InfoNu.nl > Eten en Drinken > Recepten > Halloween milkshakes / Pompoen milkshakes

Halloween milkshakes / Pompoen milkshakes

Halloween milkshakes / Pompoen milkshakes Pompoen is niet meer weg te denken tijdens de Halloween viering. Gelukkig maar, want pompoen is niet alleen heel lekker, het bevat ook veel ijzer, caroteen en vitamine C. Bovendien heeft het een waterafdrijvende werking. Op deze pagina vind je de recepten van enkele Halloween milkshakes die elk pompoen of pompoencake kruiden als voornaamste ingrediënt hebben.

Waarom zijn pompoenen het symbool voor Halloween?

Wist u dat Halloween en pompoenen oorspronkelijk niets met elkaar te maken hadden? Het is maar door een samenloop van omstandigheden dat Halloween en pompoenen met elkaar verstrengeld zijn geraakt. Voor de oorsprong van deze gewoonte moeten we teruggaan naar Ierland en meer bepaald naar de Ierse traditie en rituelen die verband houden met rapen en bieten. Pas toen Halloween ook naar de Verenigde Staten overwaaide, zijn de pompoenen hun kop beginnen opsteken. In Amerika waren de pompoenen immers in veel groter aantal aanwezig en dus werden de rapen en bieten om praktische redenen vervangen. Op die manier is de pompoen als symbool voor Halloween uiteindelijk populair geworden.

Halloween milkshake met pompoencake kruiden, vanille sojamelk, banaan en ruwe rietsuiker

De volgende Halloween milkshake is heel eenvoudig te maken. Ideaal voor bij het ontbijt of voor momenten dat je weinig tijd hebt.
Doe ½ kopje sojamelk met vanillesmaak, ½ rijpe banaan, 1 theelepel ruwe rietsuiker en ½ kopje pompoencake kruiden in een maatbeker. Zet de mixer erin totdat er een gladde massa ontstaat. Dien bij voorkeur op in speciale Halloween glazen.

Halloween milkshake met pompoen, vanille sojamelk, kaneel, nootmuskaat en ruwe rietsuiker

Beter als dit kan een Halloween milkshake onmogelijk worden. Warme kruiden zoals kaneel, vanille, nootmuskaat en pompoencake aroma vervoeren je binnen de kortste keren naar hogere Halloween sferen. Speciaal voor momenten waarop je echt wilt genieten. Dit heb je ervoor nodig:

  • ½ kopje vanille sojamelk
  • ½ kopje pompoen in blik
  • ¼ theelepel kaneel
  • 1/8 theelepel nootmuskaat
  • 2 theelepels ruwe rietsuiker

Voeg alle ingrediënten samen in een maatbeker en mix totdat er een smeuïge massa ontstaat. Om nog meer te genieten, kan je deze milkshake opdienen in beschilderde Halloween glazen.

Halloween milkshake met pompoen, ruwe rietsuiker, pompoencake kruiden, vanille sojamelk en koffie

Een Halloween milkshake speciaal voor de koffie verslaafden onder ons…

Neem ½ kopje vanille sojamelk en doe hier 1 theelepel ruwe rietsuiker, 1 theelepel pompoencake kruiden, 1 theelepel gemalen koffie en ½ kopje pompoen in blik. Even mixen en… genieten!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Halloween kaastaart met pompoenHalloween kaastaart met pompoenKaastaart bestaat in verschillende smaken en kleuren. Zo heb je kaastaart met frambozen, amandelen, bosbessen, appelen,…
Het maken van een pompoengezichtje (pompoenen uitsnijden)Het maken van een pompoengezichtje (pompoenen uitsnijden)Rond de herfst zijn de pompoenen weer rijp. Behalve dat u van pompoenen soep kunt maken, kunt u hier ook een gezichtje u…
Halloween vierenHalloween, een oude traditie raakt stilaan meer en meer ingeburgerd in Europa. Maar slechts weinigen weten waar de Hallo…
Halloween soep recepten en ideeënOp zoek naar soep recepten en ideeën voor Halloween? Wat dacht u ervan om uw soep een keer in een uitgeholde pompoen op…

Reageer op het artikel "Halloween milkshakes / Pompoen milkshakes"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 22-09-2011
Rubriek: Eten en Drinken
Subrubriek: Recepten
Special: Halloween
Schrijf mee!