InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Kerstmis milkshakes

Kerstmis milkshakes

Tijdens de koude dagen rond kerstmis en Nieuwjaar hebben we meestal nood aan extra calorieën en smeuïge, suikerrijke dranken. Verras je kinderen en gezin op een beetje warmte en gezelligheid en trakteer ze op deze rijke kerstmis milkshakes met originele smaken zoals egg nog, zuurstokken, nootmuskaat en kaneel.

Kerstmis milkshake met egg nog, vanille ijs, cacaopoeder, kaneel en nootmuskaat

Dankzij de combinatie van egg nog en kaneel zorgt deze milkshake ervoor dat je binnen de kortste keren in kerststemming komt. Wil je de milkshake een beetje dikker maken, dan volstaat het nog een extra bolletje ijs toe te voegen. Doe gewoon alle ingrediënten in blender en mix totdat er een dikke, vloeibare massa ontstaat.

  • 240 ml melk
  • 240 ml egg nog
  • 3 bollen vanille ijs
  • 3 soeplepels cacaopoeder
  • Een mespuntje kaneel
  • Een mespuntje nootmuskaat

Kerstmis milkshake met zuurstokken (candy cane)

Zuurstokken (ook bekend als candy cane) zijn niet meer weg te denken uit de kerstperiode. Ze ogen niet alleen mooi, ze hebben ook een heerlijke smaak zeker als je ze in milkshakes vermengt. Wedden dat onze kerstmis milkshake met zuurstokken het bijzonder goed gaat doen bij je kinderen.

  • 300 ml melk
  • 2 bollen vanille ijs
  • ¼ kopje zuurstokken (in stukjes)
  • Slagroom

Voeg de melk, het vanille ijs en de zuurstof samen en mix totdat er een gladde massa ontstaat. Meng voor het opdienen wat dikgeslagen slagroom (naar smaak) onder de milkshake en werk af met enkele stukjes van de zuurstokken.

Kerstmis milkshake met wortelen, saffraan, nootmuskaat en kaneel

Deze originele milkshake ligt vrij zwaar op de maag, maar hij is zo heerlijk dat je er ondanks de rijke textuur maar geen genoeg van kunt krijgen.

  • 240 ml melk
  • 240 ml wortelsap
  • 2 eieren
  • 3 theelepels saffraanpoeder
  • 2 theelepels ruwe rietsuiker
  • 1 theelepel nootmuskaat
  • 1 theelepel kaneel
  • Slagroom (naar smaak)

Voeg alle ingrediënten samen en mix totdat er een gladde massa ontstaat. Meng net voor het opdienen een beetje slagroom doorheen de milkshake voor mooie licht oranje kleurschakeringen en een zachtere smaak. Voeg eventueel naar smaak nog extra saffraanpoeder en/of kaneel toe.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kerstmis milkshakes"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 22-09-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Kerstmis
Schrijf mee!