan een kopje Senseo en veel goedkoper dan een kopje Nespresso.

Nespresso, Senseo of Espresso-apparaat?

De meeste Jura-apparaten zijn bovendien compact van formaat en een sieraad voor je keuken. De keuze in koffiebonen is vrijwel onbeperkt, dus je kunt eindeloos verschillende bonen uitproberen. Op elk Jura espresso-apparaat kun je allerlei zaken instellen, zoals de watertemperatuur, koffiesterkte en maalgraad van de bonen. Het onderhoud tenslotte is minimaal, het apparaat geeft zelf aan wanneer er onderhoud moet plaatsvinden. De dagelijkse reiniging van het apparaat doe je met een druk op de knop of wordt bij sommige modellen zelfs geheel automatisch uitgevoerd.

Als je kiest voor een JURA koffiemachine, ben je jarenlang verzekerd van uitstekende koffie, espresso, cappuccino en meer!
Gerelateerde artikelen
De Jura en SavoieOp de grens van Frankrijk en Zwitserland liggen de streken Jura en Savoie. De Savoie ligt op de uitlopers van de Alpen e…
Dinosaurus Spinosaurus, de grootste dino ooit op aardeDinosaurus Spinosaurus, de grootste dino ooit op aardeDinosaurussen zijn uitgestorven prehistorische roofdieren, ze blijven tot de verbeelding spreken. Sommige dinosaurussen…
De LiopleurodonDe Liopleurodon is een krokodilachtig zeereptiel uit Jura wat in de zee leefde. Het dier kon tot wel 20 meter lang worde…
De allosaurus, een gigantische vleesetende dinosaurusDe allosaurus, een gigantische vleesetende dinosaurusDe allosaurus was een vleesetende dinosaurus uit de prehistorie. Hij was de grootste roofdier uit zijn tijd en kon hierd…
Scotch Whisky: Verschillende soorten en smakenScotch Whisky: Verschillende soorten en smakenHoewel de naam Schotse whisky zowat synoniem staat met kwaliteit, valt hier wel wat op af te dingen. Niet alle Schotse w…
Bronnen en referenties
  • www.jura.nl

Reageer op het artikel "Jura koffiemachines"

Infoteur: Michielonline
Laatste update: 31-07-2010
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Dranken overig
Schrijf mee!