InfoNu.nl > Eten en Drinken > Diversen > Een verrassende broodtrommel

Een verrassende broodtrommel

Broodtrommels vullen doen mensen vaak dagelijks. Snel even wat boterhammen smeren met beleg wat voor het grijpen ligt en klaar zijn we weer voor een nieuwe dag op het werk of op school. Maar zou het niet veel leuker zijn om een keer iets anders te doen en af te wijken van de standaard handelingen. Zo wordt de broodtrommel voor de 'smeerder' en de 'eter' een feest.

Verrassing qua eten

Afwisseling

Verandering van spijs doet eten. Velen zullen dit spreekwoord kennen, maar in de praktijk wordt het echter vaak niet in werking gebracht. Hoe makkelijk is het namelijk om gewoon aan het begin van de week een stuk kaas en een pakje ham te kopen, om dat vervolgens de hele week tussen de boterhammen te stoppen.

Afwisseling is echter heel belangrijk. Niet alleen lichamelijk, voor bijvoorbeeld je maag, maar ook psychisch is het goed om eens een keer wat anders te eten. Hierbij gaat het er dan vooral om dat het een verrassing is wat je in de broodtrommel aantreft. Zin krijgen in de pauze/lunch is zeker positief voor het welbevinden.

Voorbeelden:
  • Wissel zoet en hartig beleg af.
  • Gebruik eens andere producten: cracker, wrap, pannenkoek, tosti, enzovoort.

Gezond

Gezond eten is naast afwisseling ook erg van belang. Afwisselen kan namelijk ook met hagelslag, pindakaas en kokosbrood, maar in al deze producten zitten niet veel vitamines. Bij extra vitamines in de broodtrommel kun je denken aan:
  • Groenten als komkommer, tomaat, sla, paprika, enzovoort om de boterham mee 'aan te kleden'.
  • Fruit in de vorm van een sapje, flesje fruit of smoothie.
  • Zuivel in de vorm van een gewoon pakje yoghurtdrank of eens wat anders als en yoghurtstick
of klein toetje.

Iets extra's

Naast de gewone boterhammen is het ook heerlijk om even wat anders te eten. Wanneer je thuis had gegeten, had je misschien een extra plakje kaas genomen. Omdat dit op het werk of op school niet kan, kun je gewoon iets extra's in de broodtrommel stoppen als verrassing. Hierbij kun je denken aan:
  • Hartig: stukje kaas, bifi worstje, zoute stokjes, stukje vlees, gekookt eitje.
  • Zoet: yoghurtstick, sultana, rozijntjes, poffertjes, snoepje.

Verrassing qua woorden

Bananenpost

Op de schil van een banaan, mandarijn of sinaasappel kun je schrijven. Hoe leuk is het om op een stuk fruit een boodschap te schrijven. Natuurlijk is een 'geheim briefje' in de broodtrommel ook echt een verrassing. Schrijf er bijvoorbeeld iets liefs op of beloof om bij thuiskomst samen een spel te spelen.

Samen met de verrassing qua eten, maakt de verrassing qua woorden toch echt een feest van elke broodtrommel!
© 2012 - 2019 Datvw, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Een gezonde lunch op schoolEen gezonde lunch op schoolOp school moet je goed eten. Je kunt in de pauze natuurlijk wat kopen in de schoolkantine of je haalt een broodje bij de…
Hoe maak je de lunchtrommel aantrekkelijk voor een kind?Hoe maak je de lunchtrommel aantrekkelijk voor een kind?Veel kinderen blijven tussen de middag over op school en krijgen een lunchtrommel mee. Vaak gevuld met brood. Om de lunc…
Tips Gebak Koek Cake Brood Bewaren - Hoe lang / Welke plek?Tips Gebak Koek Cake Brood Bewaren - Hoe lang / Welke plek?Tips voor de beste manier om gebak, koek, taart, cake, brood en broodjes te bewaren. Gebak, brood, taart of koekjes, cra…
Cadeau-ideeën voor kinderen van elf tot achttien jaarCadeau-ideeën voor kinderen van elf tot achttien jaarCadeaus bedenken voor kinderen in de leeftijdscategorie elf tot achttien jaar is vaak moeilijk, omdat de interesses van…
Aluminiumfolie als verpakkingsmateriaalAluminiumfolie als verpakkingsmateriaalAluminiumfolie is een verpakkingsmateriaal dat vele voordelen kent vanwege zijn goede barrières. Mede hierdoor wordt het…
Bronnen en referenties
  • www.koekado.nl (foto broodtrommel)

Reageer op het artikel "Een verrassende broodtrommel"

Infoteur: Datvw
Gepubliceerd: 12-01-2012
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!